| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 29 januari 2008
| Hallo, Ik ben van plan een compleet waterkoel systeem voor mijn game pc aan te schaffen Nou gebruik ik deze waarschijnlijk voor mijn 8800 GT: [ Hardware.Info ] - AquagraFX 8800 GT waterblok van Aqua-Computer Is dit een goede voor de 8800 GT . Ik heb er al positieve reacties op gevonden en ze hebben hem ook gebruikt in zo'n aflevering van Mod My Machine ( in deze: CASEJUNKIES : Get addicted to casemodding ) op mijn chipset zit al standaard waterkoeling ( ik heb een maximus formula ) Nu heb ik alleen nog een vraag over de CPU koelblok... Zie de afbeelding hieronder ![]() ![]() ![]()
__________________ Wie dit leest kijkt op zijn beeldscherm Laatst gewijzigd door BasKuipers : 6-02-2008 om 13:00. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Voordeelverpakking Geregistreerd: 3 december 2005 Locatie: 51.9713252344, 6.2950180024
| Het 8800GT van EK waterblocks kan ik je ook aanraden, die heb ik zelf en dat is pure kwaliteit. Over de cpu blocken, alle top blocken van nu hebben puntjes dus dat zal vast het best werken. Trouwens is aquacomputers op vlak van cpu blocken niet het beste. Blocken zoals de D-Tek fuzion en de Dangerden MC-TDX presteren veel beter.
__________________ Comming soon to your local ISP. VOORDEELVERPAKKING.NL |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 januari 2003 Locatie: bankje in het park in bussum/hilversum
| Nu ben ik al een tijdje uit het watercooling gebeuren, een paar dingen weet ik nog wel .Als je voor een high flow setup gaat, sterke pomp dus, kan je beter voor de setup met de putjes gaan. Daar pers je het water met een hogere kracht op. De low flow optie, langzamere pomp gebruik je juist eerder brede kanalen, zo kan het water meer warmte opnemen. Nu de vraag, wat is beter. Daar kan ik weer geen antwoord op geven/ |
| | |
| | #4 (permalink) | ||
| Citaat:
![]() Citaat:
Ik had de D-Tek fuzion ook gevonden en deze zag er mooi uit, heb er veel goeds over gehoord en deze heeft ook van die puntjes.. Dus die komt er dan ook in Alle onderdelen in mijn waterkoeling setup worden van koper zodat ik daar geen problemen mee krijg.. De EK is van koper en de D-Tek fuzion ook.. Moet je dan ook nog kijken naar een koperen radiator of hoe zit het daar mee. Welke radiator raden jullie mij aan? Ik ken die goeie en slechte merken dus niet, ik ga dan waarschijnlijk voor een 360 Radiator als dat kan met de hitte of zou dat niet genoeg koelvermogen geven? Ik ga ook nog een beetje aan het overklokken dus dan word het alleen maar warmer... EDIT: ik heb nou een rad gevonden die het zou moeten doen en ook goed is (denk ik) freezing hardware - Black Ice GT Stealth 360 Is dit iets? Met de pomp weet ik niet waar ik moet beginnen.. Waar moet ik dan naar kijken?
__________________ Wie dit leest kijkt op zijn beeldscherm Laatst gewijzigd door BasKuipers : 6-02-2008 om 15:27. | ||
| | |
| | #5 (permalink) |
| Voordeelverpakking Geregistreerd: 3 december 2005 Locatie: 51.9713252344, 6.2950180024
| Ik heb die radiator ook, en die koelt m'n overgeclokte graka en cpu goed. Over de pomp, Laing Ehiem Dangerden maken allemaal goede pompen. Kijk anders even op bg-computers.com : Uw shop voor waterkoeling, casemodding en gaming waterkoeling>pompen.
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Citaat:
Maar als ik een pomp aanschaf. waar moet ik dan naar kijken Ik zie verschillende mWs staan, wat betekend dit? moet ik dan iets van 1,2 of 3,7? Ik zie ook L/H, je hebt van 300 tot wel 2400, ik denk dat dit liter per uur betekend... Hoeveel zou ik ongeveer moeten hebben? Dit is wat ik allemaal met vloeistof ga koelen: 8800GT koel ik met een EK 8800 blok Q6600 koel ik met een D-Tek Fuzion blok Chipset koel ik met een standaart Fusion blok op mobo (maximus formula) Wat voor een pomp ben ik daar dan voor nodig?
