| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 31 december 2007 Locatie: Antwerpen
| Hallo, Ik zit met de volgende vraag. Ik heb sinds enkele uren eindelijk m'n thermaltake lanbox in bezit. Hij ziet er nog mooier en strakker uit dan op de foto's moet ik zegge maar 1 ding zit me dwars... De ventilators die erin zitten maken naar mijn zin, teveel herrie ... Is dit op te lossen door gewoon simpel andere er in te steken? Maar zou dan natuurlijk wel willen vervangen door neon blauwe ![]() Greetz |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 april 2007 Locatie: Hellevoetsluis
| //edit zat ff verkeerd, dachtdat het gewoon een externe hdd was :P Ik denk idd dat je gewoon een nieuwe fan erin kan zetten, zo moeilijk is het niet.
__________________ [CIP] Air-Intake Laatst gewijzigd door modernization : 14-02-2008 om 21:49. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 12 februari 2006 Locatie: Eindhoven
| Fans kun je altijd vervangen, maarja, dan moet je wel naar het stillere segment van fans gaan kijken. Als ik het goed heb zitten er 60mm fans achterin toch? Ik weet niet of je daar stille fans van hebt die ook nog eens neon blauw licht afgeven, ff goed zoeken dus ![]() |
| | |
| | #4 (permalink) |
| En waar moet ik eigenlijk op afgaan? Want heb mijn voorste fan net vervangen (80mm) en die zou maar 19db geven, maar ik vindt hem toch nog steeds iets of wat storend. Durf hem zelf na een tijdje even uitzetten en dan merk ik echt wel dat hij eigenlijkt och wat herrie maakt.... is zalig rustig daarna ![]() |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Niemand? Of is de enige manier om op waterkoeling over te schakelen? en is dit extern mogelijk? Want in die Lanbox heb je niet echt veel ruimte en is met een window in en zou het sneu vinden, moest alles er wirwar door elkaar hangen ![]() |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Als je je stoort aan dat ene fannetje, ja, dan is er weinig aan te doen, maar zelfs watercooling heeft nog een aantal fans nodig. Die radiatoren moeten toch gekoeld worden, tenzij je ook nog een passieve koeltoren bij wilt gaat kopen. Wat je nog zou kunnen proberen is geluids isolerend materiaal aanbrengen, dempende fan bevestiging gebruiken. Maar in een kast die zelf al niet erg geluids isolerend is weet ik niet hoeveel nut het allemaal heeft. |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Casefans zorgen alleen maar indirect voor koeling, ze staan niet direct op één element gericht (naja, meestal niet iig) en ze zorgen voor een airflow door de kast waardoor er dus betere koeling kan plaatsvinden bij de koelers. Een heatsink heeft daarbij dus weinig tot geen nut aangezien de kast zelf niet gekoeld moet worden. (Afgezien van het feit dat heatsinks alleen maar werken als er een goede airflow aanwezig is in de kast ) |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 november 2004
| Ik bedoel dus een heatsink die dmv heatpipes de hitte aan de buitenkant van de kast uitstraalt aan zijn omgeving. Op eenzelfde manier waarop de zahlman resorator koeltoren z'n werk doet. Dit is een idee waarmee ik zelf rondloop om mijn toekomstige media center mod 0 Db te krijgen.
__________________ In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move. |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Ah je had het over waterkoeling? Zoals ik in mijn eerdere post daarover al zei, als je daar geen fans bij wilt gebruiken kom je al op een koeltoren uit (een voorbeeld daarvan is inderdaad de resonator) Problematisch hierbij kan zijn is dat een media center vaak klein is, en dat het ook gewenst wordt dat die zo klein is. Een grote heat sink, of een grote koeltoren erachter zetten past niet heel erg in dat plaatje. Daar komt dan ook nog bij dat Media centers vaak ergens in een kast worden gedrukt, of in één of ander hoekje. Daar is vaak geen ruimte voor een koeltoren, en als dat er wel is, is de natuurlijke verversing van lucht (waar zowel heatsinks en Koeltorens hun werking van afhankelijk zijn) daar ook zo goed als niet aanwezig is. En over het algemeen, als je zo'n klein kastje koopt, waarom dan een huge koelblok erachter gooien kun je beter een grotere kast kopen die je fatsoenlijk kunt isoleren toch? |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 november 2004
| ja inderdaad. Maar ik bedoelde niet specefiek waterkoeling, Kun je niet een heatsink van bijv. 30X30 cm aanbrengen bovenop de kast die de warmte via heatpipes wegstraalt? (dat werkt natuurlijk alleen als hij niet in een kast staat )
__________________ In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move. |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Je zal dan ongeveer direct heatpipes moeten leggen van de CPU naar de buitenzijde van de kast, en over die lengte ben je de meeste van de warmte al weer kwijt in je kast en je gehele kast zal gewoon een broeikas worden en niet genoeg warmte kwijt kunnen, zelfs niet met een heatsink erboven op. Resultaat dus dat het steeds warmer wordt binnen, en alle hotspots in je kast nog warmer gaan worden. |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Ok, Nu ga ik mijn achterste 2 case fans van 60mm vervangen. Graag had ik stille exemplaren gehad en als het zelfs mogelijk is met blauwe led verlichting Kunnen jullie me iets aanraden? ik denk dat de huidige fans +-4500 toeren draaien en een db van 28 hebben... |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Bij Azerty staan 120mm fans die niet te luidruchtig zijn en 1,5m3 per minuut verplaatsen!
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Thermaltake UFO Fan | R@mon | News & Review Junkies | 12 | 27-05-2004 13:01 |
| thermaltake | Sander23 | Casemod Junkies | 3 | 24-11-2003 18:54 |