| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 29 januari 2008
| Zoals jullie misschien wel weten is de 8800 GT een single card blok geval en spuugt de warme lucht er aan de zeikant uit.. ![]() die warme lucht bleef in mijn kast hangen en ik heb daar even een ventilatie plaatje voor gemaakt met een 92 mm fan erin die ik nog had liggen... Van de bouw ben ik vergeten foto's te maken maar dit is het resultaat: Voorkant: ![]() Achterkant: ![]() Beetje van de zeikant: ![]() Onderin de kast is er een grote kabelzooi van de voeding, met dit ventilatie plaatje geval is dit makkelijk te verbergen..: De kabelzooi: ![]() Hier zit hij in de kast met tijdelijke bevestigingen... (plakband :P) : ![]() En hier het uiteindelijke resultaat met het zijpaneel erop: ![]() Met dit simpele plaatje is mijn 8800 GT met maarliefst 10 Graden gedaald ! ... de airflow in deze kast is goed maar op die plek blijft het gewoon hangen waardoor de kaart aardig warm werd na een half uurtje gamen en het spel zelf begon te laggen als ik het op wou nemen met fraps, dit soort fratsen heb ik hierna nooit meer gehad. Mijn 8800 GT ligt momenteel even uit mekaar omdat ik er zelf een waterkoelblok op ga bouwen, dus je kunt dit plaatje niet zien samen met de 8800 GT in de kast maar hopelijk snap je het princiepe van het plaatje wat ik heb gemaakt... zo ligt hij er nou bij...: ![]()
__________________ Wie dit leest kijkt op zijn beeldscherm Laatst gewijzigd door BasKuipers : 24-03-2008 om 14:06. |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 27 november 2004
| Urgh, in die kast zitten bovenin twee outtakes, die trekken de 'botsende' luchtstromen dan weer omhoog ![]() Nu krijg je juist van de front-intake een stroom naar de side-outtake. Waar moet dan de lucht vandaan komen die de back-outtake en top-outtake uitspugen ?
__________________ Those were the times... |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Geregistreerd: 29 januari 2008
| Citaat:
eentje zit onder de grafische kaart die dus naar die zijwaartse outtake fan een luchtstroom heeft zeg maar en de andere intake gaat naar de bovenste 2 outakes.. Hier een plaatje ter verduidelijking omdat mijn uitleg waarschijnlijk bagger is: ![]()
__________________ Wie dit leest kijkt op zijn beeldscherm | |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 14 februari 2008
| Ik vind het een nogal vreemde "oplossing", je hebt een mooi window in je case, en die ga je nu voor een derde deel afsluiten met een zwarte plaat ![]() Bovendien zeg je dat je de kaart watergekoeld gaat maken, dan heb je die ventilator die je er nu ingezet hebt helemaal niet meer nodig ![]() En is het niet zo dat je voeding ook een outtake is, dan komt er dus helemaal geen warme lucht van je voeding af je kast in. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Waterkoeling voor D830 en 8800 GTS | mudder | Cooling & OC Junkies | 8 | 15-02-2008 08:56 |
| Ventilatie Tunnel | cola101 | Casemod Junkies | 13 | 25-05-2007 08:21 |