Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Junkies
Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 31-01-2008, 07:56   #1 (permalink)

Standaard Q: UV kleuren

Hey allemaal,

Eerste post hier en ineens "beginneling" vragen.. *bloos*

Ik ben dus een startende modder met heel veel vragen die ik stelselmatig probeer op te lossen door forums te browse en opzoekingen te doen.
Veel vragen heb ik al antwoorden op gevonden, maar enkele onbeantwoord :'(

Ik ben van plan een waterkoeling opstelling te maken.
Momenteel heb ik in gedachte om een UVgroene in combinatie met een zwarte case te maken. Nu (door zero experience) vroeg ik mij af wat het mooieste en best te onderhouden resultaat is tussen. UVgroene Tubes met water of transparante Tubes met water dat gemengd is met een UVgroen adjectief. In dezelfste lijn is een CCFL met gewoon UV light nodig of moet het een UVgroene CCFL zijn om de case dan mooi op te lichten...

Ik durf het niet allemaal uitproberen want ben maar een student met een beperkt budget...

Daarom deel je ervaring zou ik zo zegge en dank alvast
Cryo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31-01-2008, 08:30   #2 (permalink)
Administrator

Azariel's schermafbeelding

Standaard

Persoonlijk vind ik transparante buizen met UV gekleurde vloeistof mooier, maar dat is puur smaak denk ik.

En aangaande de CCFL's, UV CCFL's geven geen puur UV licht af, wat betekenen dat je het bijna niet zou zien. Ze geven een paarsige gloed, die dus niet alleen de UV reactieve delen laat oplichten, maar ook nog je case wat paarsig laat oplichten (ligt er natuurlijk even aan hoe je het hebt geplaatst.

Kheb ff snel gegoogled, maar er zijn geloof ik geen gekleurde CCFL's met UV...dus om een UV vloeistof op te laten lichten heb je echt een UV CCFL nodig. Wat een andere optie is, is het tactisch plaatsen van UV leds. Deze lichten de case minder op, maar geven wel het gewenste effect waar je het wilt hebben (bij juiste plaatsing natuurlijk). Dit vereist over het algemeen wel wat soldeer werk, maar welke modder vind dat nou niet leuk :P
Oud 31-01-2008, 08:30   #3 (permalink)

SupReme's schermafbeelding

Standaard

Je kunt volgens mij het best UV groene slangen pakken, en zo min mogelijk rotzooi door je water gooien. Dat kan alleen maar aanslag geven of je slangen verkleuren.

Je moet natuurlijk wel een anti-alg spul bij je water doen
SupReme is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31-01-2008, 08:51   #4 (permalink)

Standaard

"Tactische" LEDS
Ik denk dat ik die oplossing ga volgen... en groene CCFL's als sfeer verlichting dan.
De tubes heb je inderdaad gelijk dat deze misschien kunnen gaan verkleuren, had ik eigenlijk nog niet aan gedacht.
De normale onderhouds middelen duikelen zowiezo in het systeem in... kheb nog spul van men nonkel zijn aquarium onderhoudsmiddelen kunnen bemachtigen... ik denk dat dat wel moet voldoen om algen tegen te gaan...
Oud 31-01-2008, 10:11   #5 (permalink)
Voordeelverpakking

DeKemp's schermafbeelding

Standaard

FF een kickje naar casemod junkies.
Oud 31-01-2008, 10:58   #6 (permalink)
Administrator

Azariel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cryo Bekijk bericht
kheb nog spul van men nonkel zijn aquarium onderhoudsmiddelen kunnen bemachtigen... ik denk dat dat wel moet voldoen om algen tegen te gaan...
Ik moet zeggen dat ik zelf geen waterkoeling ervaring heb, maar het water in het CPU block kan volgens mij wel een redelijke temperatuur bereiken. En ik weet zo niet of aquarium 'spul' dat aankan, kunnen onverwachte dingen gebeuren als je stofjes opwarmd...Misschien ff iemand met ervaring daarin vragen
Oud 31-01-2008, 11:05   #7 (permalink)

Standaard

mja kzal de info over het merk en inhoud van het flesje opzoeken.. moest het niet zo zijn, kan ik nog altijd het normale kopen voor waterkoeling.
Oud 11-02-2008, 21:46   #8 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Azariel Bekijk bericht
Persoonlijk vind ik transparante buizen met UV gekleurde vloeistof mooier, maar dat is puur smaak denk ik.

En aangaande de CCFL's, UV CCFL's geven geen puur UV licht af, wat betekenen dat je het bijna niet zou zien. Ze geven een paarsige gloed, die dus niet alleen de UV reactieve delen laat oplichten, maar ook nog je case wat paarsig laat oplichten (ligt er natuurlijk even aan hoe je het hebt geplaatst.

Kheb ff snel gegoogled, maar er zijn geloof ik geen gekleurde CCFL's met UV...dus om een UV vloeistof op te laten lichten heb je echt een UV CCFL nodig. Wat een andere optie is, is het tactisch plaatsen van UV leds. Deze lichten de case minder op, maar geven wel het gewenste effect waar je het wilt hebben (bij juiste plaatsing natuurlijk). Dit vereist over het algemeen wel wat soldeer werk, maar welke modder vind dat nou niet leuk :P
Kwa schoonheid heb ik het ook voor doorzichtige slangen met UV-dye. Maar dat is smaak. De reden dat ik doorzichtige slangen genomen heb is omdat ze veel goedkoper zijn dan hun UV broertjes, die soms tot 4 euro per meter kosten. En een flesje UV-Dye kost maar 7 euro...

OFF TOPIC: Ik heb nog een goede radiator liggen btw, ongebruikt. PM me als je intresse hebt!
modder.exe is offline   Met citaat antwoorden
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Fans Kleuren Casemod Junkies 10 1-05-2004 01:02
[WC]water kleuren. MW33 Casemod Junkies 17 24-02-2004 23:20
Aerogate I, kleuren instellen BeuNdeHaaS Casemod Junkies 8 14-02-2004 16:47
Kleuren @ vakantie? YGkremer Software Junkies 29 25-08-2003 20:32
Kleuren moederbord schoonmoeder Elektronica Junkies 25 2-08-2003 09:20

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.