| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 31 augustus 2007
| Ik heb even hulp nodig, ik ben op zoek naar een afstandsbediening en een ontvanger. wat heb ik nodig: afstandbediening met 4 knoppen (vier kanalen). ontvanger die die vier kanalen ontvangt. ontvanger moet voor elk kanaal een potetiaal vrij contact hebben. bediening moet zijn, zodra ik op afstand 1 knop indruk, moet de ontvanger een uitgang "1" sturen bij los laten moet de uitang weer "0" zijn, oftewel TOGGLE relais uitgangen. als iemand wat heeft, of waar ik het kan vinden hoor ik het graag GSUS |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Da's nogal omslachtig.. je zet dan een elektronisch signaal (wat binnenkomt op de receiver) om in iets mechanisch en daarna weer elektronisch... Er zijn wel dingen waarmee je simpele uitgangen kan schakelen, wellicht kan je daar zelf wat zwaardere relais aan hangen. Ik denk dat je op een website als CircuitsOnline meer succes hebt met deze vraag, trouwens. Daar zitten een hoop echte elektronica-experts.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Je kunt toch dat signaal wat gebruikt wordt om de servo's aan te sturen toch gebruiken voor je relais??
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht | |
| | |
| | #5 (permalink) | ||
| Geregistreerd: 31 augustus 2007
| Citaat:
en de idee met de servo;s, is mij ook TE. van elek naar mecanich naar elek. ik probeer gewoon een simpele zender ontvanger te vinden, 2 kanaals zijn er genoeg. ik blijf zoeken GSUS | ||
| | |
| | #6 (permalink) |
| Een héle simpele remote uit zo'n kinderspeelgoed RC-autootje kan je trouwens wel gebruiken. Dat is vaak niet meer dan een pookje dat een veer tegen een stukje metaal drukt om contact te maken en in het autootje gaat dan een transistor aan of uit. Zoiets heb ik ooit uit mijn eerste RC-wagentje gesloopt toen ik die total-loss had gereden :P
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Idd, meestal zijn de goedkoopste autootjes gewoon motors die of wel, of niet draaien. Zonder snelheids regeling. Dus die zou je wel kunnen gebruiken.
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Voordeelverpakking Geregistreerd: 3 december 2005 Locatie: 51.9713252344, 6.2950180024
| Hij wl 4 kanalen, een rc autotje heeft vaak 2 kanalen, dus dan heeft die er 2 nodig. Maar 2 dezelfde hebben wss de zeflde frequentie, dus dan zou je 2 verschilende soorten moeten halen.
__________________ Comming soon to your local ISP. VOORDEELVERPAKKING.NL |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht | |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| HULP | nightfox | Casemod Project Logs | 1 | 18-01-2006 20:32 |
| IR-Ontvanger | SubZer0 | Elektronica Junkies | 10 | 13-02-2005 18:46 |
| IR ontvanger + qwerty zapper = koppijn | Freakazoid | Elektronica Junkies | 4 | 19-07-2003 15:41 |
| IR ontvanger maken | Wabs | Elektronica Junkies | 14 | 24-03-2003 22:48 |