| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 5 maart 2007 Locatie: brunssum
| Hallo, Ik heb een netwerkje met twee computers en twee gebouwen PC1 staat in gebouw 1 PC2 staat in gebouw 2 De afstand tussen PC1 en PC2 met het centrale verdeelpunt (Hub, type R6G029, welke gekoppeld is aan een ADSL_Wan_Modem) is ongeveer 150 meter. Ik krijg geen verbinding tussen PC1 en PC2 en het Internet ondanks dat de netwerkinstellingen juist zijn en er gebruik is gemaakt van een centraal verdeelpunt. Als ik mijn notebook aansluit op het modem c.q. de Hub maak ik wel zonder problemen verbinding met het Internet. Wat is het probleem en hoe los ik dat op? Wat zijn de kosten? Help aub!
__________________ Ben weer terug |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 12 februari 2006 Locatie: Eindhoven
| Wat ik me zou kunnen voorstellen is dat de 'antenne' sterkte van de 2 systemen verschillen. Oftwel dat de ontvanger van de pc niet sterk genoeg is om het signaal op te pakken terwijl je laptop een betere ontvanger heeft en dit wel kan. Dit zelfde phenomeen treed bij mij op de universiteit op. De oudere generatie laptops (waaronder die van mij) hebben veel problemen met het ontvangen van het netwerk, waar de nieuwere laptops er absoluut geen probleem mee hebben. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 9 maart 2008
| Volgens mij heeft een bedraad netwerk geen antennes?! Het probleem zit hem in de 150 meter kabel lengte. UTP kabel kan maximaal rond 100m zijn en dan moet je er een versterker tussen doen om het signaal weer te verbeteren. Dus ongeveer op de helft een versterkertje plaatsen. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Een utp kabel wordt op een rol van 305 meter geleverd, dat is de maximale lengte van een utp snoer, dus hier heb je eigenlijk geen router/versterker voor nodig.
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 9 maart 2008
| Volgens mij snap jij het dan niet zo goed. Een kabel heeft altijd een klein weerstandje. Hoe meer afstand->hoe meer weerstand.Bij UTP kabel is rond de 100m de limiet voor de netwerkkaart. Dus je moet een versterkertje er tussen gooien. |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Administrator Geregistreerd: 12 februari 2006 Locatie: Eindhoven
| Off-topic Een beetje meer tact en respect in het vertellen dat iemand geen gelijk heeft of dat jij een andere mening hebt is wel wenselijk lijkt mij. Back on-topic Citaat:
![]() | |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| De rekenfunctie van Google zegt mij: 1 000 feet = 304.8 meters. Die rollen zijn bedoeld om patchkabels van te maken, niet om in hun geheel als 1 kabel neer te leggen Met STP heb je wat minder last van storingen, maar het probleem bij zo'n lengte van een kabel is vooral de spanningsval.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| [Netwerk] Internet sharen via hub geeft problemen | Carpento | Hardware Junkies | 9 | 22-06-2005 15:22 |
| Netwerk via @home geeft vaak problemen ! | Youri_HL | Hardware Junkies | 3 | 24-08-2004 10:35 |
| Windows netwerk problemen | eXistenZ | Hardware Junkies | 5 | 1-06-2004 16:28 |
| Office 2000 applicatie problemen op het netwerk. | Thadeez | Software Junkies | 3 | 4-12-2003 14:23 |
| 1gbps netwerk verbinding parralel op een 10mbps netwerk? | Freakazoid | Software Junkies | 12 | 25-11-2003 17:42 |