Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Hardware Junkies
Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen!
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 4-03-2008, 09:42   #1 (permalink)

NeonJunkRoermond's schermafbeelding

Standaard Z-5500 schade toegebracht aan pc?

Beste CJ ik heb op mijn pc de logitech Z-5500 aangesloten..Top geluid Maar 1 probleempje ontdekt! mijn pc staat op het bureau en de subwoofer eronder..wel aan andere kant van bureau. Maar als de sub pas op 60% staat en ik richting de 80 db ga, beginnen mijn ccfl's te knipperen Maar dat is niet alles, vannaf dat moment doet mijn dvd-rom ook niet meer hoe het hoort (bromd als een grasmaaier) de hele pc trilt nu van de dvd-rom als er cd inzit Zou er iets losgetrilt zijn in dvd-rom door de sub? Want jah..de voorste 2 speakers wouden ook niet op de plaats blijven staan..schoven naar mij toe en de centerspeaker zit op monitor geplakt En zo jah zou het te fixen zijn?
Oud 4-03-2008, 11:46   #2 (permalink)

GC_Vos's schermafbeelding

Standaard

Wordt je harde schijf ook instabiel? Daar moet je wel mee uitkijken namelijk. Ik denk dat je nu je PC gewoon op de een of andere manier moet stabiliseren of dempen.
GC_Vos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4-03-2008, 12:10   #3 (permalink)

Carpento's schermafbeelding

Standaard

Je maakt een aardbeving, en vraagt je vervolgens af of het stuk kán zijn. Daar is een simpel antwoord op: Ja, tuurlijk kan dat. In een DVD-speler zitten best gevoelige onderdelen, en daar zitten ook precisieonderdelen bij. Dat die balans verstoord is klinkt niet echt onlogisch.

Of dat te herstellen is, ongetwijfeld. Bedenk wel dat een nieuwe brander nog geen 25 euro hoeft te kosten

Ik zou gewoon lekker je subwoofer iets temmen
Oud 4-03-2008, 12:19   #4 (permalink)
Administrator

Azariel's schermafbeelding

Standaard

Je zal waarschijnlijk precies bepaalde resonantie frequenties aan het oproepen zijn in je PC-tje door je subwoofer, en daar is weinig aan te veranderen behalve het niveau gewoon een stuk omlaag te gooien. Natuurlijk krijg je dan nog steeds die resonanties, maar hebben ze zeker niet meer de impact die het nu zal hebben.

Als je je geluid/subwoofer zo hard wil hebben staan, zou ik voorstellen om lekker een koptelefoon op te doen zijn ouders over het algemeen ook erg blij mee Maarja, dan vernaai je je oren weer

Algemene oplossing is dus gewoon het niveau een stuk omlaag gooien
Oud 4-03-2008, 12:19   #5 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GC_Vos Bekijk bericht
Wordt je harde schijf ook instabiel? Daar moet je wel mee uitkijken namelijk. Ik denk dat je nu je PC gewoon op de een of andere manier moet stabiliseren of dempen.
Hij ratelt wel...maar verder merk ik der niks aan.
Alleen dat de dvd-rom speler ook vaak blijft hangen nu, met muziek vannaf cd en games.
Maar de games die ik niet met cd speel, maar via de D schijf die doen het wel goed. Dus dan maar nieuwe halen als ik de nieuwe pc kan gaan bouwen
Oud 4-03-2008, 12:24   #6 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Azariel Bekijk bericht
Je zal waarschijnlijk precies bepaalde resonantie frequenties aan het oproepen zijn in je PC-tje door je subwoofer, en daar is weinig aan te veranderen behalve het niveau gewoon een stuk omlaag te gooien. Natuurlijk krijg je dan nog steeds die resonanties, maar hebben ze zeker niet meer de impact die het nu zal hebben.

Als je je geluid/subwoofer zo hard wil hebben staan, zou ik voorstellen om lekker een koptelefoon op te doen zijn ouders over het algemeen ook erg blij mee Maarja, dan vernaai je je oren weer

Algemene oplossing is dus gewoon het niveau een stuk omlaag gooien
Ben ik blij dat ik niet meer bij mijn ouders woonMaarjah ik hou zo van harde muziek en subwoofer tests Muziek moet je niet horen muziek moet je voelen Sub verplaatsen misschien? Langere kabels en aan andere kant van kamer?
Oud 4-03-2008, 12:41   #7 (permalink)
Administrator

Standaard

Theoretisch zou het kunnen zijn dat je pc precies op een afstand staat van je PC waardoor de resonaties nog worden versterkt, maar aangezien je geen pure tonen aan het uitstoten bent lijkt me dat zeer sterk Maar het aan de andere kant van je kamer neerzetten is denk ik wel een optie aangezien het niveau wat bij de pc komt dan gewoon een stuk lager is.
Echter, lezend dat jij je sub wilt voelen ga jem dan gewoon een stuk harder zetten, wat dus ongeveer op hetzelfde neerkomt.

