| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 mei 2007 Locatie: Dalen
| Ik wil graag onder mijn net nieuwe x-gear x-blade een soort glow maken ![]() de bedoeling is om er pootjes onder te zetten en dan er 2 ccfl's onder te hangen of 4 sunbeam laser leds de pootjes worden van een paar lagen plexiglas zodat ze mooi oplichten ![]() hierboven staat zon sunbeam laser led de hoogte van zon led is ongeveer 1 cm en hij is ongeveer 3cm breed als iemand weet wat verstandiger is kwa verbruiking en natuurlijk wat mooier is hoor ik dat graag ![]() |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Subtiel duwtje richting elektronica ![]() Wat wil je nu eigenlijk precies maken? Gewoon lichtgevende voetjes onder je kast? Zou ik LED's voor nemen, die kan je makkelijk kwijt, De CCFL's in casemods gebruikt worden, zijn 10 tot 30 cm lang. Bovendien zijn LED's beter te dimmen, zuiniger en minder gevaarlijk dan CCFL's.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht |
| | |
| | #4 (permalink) |
| de bedoeling is dat er een glow onder uit komt en dat de voetjes nog extra oplichten. ik weet niet of 2 ccfl's van 30cm licht genoeg geven om dat voormekaar te krijgen en gewoon ledjes aansluiten snap ik al helemaal niks van. aangezien die sunbeam laser leds gewoon op 4pins worden aangesloten lukt dat makkelijker dan gewoon losse ledjes. Dus als ccfl's genoeg verlichten om die 4 pootjes nog goed te verlichten doe ik dat maar als dat niet genoeg licht geeft stop ik wel gewoon 4 sunbeam lasers achter de pootjes. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Met 1 ccfl kun je ongeveer een kleine slaapkamer royaal verlichten, dus ik denk dat dat genoeg is :P Maar ik zou ook leds nemen, die zijn gemakkelijker te verwerken en beter te regelen.
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #6 (permalink) |
| is goed maar ik snap niks van weerstandjes enzo maar ik heb op internet wel speciale plexi leds gevonden met 12volt molex aansluiting voor 5,50. Als ik daar 4 van doe(in ieder pootje dus 1) kom ik dan goedkoper of juist duurder uit dan als ik zelf ledjes maak? ![]() dat zijn de ledjes die je op 12v molexjes aansluit |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 17 december 2003 Locatie: Leek
| Die zou ik niet kopen, tenzij je geen soldeerbout hebt. Hoe je een weerstand uit kan rekenen kunnen we je zo uitleggen, dat is erg simpel. Maar wat bedoel je precies met een glow effect, dat de pootjes net oplichten of dat de halve kamer verlicht word ? Als je de halve kamer wil laten oplichten zou ik een CCFL nemen, als je iets minder licht wil zou ik power leds nemen, wil je de pootjes net laten oplichten dan zou ik een standaard led nemen. |
| | |
| | #8 (permalink) |
| De bedoeling is om pootjes van plexi te maken door een paar lagen plexi op elkaar te monteren, die op te laten lichten door een ccfl die je in het midden onder de kast of ledjes in de pootjes zetten en dan er nog eens een glow effect onder maken. Als je met 2 ccfl's de pootjes op kan lichten verschijnt er automatisch ook een glow effect onder de pc weg. ik weet dus niet of je met 2 ccfl's onder de kast de randjes van plexi kan laten oplichten net als bij de tutorial van de glow pad voor je beeldscherm. ![]() dat maar dan nog hoger. |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 12 februari 2006 Locatie: Eindhoven
| Ik weet niet zeker of je doorhebt dat CCFL's echt heel sterk zijn. Er is dan geen sprake meer van een glow, maar eerder van volledige bureau verlichting. En aangaande die glowpad, dat is zo goed als zeker gedaan met leds. Als je een CCFL onder je kast hangt krijgen je pootjes ook wel voldoende mee om zo te gaan gloeien. Het enige is dat het zo goed als weg gaat vallen tegen het licht dat van die CCFL afkomt. Je zult die pootjes bijna niet meer zien gok ik. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| laser led of beam?? | majorlol | Elektronica Junkies | 3 | 24-03-2008 19:53 |
| Hoe een ccfl aan/uit schakelaar maken? | DhoTjai | Elektronica Junkies | 5 | 5-11-2004 23:57 |
| Luxeon vs CCFL (en waterdicht maken) | Dark Wanderer | Elektronica Junkies | 10 | 25-10-2004 22:06 |
| How-To: PCB maken met behulp van een laser printer. | KILLorBE | Elektronica Junkies | 6 | 3-07-2004 11:22 |