| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 29 januari 2008
| Hallo, Ik heb zojuist 2 nieuwe 500 GB HDD's gekocht... ik zet ze in de BIOS op RAID. Dan druk ik onder het opstarten op CTRL + I en ik maak een RAID 0 Volume aan. Nu stop ik de CD van XP MCE erin en start ik via de CD op... ik krijg het blauwe DOS instaleer scherm maar als ik dan de partieties en dergelijke moet maken dan kan hij de schijven niet zien, haal ik de schijven uit RAID dan ziet hij ze wel. Hoe kan ik XP instaleren op een RAID 0 Volume Tijdens het installatie scherm heb ik ook al geprobeerd om op F6 te drukken zodat ik niet-Microsoft RAID stuurprogramma's kan installeren maar dan moet ik een of andere diskette hebben die ik niet heb ?! Dus waar kan dit aan liggen?
__________________ I <3 HARDSTYLE |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Citaat:
EDIT: ik heb de RAID drivers voor m'n mobo gevonden... kan ik die dan ook op een nieuwe lege cd instaleren en dan onder het setup die cd er in stoppen?
__________________ I <3 HARDSTYLE Laatst gewijzigd door BasKuipers : 8-04-2008 om 21:07. | |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Citaat:
Dan probeer ik dat..
__________________ I <3 HARDSTYLE | |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 april 2007 Locatie: Hellevoetsluis
| of een bootable cd maken, dat gaat wel gewoon.(vraag me niet hoe) als de drivers maar in het begin booten, dan zit je goed.
__________________ [CIP] Air-Intake |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Nou, ik heb hier dus een floppy ding liggen en een floppy ding station ... ik formateer de floppy met zo'n functie van een MS-DOS opstart diskette maar dan zegt hij dat hij de Floppy niet kan schrijven?
__________________ I <3 HARDSTYLE |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Dat met de floppy werkt niet... Ik zet het er op maar als ik dan de floppy opstart onder de instalatie en de driver wil instaleren zegt hij Dat het bestand iastor.sys beschadigt is... ? Dit bestand staat op de floppy, ik heb hem er al proberen opnieuw op te zetten maar ik krijg hetzelfde... ik denk dus dat de driver "kapot" is ofzo.. Op google kan ik ook geen nieuwe drivers vinden.. En onder het setup kan ik aanklikken dat ik ICH8R / ICH9R SATA RAID CONTROLLER wil installeren, is dit dan mijn RAID controller op het mobo? Dus hoe kan ik mijn RAID 0 aan de praat krijgen? Op de site van Asus heb ik nu veel drivers gevonden van de BIOS en de RAID drivers... hoe kan ik die instaleren? het is een ROM bestand? Die van de RAID kan op de floppy maar die van de BIOS is te groot voor een floppy
__________________ I <3 HARDSTYLE Laatst gewijzigd door BasKuipers : 9-04-2008 om 15:24. |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Geregistreerd: 4 maart 2008
| Citaat:
Ik had het zelfde toen ik 64 bit dee maar ik was vergeten dat ik 32 bit had. ![]() | |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Citaat:
Ik wil XP 32 bit instaleren maar mijn CPU (Q6600) is 64 bit welke moet ik hebben?
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Geregistreerd: 4 maart 2008
| Citaat:
Bij mijn mobo had ik 2 drivers voor 32 bit, moet je maar effe kijken of dat die het van jou ook heeft. Ik heb trouws drivers via 1 andere PC Drivers op het floppy gezet is wat makelijker dan in dos. | |
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Citaat:
dus ik kopieer alles wat op de xp cd staat naar m'n pc en dan moet ik die exe met 7-zip (of winrar) uitpakken? Hoe kan ik eigenlijk zien welke RAID controller ik heb? Bij de specificaties van het bord staat bij storage dit: ICH9R Southbridge: - 6 x SATA 3.0 Gb/s ports - Intel Matrix Storage Technology supports RAID 0, 1, 5 and 10 JMicronŽ JMB368 PATA controller: - 1 x UltraDMA 133/100/66/33 for up to 2 PATA devices is de ICH9R dan mijn controller, dus moet ik daar de drivers van hebben?
| | |
|
| « Filmpjes downloaden
|
Keylogger » |
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Kan niet installeren, geen gebruikersrechten | PsychoBram | Software Junkies | 12 | 11-02-2008 16:27 |
| Kan niet overnieuw installeren, niet geheel verwijderd | PsychoBram | Software Junkies | 9 | 3-01-2008 12:40 |
| hoe werkt raid | rietveld | Hardware Junkies | 7 | 9-09-2007 20:19 |
| XP wil niet installeren | tongue_of_colicab | Software Junkies | 13 | 26-10-2005 09:14 |
| Promise TX2000 raid controller op AOPEN MX46533GN werkt niet | Lampje | Hardware Junkies | 2 | 10-09-2003 10:10 |