Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Hardware Junkies
Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen!
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 4-04-2008, 08:17   #1 (permalink)

ankh's schermafbeelding

Standaard Wan netwerk problemen

Hallo,

Ik heb een netwerkje met twee computers en twee gebouwen
PC1 staat in gebouw 1
PC2 staat in gebouw 2

De afstand tussen PC1 en PC2 met het centrale verdeelpunt (Hub, type R6G029, welke gekoppeld is aan een ADSL_Wan_Modem) is ongeveer 150 meter.
Ik krijg geen verbinding tussen PC1 en PC2 en het Internet ondanks dat de netwerkinstellingen juist zijn en er gebruik is gemaakt van een centraal verdeelpunt. Als ik mijn notebook aansluit op het modem c.q. de Hub maak ik wel zonder problemen verbinding met het Internet.

Wat is het probleem en hoe los ik dat op? Wat zijn de kosten?

Help aub!
Oud 4-04-2008, 08:55   #2 (permalink)
Administrator

Azariel's schermafbeelding

Standaard

Wat ik me zou kunnen voorstellen is dat de 'antenne' sterkte van de 2 systemen verschillen. Oftwel dat de ontvanger van de pc niet sterk genoeg is om het signaal op te pakken terwijl je laptop een betere ontvanger heeft en dit wel kan.

Dit zelfde phenomeen treed bij mij op de universiteit op. De oudere generatie laptops (waaronder die van mij) hebben veel problemen met het ontvangen van het netwerk, waar de nieuwere laptops er absoluut geen probleem mee hebben.
Oud 4-04-2008, 09:45   #3 (permalink)

ankh's schermafbeelding

Standaard

Ja, ik zou eens kunnen proberen een versterker kunnen proberen
Oud 5-04-2008, 19:01   #4 (permalink)

BlackWhizz's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij heeft een bedraad netwerk geen antennes?!

Het probleem zit hem in de 150 meter kabel lengte. UTP kabel kan maximaal rond 100m zijn en dan moet je er een versterker tussen doen om het signaal weer te verbeteren. Dus ongeveer op de helft een versterkertje plaatsen.
Oud 6-04-2008, 09:45   #5 (permalink)

Bartjez's schermafbeelding

Standaard

Een utp kabel wordt op een rol van 305 meter geleverd, dat is de maximale lengte van een utp snoer, dus hier heb je eigenlijk geen router/versterker voor nodig.
Oud 6-04-2008, 09:47   #6 (permalink)

BlackWhizz's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij snap jij het dan niet zo goed. Een kabel heeft altijd een klein weerstandje. Hoe meer afstand->hoe meer weerstand.Bij UTP kabel is rond de 100m de limiet voor de netwerkkaart. Dus je moet een versterkertje er tussen gooien.
Oud 6-04-2008, 14:04   #7 (permalink)
Administrator

Azariel's schermafbeelding

Standaard

Off-topic
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackWhizz Bekijk bericht
Volgens mij snap jij het dan niet zo goed.
Een beetje meer tact en respect in het vertellen dat iemand geen gelijk heeft of dat jij een andere mening hebt is wel wenselijk lijkt mij.

Back on-topic
Citaat:
Nu: UTP

De vraag naar snellere datatransport over het interne netwerk maakte de weg vrij voor zogenaamde UTP ethernetwerken. UTP staat voor Unshielded Twisted Pair. In tegenstelling tot BNC heeft UTP kabel geen metalen buitenmantel om de datatransporterende binnenkabel heen, hoewel het datatransport een factor 10 tot 100 hoger kan liggen. Het geheim van UTP zit in de laatste 2 termen van de afkorting: twisted pair, ofwel gedraaide paren. De 8 aders van een UTP kabel zijn per twee inelkaar gedraaid en vervolgens zijn deze paren ook weer inelkaar gedraaid in de dunne plastic buitenmantel. Het inelkaar draaien van de datavoerende aders zorgt ervoor dat het totaal van de aanwezige electromagnetische stoorvelden van elke ader minimaal wordt. Denk niet dat dit simpele trucje marginaal is voor de werking van de kabel ! Het blijkt dat je nog geen meter kunt overbruggen als de aders niet of verkeerd in elkaar gedraaid zijn.
Ook al werk je volgens de voorschriften, toch blijft er 'reststoring' over. Dit heeft tot gevolg dat de maximale lengte van een UTP kabel zo'n 100 meter is.
Dat 100 meter verhaal wordt op meerdere sites bevestigd dus zal wel enigszins kloppen. Over mijn eerdere reactie. Ik was even uitgegaan van een wireless netwerk...khad blijkbaar niet helemaal goed gelezen dat het over een bedraad netwerk ging
Oud 6-04-2008, 14:31   #8 (permalink)

Bartjez's schermafbeelding

Standaard

Hmm... die 305 meter is met STP dan??
Oud 7-04-2008, 12:04   #9 (permalink)
Administrator

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjez Bekijk bericht
Hmm... die 305 meter is met STP dan??
De rekenfunctie van Google zegt mij: 1 000 feet = 304.8 meters. Die rollen zijn bedoeld om patchkabels van te maken, niet om in hun geheel als 1 kabel neer te leggen Met STP heb je wat minder last van storingen, maar het probleem bij zo'n lengte van een kabel is vooral de spanningsval.
Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer?
Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht
Demoniac is offline   Met citaat antwoorden
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[Netwerk] Internet sharen via hub geeft problemen Carpento Hardware Junkies 9 22-06-2005 15:22
Netwerk via @home geeft vaak problemen ! Youri_HL Hardware Junkies 3 24-08-2004 10:35
Windows netwerk problemen eXistenZ Hardware Junkies 5 1-06-2004 16:28
Office 2000 applicatie problemen op het netwerk. Thadeez Software Junkies 3 4-12-2003 14:23
1gbps netwerk verbinding parralel op een 10mbps netwerk? Freakazoid Software Junkies 12 25-11-2003 17:42

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.