| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 april 2008
| Hallo allemaal, zo gestoord als ik ben wil ik een PC in een koffer bouwen. je zal zeggen: "no problem" maar helaas wil ik op dit moment dingen die ietsje pietsje lastiger zijn. Ik wil namelijk in de deksel een beeldscherm bouwen. nog steeds geen probleem. Tot ik er achter kwam dat de deksel te dun was voor een gemmidelt platbeeld scherm. dus moest ik kiezen voor een 12,1 inch scherm van mijn laptop. En daar zit hem nou net het probleem. Is er stukje hardware, of een video kaart (PCI) die zo'n schermpje kan aansturen. Of is er een andere oplossing om dit opte lossen. Heb al al flink gezocht op internet, maar niet echt iets gevonden waar ik iets aan had. en een scherm buiten de koffer is natuurlijk totaal geen optie! |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 12 februari 2006 Locatie: Eindhoven
| Ik geloof dat het wel vaker op dit forum genoemd staat. Het is namelijk extreem lastig aangezien je de drivers van dat beeldscherm nodig hebt, en die haal je niet zo even uit je laptop voor zover ik weet. Dus tenzij je een electronica guru bent heb je waarschijnlijk vrij weinig kans om dat voor elkaar te krijgen... |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Voordeelverpakking Geregistreerd: 3 december 2005 Locatie: 51.9713252344, 6.2950180024
| Probeer is een datasheet te zoeken van het schermpje, meestal staat daar wel in welke draadje voor wat is en dergelijke.
__________________ POEP IN DAS HOOFT. lang leven de nederlandscke taal. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Anders moet je misschien een ouwe tft zoeken. Die kun je wel slopen en in je deksel zetten. Dan hoef je alleen nog maar de kabelboom naar de pc te leiden en netjes weg te werken. Insteken en klaar.
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #5 (permalink) |
| een TFT past waarschijnlijk niet, we gaan het morgen proberen, maar dan moeten we eerst de voeding van het scherm(wat zich achter het scherm bevind) er af halen, en dat kreng zit aardig vast aan het moederboord... maar wie weet lukt het. Het probleem is, dat de deksel 4cm is. en de tft 5... bovendien moet je nog een constructie maken, om het vast te klemmen. er zitten geen gaatjes voor schroefjes in de zijkanten |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 april 2007 Locatie: Hellevoetsluis
| Gwn een gat maken in je deksel en dan je tft erdoorheen doen(wel passend gat) en dan kan je hem vast plamuren maar ook schroeven dmv een beugel(tft hebben zat plekken om te schroeven, sommige hangen hem ook aan muren)
__________________ [CIP] Air-Intake |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Geregistreerd: 17 mei 2006 Locatie: Heemskerk
| Citaat:
![]()
__________________ Silenth-Hardware.nl - Voor de stille PC's! | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Mwah,, die beugel moet ook vast en op die plekken ram je er een beugel in ![]()
| | |
| | #9 (permalink) |
| Al dat plastic wat er om heen zit, gaat eraf, en geven we een enkeltje vuilnisbuilt. we strippen dat scherm zo erg, dat er alleen nog maar het scherm zelf over blijft, met de electronika. Der zitten geen schroefjes in je scherm, geloof mij maar! |
| | |
| | #10 (permalink) |
| En tog moeten die beugel voor wandmontage ook ergens aan vast, dan zal je toch niet heel je scherm moeten strippen, maar gwn een stukje eraan laten voor die montage.
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Laptopscherm op sidepanel | unstable | Elektronica Junkies | 2 | 7-12-2005 14:43 |
| CCFL + inverter uit laptopscherm, welk inputvoltage ? | Carpento | Casemod Junkies | 8 | 29-07-2005 21:44 |
| compaq laptopscherm | keedub | Elektronica Junkies | 5 | 27-03-2004 08:01 |
| Foto's door uzuri | uzuri | Events Junkies | 15 | 13-07-2003 23:09 |