| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 21 juli 2007
| Goedemiddag allemaal op deze mooie zonnige dag! Ik heb advies nodig van jullie over het volgende: Al enige tijd ben ik op zoek naar een goedkope oplossing om mijn dvd-rom spelers door van middel een rails om hoog te laten komen. De Linear Actuator die ik heb is de SKF ECO89-010MM1B0. Ik dacht aan een ophanging aan 1 kant, zoals het voorbeeld. Welkom bij RS Components* TS-01-25-1000, Igus, Drylin T linear rail,1000Lx25W mm, 311-3761 Graag zou ik jullie adviezen en tips willen horen! Gr Wouter |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 april 2007 Locatie: Hellevoetsluis
| Die rails is beetje duur kan je niet gewoon 4 buizen nemen met een bredere buis eromheen en die brede bij aan je drive vastmaken.En die cilinder is dan wel handig ja, die kan je er dan gewoon opmonteren
__________________ [CIP] Air-Intake |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Het is een rail, rails is meervoud. Blijkbaar snappen heel veel mensen dat niet ![]() Hou er overigens rekening mee dat dat prijzige ding alleen de rail is en dat je nog eens 100 euro kwijt bent voor zo'n glij-blok. Je zou ook een of twee stalen assen kunnen nemen, waar je dan een blok overheen laat glijden met een of twee gaten er in. Als het echt vaak op en neer moet schuiven, zou je eventueel bronzen bussen kunnen zoeken die je in de gaten maakt. Brons is zelfsmerend en wordt daarom veel gebruikt voor glijlagers.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: plattelandse slaapkamer ruftlucht |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| 24V kun je van een transformator halen. Vaak heeft zo'n actuator niet zoveel vermogen nodig op deze schaal. De transformator kun je ergens wegwerken. De kabels kun je via een flexitube (kunststof of metaal) geleiden.
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #9 (permalink) |
| De oplossing voor de kabels denk ik al te hebben. Ik heb me nog niet verdiept in de aanvoer van stroom voor de actuator. Het werkt in ieder geval met een adapter die ik heb liggen hier. Zit nog wel met een paar probleempjes. 1. Het regelen van de actuator, omhoog & omlaag, 2. De motor laten stoppen zodra die in de buurt komt van het eindpunt. |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Regelen van de actuator zou je met een dubbele wisselschakelaar kunnen doen. Ik wil je wel uitleggen hoe. Je kunt ook een H-brug gebruiken, dit is een schakeling die vaak in de modelbouw wordt gebruikt om een gelijkstroommotor andersom te laten draaien. De motor laten stoppen op het einde kun je met een eindschakelaar doen, of met een timerschakeling, maar dat is link, omdat na verloop van tijd het mechanisme stroever of beter gaat lopen.
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 april 2005 Locatie: Hengelo
| Je zult gewoon eindschakelaars moeten gebruiken, die de stroom naar de motor onderbreken als de dvd speler op positie is. Dan kan er nooit iets mis gaan, met timers gaat het altijd wel een keer mis. Ik zou ook absoluut niet voor zo'n dure geleiding gaan, dat is veel te hoogwaardig voor jouw toepassing. Hij kan krachten van kilonewtons aan en de speling is heel erg laag. Jij heb hoogstens een paar honderd gram op te tillen, en een mm speling is helemaal niet erg. Bouw gewoon zelf wat, dat werkt prima ![]()
__________________ Volg onze unieke modding contest, de BeP Modding Trophy! |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Kleine update: Ik heb het uit eindelijk toch anders gebouwd dan het idee wat hier naar voren kwam, van Modernization. Dit omdat de constructie onstabiel werd. Bij de Karwei kwam ik de oplossing tegen, heb 2 rails gekocht en op maat gemaakt. Zodra ik het frame af heb voor de motor dan zullen de foto's van het eind resultaat volgen. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Beste plek voor ventilatoren voor goede airflow? | annuh | Cooling & OC Junkies | 10 | 8-03-2007 17:23 |
| wat voor windows is het mooist voor een mini tower ?(welke ) | risc | Casemod Junkies | 5 | 19-11-2006 19:30 |
| Zalman introduceert adapter voor CNPS-7000 voor Intel LGA-77 | Kaz'Duzar | Frontpage Discussie Forum | 0 | 25-09-2004 20:18 |
| beste optie voor watercooling voor alleen GPU & mobo? | Youri_HL | Cooling & OC Junkies | 5 | 17-07-2004 20:48 |
| HD Led vervangen voor 6 blauwe leds (voor op behuizing) | Marcel_S | Elektronica Junkies | 20 | 27-03-2003 14:28 |