| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 november 2004
| Pasgeleden heb ik een oude medion kast gekocht met daarin nog wat hardware. Standaard voeding,een moederbord en een socket 775 3,0 Ghz processor. in de kast is eigenlijk alles aanwezig wat je maar bij een mediacenter kunt wensen zoals onboard optisch geluid, Scart aansluiting in de kast, 5.1 audio ondersteuning en er is een RF afstandbediening ontvanger ingebouwd. ![]() Maar in de kast ontbreken nog een aantal dingen.. Er ontreekt nog een harde schijf, optische drive, een CPU koeler, TV kaart en een videokaart. Nu wil ik het systeem als media center gaan gebruiken dus ik heb geen super prestaties nodig. Dit is de hardware die ik wil gaan kopen: Harde scijf: Samsung SpinPoint T166 (500 GB) ![]() Cpu koeler: Asus Silent Knight 2 (Redelijk Stil) ![]() Video kaart: Asus EN7300GS (Goedkoop en actief gekoeld) ![]() Tv kaart: Hauppauge WinTV-HVR-1110 (Ook digitale TV) ![]() Een optische drive heb ik nog wel en die hoef ik dus niet te kopen. Dus wat denken jullie? Is dit een goede setup voor een media center pc?
__________________ In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move. Laatst gewijzigd door tikkietegek : 27-02-2008 om 15:34. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Ik denk dat ik er Windows XP media center op ga zetten. Dit omdat het al lekker veel patches voor zijn en dus minder bugs
__________________ In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Misschien later, Die dingen vind ik nu nog redelijk duur en het budget laat het nu niet helemaal toe ![]()
__________________ In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move. |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Ik heb het even uitgezocht en hij ontvangt free to air digitale TV uit de ether. Dus ik moet nog even een ontvanger opcharrelen en dan kan ik er digitale Tv mee kijken. Maar tot die tijd kan ik er ook gewoon een analoog singaal mee ontvangen.
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Citaat:
Overigens heb je niet zo heel veel aan een free-to-air DVB-T ontvanger, het enige wat je daar mee kan ontvangen zijn Nederland 1, 2 en 3 plus je regionale zender.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht | |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 3 december 2005 Locatie: Ridderkerk
| Ik moet wel even zeggen dat de koeler die je wilt kopen eigenlijk beetje te duur is. Zoek beter een alternatief, er zijn genoeg koelers die minder duur zijn maar ven stil zijn en even goed koelen. De koeler is ook aardig groot, die medion kast ziet er klein uit. mATX? Zo ja dan heb je veel kans dat je voeding niet veel ruimte over laat voor zo'n koeler. vooral als je ATX kabel dichtbij je cpu zit heb je een probleem.
__________________ Intel c2d E6750, Abit Fatality Fp-in9 SLI, 2GB DDR2 800mhz, 7900GT-1950XT, 160GB Hitachi |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Over het algemeel valt het reuze mee met de plaats. Ik heb zelf de tegenhanger van zalman (CNPS9500AT) en die zit wel net tegen mijn voeding aan, maar qua ruimte heb je genoeg over tot aan de sidepanel.
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| [CIP] Radio-mod (media center) | nixjuh | Casemod Project Logs | 20 | 18-05-2006 14:36 |
| [CIP] Media Center in audiobehuizing. (Update 14-01-'06) | Enterprice | Casemod Project Logs | 25 | 19-01-2006 17:30 |
| windows media center | danny | Software Junkies | 4 | 14-04-2005 13:11 |