| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 12 februari 2006 Locatie: Eindhoven
| Zoals ik her en der al wel eens heb laten vallen ben ik op zoek naar een m-ATX bordje die misschien zelfs een plaats zou krijgen in een custom casebuild projectje. Nu loop ik echter al tijden te zoeken, reviews af te struinen etc en heb zelfs al wel eens bedacht dat ik gewoon maar een ATX mobo moet kopen met de eisen die ik heb. De enige eis die ik echter heb die vaak niet zo goed door m-ATX bordjes wordt ondersteund is enigszins fatsoenlijk overclocken. Ik was namelijk van plan een budget CPU te kopen die goed over te clocken is, en die er in te drukken. Ik heb echter niets aan 6 Sata poorten, SLI/Crossfire opstellingen en 6 memory slots dus zou het in principe best moeten kunnen doen met een mooi klein m-ATX bordje met een PCI-E slot erop voor mn 7900GTO. Nu is dus de vraag van mij, aan u allen: Wie heeft er ervaring met m-ATX borden en wenst deze te delen, of wie weet er goede m-ATX borden op de markt op dit moment? Ik ben dus in eerste instantie opzoek naar een AMD AM2 bordje, aangezien daar gewoon een paar leuke processoren te krijgen zijn in mijn prijsklasse die gewoon goed over te clocken zijn. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 21 augustus 2003 Locatie: Voerendaal
| Ik ben zelf ook een voorstander van kleine computers en gebruik dus zelf ook al enkele jaren m-atx boardjes. Zelf heb ik nu een Asus, M2N VM DH. Super boardje met alles erop en eraan. En toevallig heb ik ook een 7900GT. Overclocken doe ik eigenlijk niet aan, ik zou je dus niet kunnen vertellen hoe dit boardje wel/niet clockt. Ik had destijds toen i kde keuze maakte voor dit boardje een handige link met een overzicht aan m-atx plankjes. Zal eens kijken of ik deze nog boven water kan toveren (en of dit natuurlijk nog up 2 date is)... Verder is natuurlijk google je vriend ![]()
__________________ Dat ga ik eens aan de binnenkant van m'n ogen bekijken... M'n -ex- Scheurijzer... |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Google is al zeer lang een goede vriend van mij Zoals ik al zei loop ik al een tijdje te zoeken naar HET perfecte bordje, nu begrijp ik ook wel dat dat niet bestaat, maar toch Probleem is vaak dat er veel wordt gefocused op de ATX mobo's met alle nieuwe snufjes en toevoegingen, m-ATX wordt vaak een beetje ondergesneeuwd daarbij. Alle vernieuwingen die op ATX worden doorgevoerd, komen later ooit nog wel eens terug bij mATX, maarja dat laat vaak een tijdje op zich wachten en als ze er dan zijn is er amper media coverage (al wordt dat wel wat beter met de huidige HTPC markt). En dan heb je natuurlijk nog het socket probleem. De AM3 socket is al in de maak. Nu is wel gezegd dat AM3 sockets ook AM2 processoren zullen ondersteunen, zodat je dus eerst alleen je mobo kunt vervangen en daarna je processor op een later tijdstip. Deze ontwikkelingen betekenen echter wel dat de AM2 innovaties worden stopgezet en volle kracht aan AM3 gewerkt gaat worden (AM3 staat geloof ik geplanned voor Q3 '08). |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 3 december 2005 Locatie: Ridderkerk
| Er bestaat volgens mij een moederbord in de Abit Fatal1ty serie die m-atx is. Ziet er retecool uit. Je zult ff de specs moeten zoeken
__________________ Intel c2d E6750, Abit Fatality Fp-in9 SLI, 2GB DDR2 800mhz, 7900GT-1950XT, 160GB Hitachi |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 21 augustus 2003 Locatie: Voerendaal
| Bij b.v azerty.nl kan je al snel zien wat er van aanbod is in m-atx mobo's... Wat zijn exact je eisen? Dan zal ik ook eens rondkijken čn kijken wat ik nog weet van het gegoochel destijds ![]()
__________________ Dat ga ik eens aan de binnenkant van m'n ogen bekijken... M'n -ex- Scheurijzer... |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Ik geloof dat dat een Abit bordje is, paar keer langs zien komen, maar is Intel maar die hebben blijkbaar wel een paar betere bordjes liggen. Ik kwam ook de volgende Asus tegen die me wel aanstaat: Asus P5E-VM HDMI Asus P5E-VM HDMI: A microATX C2D board for gamers? | silentpcreview.com Zit alleen wel prijskaartje aan ![]() |
| | |
| | #8 (permalink) |
| @Ramon, had je bericht net gemist geloof ik. Exacte eisen, beetje lastig omschrijven denk ik maar het volgende is in ieder geval een pre: PCI-E slot 4 memory slots dual channel Firewire zou handig zijn maar geen pre (kheb wel firewire kaart, maar ook een vidkaart die gelijk 2 slots in neemt) Als ik toch mATX ga is HDMI ook leuk, maar ook geen pre. Onboard audio (maar dat hebben ze ook allemaal) De dingen die hierboven staan zijn echter meestal wel aanwezig (al heb je ook vaak 2 mem slots in plaats van 4) Overclock mogelijkheden in de bios is eigenlijk hetgeen wat het lastigst is. Wat daar aanpasbaar moet zijn moet zijn: CPU freq CPU volt CPU multiplier PCIE freq (of iig de mogelijkheid dit vast te zetten) Mem volt Mem multiplyer Mem timings En daarnaast dus gewoon algemeen goed overclockbaarheid van het bordje. Natuurlijk ligt dit ook aan de processor, maar het bord zelf schijnt ook wel een beslissende factor te zijn. Die Asus waar ik naar linkte heeft het meeste van die eisen en is gewoon een heel hip bord, maar ook €117, en voor mATX is dat wel een aardig hoge prijs. Kwas altijd voor AMD bordjes, maar de E4500/4600/4700 ofzo zien er ook wel goed uit. En met een bordje wat ook Quad en extreme aankan is het dus ook enigszins upgrade proof (tegen de tijd dat ik aan iets nieuws toe ben zal dat wel niet meer kloppen, maar het idee is leuk iig) |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Verkoop Sapphire moederborden? | Sammy078 | Shop Junkies | 4 | 12-01-2007 09:15 |
| Kleine moederborden | defecto | Hardware Junkies | 11 | 12-06-2005 20:21 |
| geheugentimings op n-force2 moederborden | Dabien | Hardware Junkies | 15 | 9-01-2004 08:18 |