Dus aan de andere kant van de kamer neerzetten helpt wel, maar alleen als je je sub niet harder gaat zetten omdat die dan verder weg staat.

En een tip...als je muziek wilt voelen moet je naar een discotheek gaan....:P Niet het thuis proberen na te doen
Oud 4-03-2008, 13:00   #8 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Azariel Bekijk bericht
Theoretisch zou het kunnen zijn dat je pc precies op een afstand staat van je PC waardoor de resonaties nog worden versterkt, maar aangezien je geen pure tonen aan het uitstoten bent lijkt me dat zeer sterk Maar het aan de andere kant van je kamer neerzetten is denk ik wel een optie aangezien het niveau wat bij de pc komt dan gewoon een stuk lager is.
Echter, lezend dat jij je sub wilt voelen ga jem dan gewoon een stuk harder zetten, wat dus ongeveer op hetzelfde neerkomt.

Dus aan de andere kant van de kamer neerzetten helpt wel, maar alleen als je je sub niet harder gaat zetten omdat die dan verder weg staat.

En een tip...als je muziek wilt voelen moet je naar een discotheek gaan....:P Niet het thuis proberen na te doen
Yeah don't try this @ home Zal met de nieuwe pc er rekening mee houden.
Scheelt dat ik deze gratis heb. Dus een ramp is het niet Maar tog wel zonde want nu kan ik nieuwe dvd-rom gaan kopen.
Oud 4-03-2008, 18:40   #9 (permalink)

SupReme's schermafbeelding

Standaard

Hmm, wel vreemd. Mijn logitech X-230 set, bekend van zijn bassoverkill, zelfs als de knop helemaal is dichtgedraait, staat naast mijn case, maar nog nooit zoiets meegemaakt...
SupReme is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4-03-2008, 19:20   #10 (permalink)

modernization's schermafbeelding

Standaard

Idd, vind het ook erg vreemd dat alles het ineens niet meer doet.
Ik heb een op me stereo-set een 300watt subwoofer, maar als ik die half opendraai(harder en dan word ik doof) merk ik niks aan mijn pc ( 1meter afstand ok, maar toch)
misgien deugde je hardware al niet door ouderdom oid
Oud 4-03-2008, 20:30   #11 (permalink)
Moderator

R@mon's schermafbeelding

Standaard

Ik heb een Z5400, kleien broertje dus. En die sub staat direct onder onder m'n bureau. Computer staat op het bureau en heb nergens last van

Denk toch echt dat het ergens anders aan ligt, ik heb dit overigens ook nog nooit gehoord!
Oud 4-03-2008, 22:48   #12 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door modernization Bekijk bericht
Idd, vind het ook erg vreemd dat alles het ineens niet meer doet.
Ik heb een op me stereo-set een 300watt subwoofer, maar als ik die half opendraai(harder en dan word ik doof) merk ik niks aan mijn pc ( 1meter afstand ok, maar toch)
misgien deugde je hardware al niet door ouderdom oid
jah hardware is best oud...maar dit is 500watt. En denk dat 500watt en ouwe troep fataal gaat wordenMaar boeit niet ga tog niewe bouwen. En ..jah ik kan die 80 db makkelijk aan...heerlijk man hij gaat tot 95db
Oud 4-03-2008, 22:49   #13 (permalink)

Standaard

Lekker 80 db met hardcore of agrotech
Oud 5-03-2008, 06:39   #14 (permalink)

SupReme's schermafbeelding

Standaard

Je weet dat je je bericht ook kunt aanpassen he? Dan maak je geen 2 posts na elkaar, en dat word een beetje gezien als spammen
SupReme is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5-03-2008, 08:38   #15 (permalink)
Administrator

Standaard

Tenzij je er een dB-meter naast hebt gehouden om het te meten zou ik van die 80dB maar niet uitgaan Staat over het algemeen heel erg leuk op het apparaat, maar dat is meer voor de leukigheid dan dat het echt waar is (over het algemeen tenminste) :P
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
5500 vs. 5200 vs. 9600 GoTMoRe Software Junkies 2 24-05-2004 20:14

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.