| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 maart 2007 Locatie: Cuijk/Linden
| Hoi ![]() ik heb weer een probleem nu niet met MOHAAS, maar met Americas Armyik wil hem installeren alleen zegt hij dat ik privileges ofzoiets moet hebben, iets van gebruikerrechten is dat toch? maar ik ben de enigste persoon, en enigste account op deze PC, ik ben gewoon administrator.. hoe zorg ik dat ik hem gewoon kan installeren |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Geregistreerd: 17 mei 2006 Locatie: Heemskerk
| Citaat:
![]() Nee ff serieus, wat was de oplossing? Voor eventuele toekomstige problemen.
__________________ Silenth-Hardware.nl - Voor de stille PC's! | |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Geregistreerd: 17 mei 2006 Locatie: Heemskerk
| Citaat:
*Draait al 8 maanden op Vista, en heeft nog geen een probleem gehad*
__________________ Silenth-Hardware.nl - Voor de stille PC's! | |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Citaat:
![]()
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht | |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Ik vind ook dat dat in Vista bagger is geregeld... Je moet gewoon als admin alles kunnen doen, en niet eerst in admin inloggen en dan nog de helft niet kunnen doen.... Maarja, de mensen van mr. Gates denken daar anders over....
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Waarom is dat bagger geregeld dan? Ik vind het juist een prachtsysteem. Op die manier voorkom je dat virussen en andere meuk zich verspreiden. Die kunnen zonder die admin-rechten namelijk niet bij je Windows-instellingen. In bedrijfsomgevingen werkt het al jaren zo, sinds Windows NT4. Heel praktisch is het niet, maar absoluut een enorme vooruitgang in de veiligheid. Wat dat betreft heb ik wel eens het idee dat MS het nooit goed kan doen, op het moment dat iemand standaard alles kan installeren dan is dat onveilig en gevaarlijk en in Unix doen ze dat allemaal veel beter. Maar als Microsoft naar deze kritiek luistert en een systeem inbouwt waardoor je voor administratieve taken eerst toestemming moet geven, dan is het ineens lastig en onzin..
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Ik snap best dat je in bedrijfssituaties best een extra level van beveiliging in mag bouwen. Maar als de gewone consument Vista voor zijn neus krijgt, en eerst moet zoeken op internet hoe hij die UAC moet uischakelen (de meeste mensen weten nieteens dat het bestaat), dan snap ik best dat ze terug willen naar XP. En die meuk en virussen, ik draai nu een jaar of 5 op xp, en ik heb nog nooit iets geinstalleerd gekregen waar ik geen toestemming voor heb gegeven.... Je moet gewoon uitkijken. Als je een nl versie van xp hebt, moet je gewoon geen engelse foutmeldingen accepteren....
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Jij niet, omdat jij waarschijnlijk beter nadenkt dan de gemiddelde computergebruiker. Hoeveel mensen ik niet heb moeten helpen met MSN-virussen, P2P-clients met irritante spyware er in.. ik heb genoeg redenen om blij te zijn met UAC ![]()
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 5 september 2007 Locatie: Ekeren (Antwerpen)
| dit is nu een discussie waar ik ook wel iets over te zeggen heb ![]() De reden waarom Vista om te beginnen zo werkt is omdat ze bij windows(zowel de server als de desktopversies) net als Linux voor "security by default" willen kiezen, m.a.w. heel de boel dichttimmeren en als je iets wil doen moet je het eerst maar openhalen voor dat mogelijk is. En voor onervaren gebruikers is dat zeker niet slecht (nog minder voor mensen die denken volledig te weten wat ze doen, maar als ze aan het surfen slaan zit heel hun pc meteen vol zooi...). Als je al enige gebruiker werkt, en m.a.w. dus met de administrator werkt verliest heel die UAC een beetje zijn nut, want dan ga je je daar in het begin als je alles installeert zo aan ergeren dat je op den duur gewoon gaan klikken zonder te lezen waar je nu eigenlijk toestemming voor geeft en als je dat blijft doen gaat het fout... Maar langs de andere kant, de pc die mijn ouders en mijn broer gebruiken die draait ook Vista. Toen ze met XP werkten had iedereen beheerdersrechten omdat gewoon de helft niet werkte als gewone user en klikten ze maar raak en stond de pc binnen de kortste keren vol allerhande zooi(met als resultaat dat ik hem om de 3 maanden kon gaan uitkuisen...). Nu in Vista hebben ze allemaal een "gewone" account en is er verder 1 Administrator account. Ze kennen allemaal het wachtwoord van die Administrator, maar nu beseffen ze wel dat eens dat venstertje komt dat naar dat wachtwoord vraagt ze ook daarwerkelijk iets gaan installeren of wijzigen... En net dat is het nut van die UAC aangezien de gemiddelde mens ook niet om de 15 minuten iets installeert .Dus kort samengevat: Vista werkt wel degelijk hoor, het is gewoon een kwestie van als "echte" ervaren gebruiker die ook écht weet wat hij aan het doen is o.a. UAC uit te schakelen, maar voor de gemiddelde gebruiker durf ik wel zeggen dat dat zo wel zijn nut kan hebben... BTW, niet dat het zo heel moeilijk is, maar moest er tich iemand zijn die UAC wil uitschakelen *HIER* is mooi en deuidelijk uitgelegd hoe je dat doet. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Kan niet overnieuw installeren, niet geheel verwijderd | PsychoBram | Software Junkies | 9 | 3-01-2008 12:40 |
| PC Start niet op geen piepjes. | FigtingEagle | Hardware Junkies | 16 | 17-06-2007 22:09 |
| PHP SQL scriptje werkt niet ook geen error | N34X | Software Junkies | 7 | 27-02-2007 20:34 |
| Kan sommigte oude games niet meer installeren. | Don Zalmrol | Software Junkies | 4 | 31-05-2006 08:43 |
| XP wil niet installeren | tongue_of_colicab | Software Junkies | 13 | 26-10-2005 09:14 |