| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 februari 2006 Locatie: Boerengat boven tilburg
| Inprenciepe kun je deze leds gewoon vervangen, ze kunnen minder fel of juist feller gaan branden. Het kan zijn dat je er een klein weerstandje bij moet plaatsen maar dit is alleen als de spanning te hoog is, wat ik denk niet zal voorkomen. Je kan het altijd ff testen gewoon de led eraan hangen, 3 dingen kunnen er gebeuren. 1. de led brand normaal of zwak dan is het goed. 2. de led brand te fel of knapt dan is het niet goed. 3. je mobo is naar de klote. test evantueel op een oud mobo.
__________________ ---Voormalig bekend als franssnarf --- Ben dyslectys euhm nee dislecties nee bedoel dyslecties srry voor het ongemak. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 februari 2006 Locatie: Boerengat boven tilburg
| Kortsluiting kan altijd en overal, dus tja je mobo kan dan kapot. Maar als het een gewoone led is kan ie er normaal erop.
__________________ ---Voormalig bekend als franssnarf --- Ben dyslectys euhm nee dislecties nee bedoel dyslecties srry voor het ongemak. |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 april 2004
| Ik denk dat je wel heel hard je best moet doen om je mobo op te blazen door de + en - van je hdd of power LED aansluitingen kort te sluiten. De kortsluitstroom is daarvoor te klein. Het vervangen van de LED's zou geen enkel probleem moeten zijn. Je kunt gewoon standaard 5mm of 3mm LED's kopen (met een spanningsval van ong. 3.5 Volt bij een stroom van 20mA). |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 april 2007
| ja heb al wat gezocht naar goede ledjes, http://www.leds-buy.nl/blauwe-led-graden-3mm-p-10.html ik weet niet of dit goede zijn? maar ik weet niet juist welke spanning er uit men mobo komt bij power led en hdd led, dus kan ik ook niet uitrekenen welke weerstand ik nodig heb.... en kan het ook niet meten want heel de case is leeg, en weet nog niet welk mobo ik erin ga zette |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 december 2006 Locatie: Lelystad
| Als je de bestaande ledjes wilt vervangen dan heb je gewoon 3.5 volt ledjes nodig zonder extra weerstand. Ik heb zelf ook mijn hd en power led vervangen en deze werken perfect. Als je de nieuwe ledjes maar op op de plek van je oude leds soldeert dan profiteer je van eventuele weerstandjes die al aanwezig zijn in de kabel.
__________________ "its nice to be important But its more important to be nice" |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Citaat:
| |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Ik heb ff opgezocht, je HDD en power led zijn allebei 3,5V Er zitten weerstandjes op je mobo om de stroom te begrenzen, dus daar hoef je je als het goed is geen zorgen om te maken.
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Geregistreerd: 25 augustus 2007
| Citaat:
| |
| | |
| | #13 (permalink) | ||
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Citaat:
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht | ||
| | |
| | #14 (permalink) | |||
| Geregistreerd: 25 augustus 2007
| Citaat:
Ik heb ze nu op m'n power en hdd led uitgang aangesloten op me mobo en ze branden dus even fel als op die transformator. Dus dan is mijn conclusie dat ze dus daadwerkelijk wel op 12v kunnen en op dit moment ook branden. dus ze bestaan dus wel degelijk. Grt remy | |||
| | |
| | #15 (permalink) |
| In die rubberen behuizing zit ws een SMD weerstand. Het is op zich wel mogelijk om een weerstand in de behuizing van de LED te monteren, maar dat is niet gewenst omdat je dan de stroom (dus hoeveelheid licht) niet goed meer in kan stellen. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| High Power - Power Watcher 480 by Sirtec | uzuri | News & Review Junkies | 5 | 15-04-2005 23:35 |
| Logisys Crystal Power 500W Power Supply | Tress | News & Review Junkies | 1 | 11-08-2004 02:34 |
| Cooler Master Real Power Power Supplies | masterwebber | News & Review Junkies | 11 | 3-07-2004 20:24 |