| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 27 april 2008
| Ik wil zelf een laptop maken in zo'n ijzeren/aluminium koffertje. mijn probleem is dat ik geen enkel idee het hoe het zit met de voedig en de accu en wat ik hiervoor nodig heb. ik hoop dat iemand een idee heeft of verder iets weet hierover keep modding! ![]() |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 12 februari 2006 Locatie: Eindhoven
| Ik denk dat je toch echt wel wat meer informatie zullen moeten geven dan wat je hier nu hebt neergezet. Wil je pc maken die je mee kan nemen zoals een laptop? dan kun je natuurlijk gewoon pc onderdelen gebruiken. Of wil je zelf een laptop maken uit pc onderdelen maar met laptop kenmerken zoals een accu etc? Zoals gezegd, iets meer uitleg is gewenst. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 17 maart 2008 Locatie: Hardenberg
| Wij gaan niet alles voor jouw uitzoeken hier hoor, als jij eerst info opzoekt, dat naar wens omzet in je eigen idee, kunnen wij misschien toevoegingen geven, maar wij gaan niet een complete 'laptop/koffermod' uitdenken voor jouw...
__________________ //Thapous |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Waarschijnlijk moet je een 12 V naar 220 V converter hebben zodat je een gelaccu er op aan kunt sluiten, maar waarschijnlijk gaat dit gigantisch snel op omdat een computer best wel stroom vreet en die accu's, wil je het een beetje acceptabel houden qua gewicht, niet zo heel veel power kunnen leveren...
__________________ //Thapous Laatst gewijzigd door Thapous : 28-04-2008 om 13:18. |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Die converter wel dacht ik, ik weet niet hoe of wat, maar dit lijkt mij het meest logisch. Het lijkt me beter om een koffermod te maken, die je in het stopcontact moet steken! dat is in ieder geval beter haalbaar.
__________________ //Thapous |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Een 12V accu kun je niet direct op je mobo aansluiten, aangezien een accu onbelast 14,14V levert blaas je gelijk alles op. Zowiezo is een accu te onstabiel als voedingsspanning. Dan moet je eerst een converter ertussen zetten naar 230V, en dan een pc voeding erachter. Maar dit wordt veel te groot voor een klein koffertje. Doe maar gewoon zoals hierboven al is gesuggereerd: gewoon een snoertje eraan... PS. Misschien kun je wel uit een stofzuiger zo'n oprolmechanisme slopen ![]()
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Wij hebben nu een rommelmarkt in ons stadje, misschien, als jullie dat hebben ofzo, kun je daar voor een euro of 10 wel een kastje meekrijgen oid. Maar dan nog 12.50 + verzendkosten is wss geen 37 euro...
__________________ //Thapous Laatst gewijzigd door Thapous : 30-04-2008 om 10:21. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| [CIP] Laptop | Toppe | Casemod Project Logs | 6 | 22-02-2008 22:03 |
| Laptop TFT op vga? | Laser | Elektronica Junkies | 12 | 31-01-2007 18:25 |
| Lcd laptop | redostrike | Elektronica Junkies | 2 | 5-12-2004 14:28 |
| advies laptop | Hardware Junkies | 12 | 13-02-2004 23:05 | |
| [LCD] ? Kan je een laptop lcd gebruiken ? | Baboon | Elektronica Junkies | 2 | 17-04-2003 00:23 |