| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 november 2007
| Hello, Omdat ik komende week een nieuwe pc ga bouwen had ik een vraag over een unit die ik heb die de temeratuur bijhoud. (coolermaster aerogate 2) Er zitten 4 sensoren bij, van ongeveer een halve milimeter dik. nu wil ik graag dat de sensor die te CPU moet meten op de juiste plek komt van mijn intel Quadcore 6600. Kan ik hem tussen de processor en de cooler plaatsen of is er een andere manier om hem op een goed plek te krijgen ? |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 februari 2007 Locatie: Middelburg
| Het plaatsen van de meter tussen je cpu en je cooler lijkt mij niet-egt-bepaalt slim dan komt er ruimte tussen je cooler en cpu en dan gaat ie dood.Het meten van je cpu is niet egt precies, je kan hem wel IN je cooler doen tussen de koelvinnen maar dat is er on-precies, het beste is om je cpu software matig te meten.
__________________ C2D E6300|Abit IB9|2gb OCZ Reaper hpc editie|Geforce 8600GT VF-900|Audigy 2|240gb DiamondMax|Razer Pro Solutions v1.6 http://www.freewebs.com/sandbox2/ |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Meestal is je processor kleiner dan het koelvlak van je koeler. Trek je koeler er eens af en kjik tot waar je pasta loopt. Daarnaast kun je je sensor plakken.
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 augustus 2007
| wat ik laatst ook ergens las is de sensor aan de onderkant van je cpu plakken dus aan de socket kant en dan de draadjes van de sensor(die best wel dun zijn) tussen de pinnetjes van de processor door laten lopen. dan schijn je het nauwkeurigst te meten. |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 juli 2006 Locatie: Culemborg
| Dan nog liever onder de socket door als het kan. En met haardraadjes. Maar dat lijkt me IIG niet fijn om te doen..
__________________ Little Johnny was a chemist, little johnny is no more, for what he thought was H2O, was H2SO4. || AMD X2 4000+ || 3gb OCz D-CH 800MHz 4-4-4-15 || NVidia 6800 GT || Seagate 7200.10 - 250GB || =D |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 november 2007
| Wat zou kunnen misschien is op de rand van de socket de sensor neerleggen en dan de prosessor er boven op. De sensor is bedekt met een isolerend laagje. Maar dan moet hij minstens een milimeter van de pootjes afzitten als veiligheids marge. In principe zou de processor evengoed contact maken, ik weet het alleen niet zeker. De sensor is erg dun, dus in theorie zou het kunnen. |
| | |
|
| « Leds.
|
Regelbare weerstand » |
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Temperatuur sensor? | Jethro | Elektronica Junkies | 11 | 1-07-2006 12:17 |
| MBM 5 Vraagje: Temperatuur CPU. | Posse | Cooling & OC Junkies | 6 | 16-02-2006 11:05 |
| CPU temperatuur alert | jrbuurke | Software Junkies | 16 | 13-09-2003 20:41 |
| Temperatuur | NecroCide | Elektronica Junkies | 8 | 27-08-2003 15:28 |
| temperatuur van een P4 | Takki | Cooling & OC Junkies | 37 | 28-07-2003 17:05 |