| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 27 november 2007
| Ik zit met het volgende probleem: moet mijn pc meerdere malen heropstarten eer mijn videokaart signaal doorgeeft naar mijn monitor. Indien ik dan beeld krijg valt dit weg na tien minuten, kwartier en dan krijg ik mijn monitor niet meer aant werk. Heb al andere kabel gebruikt en andere monitor niets blijkt te helpen. Nu heb ik momenteel wel een 400 watt voeding erin zitten tot einde deze week als het hieraanligt stop ik met zoeken, indien dit er niets mee te maken heeft had ik graag wat andere raad. grtz |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 mei 2006 Locatie: Heemskerk
| Wat zit er voor de rest in je PC, dat moeten we ook weten. Welk merk is je voeding? Een of ander wokkietokkie merk voeding gaat een 8800GT volgens mij sowieso niet trekken. Ik weet ook bijna zeker dat het aan je voeding ligt, maar ik wil toch even de specs van je PC weten ![]()
__________________ Silenth-Hardware.nl - Voor de stille PC's! |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Asus M2N sli deluxe OCZ titanium xtc dual channel ddr2 MSI NX8800GT-OC AMD 5000+ processor Samsung 250 gig harde schijf er is een OCZ game xstream 600watt besteld maar die was er nog niet dus voorlopig een kwakvoeding van 400Watt Zitten ook 5 fans in deze case en op de OCZ vindicator zit ook nog eens een grotere fan en 2 controllers denk dat ik zowiezo al hoog verbruik heb. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| ondertussen zit er een OCZ 500 watt stealth Xstream in en hij doet het soms nog :s zou deze voeding nog te min zijn of zou het probleem dan toch werkelijk erges anders aan liggen? Het gekke is ik installeerde de ocz voeding en nam de 6 pin connector die al op de voeding zat met deze gaf de kaart weer geen beeld. Toen heb ik het connector stuk meegeleverd bij de kaart gebruikt. Nu krijg ik beeld alleen soms wanneer ik reset valt het beeld nog uit en springt het niet opnieuw aan. Zou dit probleem toch graag van de baan hebben. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 mei 2006 Locatie: Heemskerk
| Hij doet het nog soms, mjah. een 8800GT OC trekt wel flink wat, maar je CPU daarintegen trekt niet zo heel veel, 500Watt zou genoeg moeten zijn. Mischien toch maar even die 600 Watt afwachten, en kijken wat ie dan doet...
__________________ Silenth-Hardware.nl - Voor de stille PC's! |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Ik denk ook een voedingprobleempje. Die 8800 van jou trekt aardig wat vermogen. Zoek eens naar een power calculator en geef aan wat er allemaal in je pc zit. Dan zie je wat voor een voeding er voor jou aangeraden wordt.
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #7 (permalink) |
| de volledige pc werkt op dit moment al niet meer naar behoren. In het begin ging alles heel snel en goed en nu moet ik eerst al drie vier keer resetten eer ik beeld krijg. Verder start hij windows dan nog eens niet meer op ofwel na echt een kwartier. |
| | |
| | #8 (permalink) |
| die powercalculator geeft mij een voeding van 352 daar gaat de geloofwaardigheid van dat dus al..... Maar denk dat aan het moederbordje moet liggen ik moet meerdere malen op reset duwen of herstarten eer ik beeld krijg maar nu is me opgevallen dat het numlock lampje en dergelijke van het toetsenbord ook niet aangaat tenzij als het scherm aangaat dus denk dat het moederbord erges iets slecht doorgeeft of kapot is... |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Zit je monitor via DVI of D-Sub aangesloten? Mijn monitor vertoont vergelijkbaar gedrag op de DVI-ingang, dan krijg ik pas beeld op het moment dat Windows geladen is.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Dan trek je power connectors van je mobo af, vet die pins een heel klein beetje in met vaseline en probeer eens opnieuw. Vaseline geleidt namelijk goed.
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #11 (permalink) |
| had het advies gekregen bios te flashen heb dit gedaan met ook niet veel resultaat hij blijft dit doen. Heb vandaag volledig nieuw beeldscherm erop gehangen omdat ik miss dacht dat het aan die oude monitoren lag maar nog altijd hetzelfde resultaat. Zit via dvi maar wachten heeft geen nut er komt echt niets :s |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Al via D-Sub geprobeerd?
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Probeer maar eens met de vaseline, dat helpt bij slechte contacten. Misschien ligt het ergens aan een contact wat bij het opstarten even een signaal nodig heeft, maar dat dan niet altijd krijgt....
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| 8800 gt twintech of MSI | ProRiDeR_87 | Cooling & OC Junkies | 2 | 5-02-2008 22:38 |
| 8800 GTX | Hellion | Hardware Junkies | 4 | 7-12-2006 13:30 |
| Wel beeld dan weer geen beeld | Willy | Hardware Junkies | 11 | 13-03-2004 11:39 |
| Beeld valt weg | Ultima | Hardware Junkies | 3 | 13-12-2003 18:39 |
| monitor kaduuk: Beeld valt soms weg en trilt en beweegt veel | Thadeez | Hardware Junkies | 19 | 31-03-2003 18:44 |