Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Hardware Junkies
Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen!
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 9-03-2008, 22:11   #1 (permalink)

weedwalk's schermafbeelding

Standaard Aan/Uit knop

Hallo,

Ik heb laatst een high-tower gekregen, het spul dat erin zat is niet het nieuwste spul.
Laat ik zo zeggen het Windows 95 tijdperk.

De aan/uit knop is direct aan de voeding aangesloten, je leest denk ik al waar ik naar toe ga.

Ik zoek dus een aan/uit knop die je dus op het moederbord moet aansluiten zoals de tegenwoordige pc's dit hebben.
Weet iemand een winkel o.i.d. waar ik die kan kopen of bestellen?

- Weedwalk
weedwalk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10-03-2008, 12:49   #2 (permalink)

Carpento's schermafbeelding

Standaard

Je hebt het verschil ontdekt tussen een AT-voeding en een ATX-voeding.

De schakelaar die er nu in zit is een aan-uit-schakelaar, wat 'moderne' systemen hebben is een zogeheten 'pulsschakelaar'. Die zijn bij elke elektronicazaak te krijgen in verschillende vormen.
Oud 10-03-2008, 15:44   #3 (permalink)

Standaard

Bij freezing hardware hebben ze een zogenaamde vandalisme knop.

Ik weet niet of die ook bedoeld is voor jouw doeleinden maar ziet er wel uit als een power knop. Hij is wel prijzig.

wat je ook kan doen is bij de kringloop een kastje zoeken met een pulsschakelaar en die er dan uit mollen
Oud 10-03-2008, 17:53   #4 (permalink)

Attila's schermafbeelding

Standaard

Wat jij zoekt is een snoer waarvan de ene kant er zo uitziet:

en de andere kant zo:

Deze zitten dus standaard in de 'nieuwe' pc-kasten.

Ik heb geen idee of je ze apart ook kunt kopen, ik heb snel even geGooglet, maar ik kon niets vinden. Jammer dat je het niet wat eerder hebt gezegt, bij mij op school lagen er zo'n 20 kasten met knoppen en leds erin.

EDIT: Ik ga morgen nog wel even voor je kijken in de mediatheek, daar staan vaak afgedankte computers die weg moeten.

[CIP]Linuxization
Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10-03-2008, 18:03   #5 (permalink)

Standaard

dat laatste is precies wat ik zoek! als je zou kunnen kijken gaarne!

en waar zou ik eventueel die vandalisme knoppen kunnen vinden op freezing?

Laatst gewijzigd door weedwalk : 10-03-2008 om 18:05.
Oud 10-03-2008, 22:01   #6 (permalink)
Administrator

Azariel's schermafbeelding

Standaard

Die plaatjes van Atilla geven wel een algemene indruk van wat je zoekt, maar aan plaatjes heb je weinig aangezien die dingen er in alle mogelijke soorten en maten zijn.

Waar Carpento ook al op doelde is dat je een puls schakelaar nodig hebt.

Een normale schakelaar heeft een 'uit' stand, waarin de stroom is onderbroken. En als je de schakelaar de andere kant opzet wordt de stroomkring rond gemaakt en kan er stroom gaan lopen.

Wat jij nodig hebt is een puls schakelaar. Deze maakt heel kort een verbindinkje, waardoor dus even heel snel een stroompje gaat lopen, voldoende om je moeder bord een signaal te geven om te starten. Als je hier een normale schakelaar op aan zou sluiten zou de stroom constant lopen en de pc dus constant aan-uit-aan-uit-aan etc gaan.

Als je in de locale electronica zaak om een puls schakelaar vraagt weten ze vast wel wat je bedoeld.

De 2e foto van Atilla laat de stekker zien waarmee je die op het moederbord aansluit. Misschien ook wel bij een electronica zaak te krijgen, maar dat weet ik zo niet. Je zou oude kasten kunnen bekijken en daar een stekker uitknippen. Kringloopzaken hebben vaak wel oude kasten staan, maar dan heb je natuurlijk nog steeds grote kans dat het AT kasten zijn, die dus niet zo'n stekker hebben. Gewoon goed zoeken dan.
Oud 11-03-2008, 07:22   #7 (permalink)

Standaard

ik zal eens rond gaan zoeken, er zijn geen winkels die die dingen gewoon los verkopen?
Oud 11-03-2008, 08:46   #8 (permalink)
Administrator

Azariel's schermafbeelding

Standaard

Naja, die connectortjes worden vast wel voor meer dingen gebruikt, dus misschien hebben ze die ook wel bij de locale electronica zaak. Gewoon ff gaan vragen lijkt mij.
Oud 11-03-2008, 15:02   #9 (permalink)

Attila's schermafbeelding

Standaard

k heb even op school gekeken: geen computers... bij de elektronica-zaak in groningen heb ik wel hele leuke puls schakelaars gezien, zo eentje met een led erin. Zag er heel leuk uit, ze kosten volgens mij €3,20...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Azariel
'Die plaatjes van Atilla geven...'
Respect voor mijn naam, twee t's en 1 l

EDIT: Ohja, de site van de elektro-winkel: OKAPHONE ELEKTRONIKA

[CIP]Linuxization
Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14-03-2008, 21:39   #10 (permalink)
Moderator

Standaard

Als je bij Okaphone verteld waarvoor je de schakelaar nodig hebt geven ze je precies wat je nodig hebt.
Als je vraagt willen ze ook wel uitleggen waarvoor je precies die schakelaar nodig hebt.
Gizmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15-03-2008, 13:30   #11 (permalink)

Standaard

ik ga er eens achter aan, ik krijg nog een kast en mischien zit daar wel zo'n schakelaar in.

Even een ander vraagje tussendoor:
Ik ga ook mijn kast isoleren qua geluid, dan zijn er van die schuimrubberen matten die ze bijvoorbeeld ook bij freezing hardware verkopen.
Maar in hoeverre houdt dat de warmte vast?
Oud 15-03-2008, 15:02   #12 (permalink)

Bartjez's schermafbeelding

Standaard

Daar heb je weer ventilators voor. Die moeten aan de buitenkant zitten, dus het geluid zit ook aan de buitenkant. Ik zou persoonlijk niet geluidisoleren, maar het geluid aan de bron aanpakken. Dus zo min mogelijk fans, en de fans die je hebt optimaal plaatsen zodat ze alleen maar koele lucht pakken. Dan hoeven ze ook niet hard te draaien om goed te koelen.
Oud 16-03-2008, 09:28   #13 (permalink)

Standaard

het gaat niet alleen om de fans, er zitten ook 2 HDD's in en een voeding die geluid maken.
Oud 16-03-2008, 10:13   #14 (permalink)

Bartjez's schermafbeelding

Standaard

De hdd's kun je in rubbers hangen, je voeding kun je ook stil maken. De bestaande fan eruit slopen en een nieuwe (stille) erin zetten.

BTW, met isolatieschuim kun je een voeding niet stil maken, die blaast alle herrie toch naar buiten....
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Delete knop GC_Vos CaseJunkies Support en Feedback 4 10-09-2007 17:47
Tuimelschakelaar als aan/uit knop? Niels van de Poll Elektronica Junkies 13 7-08-2007 17:48
hoe kom ik aan USB, audio, aan/uit knop etc? Neven Elektronica Junkies 2 4-08-2007 18:12
Aan/uit knop maken? case_freak Elektronica Junkies 8 16-10-2005 19:45
MSN knop in PM -PartyBoy- CaseJunkies Support en Feedback 0 27-05-2003 18:03

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.