| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 16 januari 2008
| Hallo modders, ik zat te denken om een fan aan de voorkant van mijn pc te monteren, onder de dvdbrander, en in mijn hoofd is het al uit gedacht, gewoon de sier plaatjes die in je kast zitten zo bewerken en mooi maken dat er een fan achter kan,, maar in de praktijk zou ik niet weten hoe ik het beste kan aan pakken =O heeft iemand mischien nog wat tips voor deze beginnende modder!? - Mark ![]() Laatst gewijzigd door M4RK : 16-01-2008 om 20:19. Reden: ff een fototje bij gezet =] |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 juli 2007 Locatie: Delft
| Je zou kunnen proberen om er 1 plaat van te maken of de plaatjes aan elkaar te maken. Verder kan je het gat uitsnijden met een dremel of gatenzaag. Let wel op de buitenmaten van de fan zijn 120 mm dus het is niet mooi als je een 120 mm gat maakt.
__________________ Als je links kijkt, zie je rechts niets Officiele droogkloot |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 27 november 2004
| Sjabloon voor de zaaggaten vind je wel in de Download Junkies. Hier om precies te zijn ![]() Je plaatsing van de fan is overigens een leuke blikvanger, maar praktisch gezien is het niet echt ideaal. Lees eens wat ik ooit over airflow heb geschreven Mocht je die fan er toch willen plaatsen dan zou ik gewoon een plaatje aluminium over drie slotplaatjes heen plakken Dan is het namelijk één geheel, steviger en fraaier. En met wat creativiteit kun je er direct een leuke fanguard van zagen in dat aluminium !
__________________ Those were the times... |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Ok bedankt voor jullie tips! en eigelijk vindt ik de plek waar ik de fan heb nu wel praktischer,, want waar de fan nu zit,, onderaan bij dat zwarte komt helemaal geen lucht,, dus ook geen verplaastsing. Lijkt met dit toch wel een ideale oplossing, toch ben ik wel bang dat ik 1 van die plaatjes kappot maak! mischien nog een snelle tip hoe ik van 3 in maak,, want wat er in mijn hooft rond spookte is dit: alle 3 aan elkaar maken,, gat er in maken, en een harde mesh plaat er voor ![]() maar dan moet ik nog ff kijken of ik de fan wel kan aansluiten op die plaatjes.. =X - Mark Laatst gewijzigd door M4RK : 16-01-2008 om 21:14. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 27 november 2004
| Een fan in een plaatje mesh schroeven is niet echt helemaal handig nee, gaatjes boren in mesh wordt al snel een potje.
![]()
__________________ Those were the times... |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Ik denk dat het mischien ook wel makkelijker kan,, de plaatjes weg laten en alles zo monteren dat je de voorkant met een stuk mesh afdekt,, alleen dan krijg je al een probleem hoe monteer je de koeler in de kast? ik heb ff een creatie gemaakt met paint.. ![]() zelf 2 beugeltjes maken, en in een beugeltje 4 schroeven,, 2 in de fan 2 in de kast,, zo lijkt me dat de fan ook goed vast zit,, tis mischien alleen best klote om te monteren :P en dan om het beetje mooi af te werken een mesh plaatjes ervoor ![]() Laatst gewijzigd door M4RK : 16-01-2008 om 22:33. |
| | |
| | #8 (permalink) |
| ik vindt jouwn methode nogal ingewikkeld ![]() maar met mijn methode ga je weer een probleem krijgen.. a) computerkasten zijn meestal vrij dik en vreten boortjes :P en b) geen ruimte om te boren. :P maar ff over jouwn methode: waar bevestig ik de meshplaat? kan ik die niet gewoon tegen de plastic aan lijmen? en welk spul wil je bij elkaar lijmen? kun je daar geen plaatjes van maken? :P |
| | |
| | #12 (permalink) |
| ik vraag me af wat er in je hoofd rond spookt :P ik neem aan dat met jouwn methode de van wel aan de binnekant van de kast zit? :P of steekt de aluminium plaatje uit de kast? na 30 keer goed te hebben gekeken en het uit gebeeld te hebben,, snap ik het.. alleen ik denk dat het mooier is als ik de alu en mesh om ruil zodat mesh boven op zit? kep iets gevonden bij azerty ![]() ![]() hoef ik niet zelf een meshplaat te bewerken en,, bespaart me bijna 8 euro,, :P alleen ff kijken wanneer ik bestelling ga plaatsen bij azerty :P Laatst gewijzigd door M4RK : 16-01-2008 om 23:48. Reden: het lampje brandt :D |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Ik heb ff samen met mijn pa lopen brainstormen,, en we zijn samen tot een goed idee gekomen,, zonder te boren of kast kapot te maken,, ik kan nl mijn front van mijn kast ook uit elkaar halen,, en daar in tussen kan ik mesh steken! en we kunnen de fan vast zetten met plastieken dingetjes van de kap XD en als dat niet wil verzinnen we wel wat :P btw, waar kun je zo'n mesh plaat kopen behalve internet winkels. bouwmarkt, auto/scooter winkel?? hoop snel op antwoord!! - Mark |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Voordeelverpakking Geregistreerd: 3 december 2005 Locatie: 51.9713252344, 6.2950180024
| Gamma heeft wel mesh, aleen is dat heel grof met gaten van 3mm. Mss kan je en lokaale tuning shop zoeken die hebben meestal wel verschillende soorten gaas/mesh.
__________________ POEP IN DAS HOOFT. lang leven de nederlandscke taal. |
| | |
| | #15 (permalink) |
| zucht,, dan maar bestellen via azerty,, kep ong heel almelo af gebeld,, naar racegaas of mesh,, maar niemand kent het hierzo XD kep gamma geprobeert en die wisten niet eens waar ik het over had,, en ook auto garages,, die weten niet eens wat het is XD - Mark |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| zelf kast maken | rusty | Casemod Junkies | 13 | 10-01-2007 15:58 |
| Voedingkabels zelf maken | uJay | Elektronica Junkies | 7 | 27-09-2005 19:02 |
| Zelf fancontroller maken | Ragon | Elektronica Junkies | 16 | 10-04-2004 15:21 |
| Misschien wel een speciaal plekje voor deze mod :D | AsEeL | Area 1337 | 22 | 22-07-2003 15:25 |
| Zelf behuizing maken voor pc | the widow maker | Casemod Junkies | 13 | 24-04-2003 18:57 |