Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Junkies
Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 19-03-2008, 18:27   #1 (permalink)

BlackWhizz's schermafbeelding

Standaard Kwaliteit van plexi

Hoi,

Voor mij mod wil ik een glowfeet maken met gifgroene leds. Atillia heeft mij erg geholpen en die onderdelen komen over een kleine week.

Voor de rest zou ik graag willen weten wat nou "goed" plexi is voor een glowfeet. Voldoet bouwmarkt (multimate) plexi? Of kun je beter AC-Ryan kopen?
Oud 19-03-2008, 18:58   #2 (permalink)

Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackWhizz Bekijk bericht
Hoi,
Atillia heeft mij erg geholpen en die onderdelen komen over een kleine week.
Gefeliciteerd! Tot nu toe heb jij mijn naam het beroerdst geschreven!

Ik heb er zelf nog geen ervaring mee maar ik denk dat je wel dik plexi moet hebben (8mm?) en ik denk gewoon doorzichtig plexi, dus geen uv-reactief. Dus gewoon van de bouwmarkt.

Dit is dus wat ik zou doen, maar wacht nog maar eventjes op de comments van de experts.

Je kunt het ook bestellen bij BOUWPLASTICS, maar dat is vrij duur (vooral verzendkosten). Als je geluk hebt en in Den Haag woont, kun je er gewoon heen en in de restenbak kijken

[CIP]Linuxization

Laatst gewijzigd door Demoniac : 15-04-2008 om 12:59.
Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-03-2008, 21:34   #3 (permalink)
Administrator

Azariel's schermafbeelding

Standaard

Glowfeet worden vaak gemaakt uit meerdere laagjes Plexi. Dus door meerdere laagjes op elkaar te plakken. Daar is dus belangrijk bij dat je transparante lijm gebruikt om het doorzichtig te houden natuurlijk. Bouwmarkt plexi is hier ook goed genoeg voor.

Je kunt natuurlijk ook gewoon een dik stuk plexi kopen en het daaruithalen, maar het ligt ff aan je gereedschap hoe goed dat dan nog te bewerken is. 1cm plexi zal namelijk niet meer zo makkelijk met een figuurzaagje te bewerken zijn.
Oud 20-03-2008, 07:23   #4 (permalink)

kiilllleer's schermafbeelding

Standaard

Als ik jullie was zal ik met een paar lagen plexiglas heb toevallig laatst een topic over gelezen op ander forum even voor u opzoeken
Het handigste is om de lagen plexi gewoon met een soort doosje aan elkaar te doen bijv. paar u profielen.
even naar die link zoeken

hier de link die ik beloofd heb in een editje Animating with multilayer engravings by MetkuMods - Because you love your hardware!
kiilllleer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-03-2008, 08:18   #5 (permalink)
Administrator

Azariel's schermafbeelding

Standaard

Om verwarring te voorkomen, wat kiillleer aangeeft gaat over grote plexiglas dingen waar je tekeningen op maakt. Dit heeft helemaal niets met Glowfeet te maken voor zover ik kan beoordelen.
U profielen om je plexi bij elkaar te houden heeft voor glowfeet zijn dus ook uit den boze omdat je daarmee de zijkant van het plexi afschermd, en dat is nou net wat je wilt laten gloeien. Dus bij gebruik van meerdere lagen lekker gaan lijmen of iets dergelijks
Oud 20-03-2008, 15:37   #6 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Azariel Bekijk bericht
Om verwarring te voorkomen, wat kiillleer aangeeft gaat over grote plexiglas dingen waar je tekeningen op maakt. Dit heeft helemaal niets met Glowfeet te maken voor zover ik kan beoordelen.
U profielen om je plexi bij elkaar te houden heeft voor glowfeet zijn dus ook uit den boze omdat je daarmee de zijkant van het plexi afschermd, en dat is nou net wat je wilt laten gloeien. Dus bij gebruik van meerdere lagen lekker gaan lijmen of iets dergelijks
Thanx

Ik ga proberen 2e paasdag naar de multimate te gaan om daar wat Plastiek te halen

Wil het maar hooguit 5mm dik maken en aan de onderkant afschermen met zwart tape.
Oud 20-03-2008, 17:34   #7 (permalink)

kiilllleer's schermafbeelding

Standaard

Sorry dat ik het dan fout had ik had die gedachte daarbij misschien bedoel je zoiets?
MetkuMods - Because you love your hardware!
is met een koeling erbij van mini fans
sorry van de vorige post dan *Wink*
kiilllleer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-03-2008, 17:38   #8 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiilllleer Bekijk bericht
Sorry dat ik het dan fout had ik had die gedachte daarbij misschien bedoel je zoiets?
MetkuMods - Because you love your hardware!
is met een koeling erbij van mini fans
sorry van de vorige post dan *Wink*
Het is de bedoeling om een Plexi plaatje met leds ONDERAAN mijn casemod te maken. Hierdoor komt er een groene gloed onder de mod weg zodat ik snachts niet over eht ding val. Dat zou zonde wezen

De vraag was dus eigenlijk gewoon, is er veel verschil tussenplexi van ac-ryan en bouwmarkt en dat is dus niet zo. Dus gaat ik snel een keer naar de bouwmarkt voor figuurzaagje, plexi en nog wat meer onderdelen.
Oud 14-04-2008, 16:52   #9 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackWhizz Bekijk bericht
Thanx

Ik ga proberen 2e paasdag naar de multimate te gaan om daar wat Plastiek te halen

Wil het maar hooguit 5mm dik maken en aan de onderkant afschermen met zwart tape.
Je kan beter aluminium tape gebruiken, dan reflecteerd het het licht weer terug in het plexiglas, vroeg of laat krijg je namelijk toch krasjes wat licht verlies op levert.
Elke reflectie is dus weer meegenomen
Sakura is offline   Met citaat antwoorden
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
UV Plexi Backsmash92 Casemod Junkies 12 10-08-2007 12:48
PLEXI Dark Wanderer Casemod Junkies 3 15-05-2004 12:33
Kwaliteit Akasa casefans Daffy_Duck Cooling & OC Junkies 8 13-02-2003 14:16

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.