| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 9 maart 2008
| Hoi, Voor mijn servertje zoek ik een fan controller ZONDER ledjes of ledjes die je uit kunt zetten. Fans heb ik al gevonden. In het goedkope stille fan topic staat dit nl: Xen-Core ultra silent ventilatoren www.bg-computers.com Het zijn goedkope fans die ze in 6-pack verkopen ![]() Alleen nu kom ik nog op betaalbare fancontrollers. Ik heb een fan controller voor 3 fans minimaal nodig, en heb de hoop het ook nog een beetje plat te houden. Hij komt namelijk in het deurtje van mijn casemod. Ikzelf heb wel wat gevonden, namelijk de PWM fan controller, die kost 18 euro. maar omdat die met de post moet komen ben ik 30 euro kwijt. Afzetters bij stillepc. Tweedehands mag natuurlijk ook, maar dan wordt het wel na een tijdje verhandeld. Ik zit nu namelijk voor de proefwerkweek. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 12 februari 2006 Locatie: Eindhoven
| freezing hardware - uw partner voor pc-tuning Daar staan er wel een paar, maar dan heb je nog steeds verzendkosten van 8.95, maar daar ontkom je toch niet aan. |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 17 december 2003 Locatie: Leek
| Als je een beetje handig bent met elektronica kan je een fancontroller bouwen met een aantal LM317's dan betaal je ongeveer 3 a 4 euro per kanaal. Zoek op google maar eens naar schema's en howto's er zijn er genoeg te vinden. <edit> stukje over solderen niet gezien </edit> |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 maart 2008
| Solderen valt eigenlijk niks aan te kunnen. Dat kan iedereen ![]() Het klinkt misschien raar maar ik ben voor deze gegaan -> freezing hardware - Universele fancontroller Ik dacht eerst van hij zal er wel voor geen meter uitzien. maar toen ik heb thuis had Vond ik hem toch best wel tof! Simpel en prima werkend! Bernd |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 april 2007 Locatie: Hellevoetsluis
| Die zalman is met knoppen/schakelaar en zonder 'zij-flappen'(waarmee je hem in de case zet) ong. 5,5cm en daar kunnen 6 fan's aan
__________________ [CIP] Air-Intake |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 april 2007 Locatie: Hellevoetsluis
| controller zonder knoppen en die flappen : 4,9 cm maar de schakelaars steken 6mm verder uit controller met knoppen zonder flappen : 5,4 cm schakelaars steken 2mm verder uit controller zonder knoppen met flappen : 6,8 cm schakelaar steken 6mm verder uit controller met knoppen en flappen : 7,3 cm schakelaars steken 2mm veder uit controller zonder knoppen allee vanaf frontje : 3,6 cm maar dan steken er nog delen uit om de chromen knoppen op te zetten hoop dat het wat duidelijk is ![]()
__________________ [CIP] Air-Intake |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Moderator Geregistreerd: 17 december 2003 Locatie: Leek
| Citaat:
Denk over goed solderen dus niet al te licht, vooral als je er een beetje in gaat verdiepen komt er bij solderen meer kijken als je denkt. Maar voor de meeste dingen is het solderen wel redelijk eenvoudig, dus laat je niet afschrikken als je het nog nooit gedaan hebt. Je leert solderen vooral door het te doen en je moet ergens beginnen. Laatst gewijzigd door Gizmo : 16-03-2008 om 00:19. | |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Je kunt je een experimenteerprint kopen, daar met leds en een paar weerstanden op proberen te solderen. Als de soldering achteraf blinkt zit je goed.
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| fancontroller laat fans niet draaien... | geek-style joris | Cooling & OC Junkies | 4 | 10-08-2007 21:29 |
| betaalbare winkel voor lcd-schermpjes | Tommexx | Shop Junkies | 2 | 17-07-2007 13:18 |
| 8 fans op 1 fancontroller channel | Timonator69 | Elektronica Junkies | 12 | 26-12-2005 00:57 |
| Fancontroller = override op 5volt voor fan | Gaoske | Elektronica Junkies | 5 | 8-12-2005 22:52 |
| Goede betaalbare TFT schermen? | SaphuA | Hardware Junkies | 6 | 2-04-2005 18:26 |