__________________ Wie dit leest kijkt op zijn beeldscherm | |
| | |
| | #7 (permalink) |
| mWs/W hoef je niet naar te kijken dat is gewoon hoeveel die verbruikt, en inderdaad L/H is liter per uur Rond de 600/1200 zit je goed, licht er ook aan welke slang je gaat gebruiken. Dikke slangen zoals 1/2''inch dat is highflow kun je het best een hoog flow hebben. en lowflow dat zijn dunne slangen hebben er niet zo veel baat bij een hoge flow.
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Citaat:
1200 L/H lijkt me dan wel genoeg,,, heb ik in ieder geval niet te weinig EHM03 Eheim Universal pump 1250–790 230V ![]() De presterende Eheim waterpompen zijn haast niet hoorbaar en kunnen zowel in als uit het water functioneren. Per uur weet de Eheim 1250 1200L water te verplaatsen; dit bij een maximaal hoogteverschil van 2 meter, perfect bij grote waterkoeling setups. De Eheim 1250 is geschikt voor continu gebruik. Pomp wordt zonder adapters geleverd. Technische details Pomp vermogen: 1200 l/h Pomp hoogte: 2,0 mWs Stroom verbruik: 28W Afmeting : L x W x H mm: 180 x 95 x 120 Ceramics as and ceramics lagers Deze pomp kost €62,- is dit een redelijke prijs voor zo'n pomp? En dan de laatste vraag voordat mijn hele waterkoelings setupje compleet is... ... De Slangen... Moet ik gewoon kijken naar de fitting dingen van de componenten om aan mijn slang maat te komen of ..?
__________________ Wie dit leest kijkt op zijn beeldscherm Laatst gewijzigd door BasKuipers : 6-02-2008 om 17:33. | |
| | |
| | #9 (permalink) |
| De fittingen zijn allemaal 1/4 draad dat is universeel dus slang maakt niet uit. Mss handiger om een 12volt pomp te nemen.
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Citaat:
En een extra stekkertje in het stopcontact maakt mij anders ook niet veel uit
| | |
| | #11 (permalink) |
| Probleem is dan dat je pomp altijd aanstaat, bij 12 volt alleen als je computer aanstaat. Er is wel een oplossing voor 230v pompen. Een relai kaart.
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Citaat:
Als er geen goeie pompen van 12V zijn maak ik er wel een schakelaartje tussende 230V ... Jij gebruikt ook waterkoeling... Welke pomp heb jij dan?
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Citaat:
Even beetje offtopic: Ik ga helemaal een eigen case bouwen in de volgende vakanties en jij krijgt daar dan ook een ere plaats bij omdat jij mij zo goed geholpen hebt met de waterkoeling... ik ben je nu al erg dankbaar, bedank DeKemp !
__________________ Wie dit leest kijkt op zijn beeldscherm Laatst gewijzigd door BasKuipers : 6-02-2008 om 18:37. | |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 maart 2004 Locatie: Hengelo (OV)
| Ik heb zelf hele goede ervaringen met de gemodificeerde versies van de Eheim 1024 van AquaComputer (de AquaStream) en Innovatek (HPPS Plus). Deze pompen hebben een prima opbrengst en zijn simpel via een molex (12 V) aan te sluiten. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| ram probleem (geen beeld) -- Vraag over welke nu te kopen! | Z-tune | Hardware Junkies | 13 | 10-05-2007 13:43 |
| Welke is beter? | Madvill | Hardware Junkies | 23 | 11-01-2007 15:02 |
| Welke fan-opstelling is beter? | el tweako | Cooling & OC Junkies | 10 | 10-04-2006 16:04 |
| Welke geheugen beter??? | -wacky_indo- | Hardware Junkies | 4 | 16-08-2005 10:41 |
| te veel videokaarten, maar welke is beter. | InsaneKitty | Hardware Junkies | 18 | 10-11-2003 23:04 |