| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 juli 2007 Locatie: Delft
| Ik zit met een probleem..... Ik wil mijn E6600 overclocken maar ik wil weten welke temperatuur moet ik aanhouden. Everest geeft namelijk de temperatuur van de cpu en de temperatuur van de losse cores waar moet ik nou mijn kritieke temperatuur op baseren?
__________________ Als je links kijkt, zie je rechts niets Officiele droogkloot |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 februari 2006 Locatie: Boerengat boven tilburg
| je maximale temp zal ik toch in idle rond de 40 of lager houde natuurlijk, load rond de 50, het is altijd hoe hoger de temps hoe slechtert voor je proc, das altijd, je moet wel een goede cooler hebben, een standaart stock cooler met overclock is niet aan te raden, neem altijd een bettere. (niet mee eens mede moders, pas maar aan :P )
__________________ ---Voormalig bekend als franssnarf --- Ben dyslectys euhm nee dislecties nee bedoel dyslecties srry voor het ongemak. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 juli 2007 Locatie: Delft
| Dit was niet mijn vraag. Mijn vraag is: Everest geeft temperatuur cpu Temperatuur core 0 Temperatuur core 1 Waar moet ik mijn kritieke temperatuur op baseren. En op hardware.info zeggen ze dat hij goed kan draaien op een load van 60 graadjes en dat je daar niet overheen moet gaan.
__________________ Als je links kijkt, zie je rechts niets Officiele droogkloot |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 juli 2006 Locatie: Culemborg
| 40*C Vind ik ook wel erg laag als max idle temp. Zonder overklok draai ik al 32-35*C.. Mijn maximum op load ligt btw maar 5*C hoger maximaal. AMD hier. Dus als je idle 45-50 graden hebt, en load 55 of zo, dan lijkt me dat persoonlijk geen probleem. Lager is echter natuurlijk altijd beter.
__________________ Little Johnny was a chemist, little johnny is no more, for what he thought was H2O, was H2SO4. || AMD X2 4000+ || 3gb OCz D-CH 800MHz 4-4-4-15 || NVidia 6800 GT || Seagate 7200.10 - 250GB || =D |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 mei 2006 Locatie: Heemskerk
| Ik zou everest niet nemen als temperatuur programma, gebruik CoreTemp (googlen). Die geeft het accuraatst aan. Antwoord op je vraag: Op de Intel site staan specificaties, als je daar eens kijkt, bij max temp, zie je wat de max temp is van je cores. Bij een E6750 is dat 72 graden, bij een E6600 was dat volgens mij minder.
__________________ Silenth-Hardware.nl - Voor de stille PC's! |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 juli 2006 Locatie: Zevenaar
| ik heb eigenlijk een beetje dezelfde vraag, maar wat houden de verschillende waardes nou in / op welke moet je eigenlijk letten. Er zit namelijk een behoorlijk verschil tussen de CPU temp en de Core temps. CPU temp Core 1 temp Core 2 temp |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 mei 2006 Locatie: Heemskerk
| Hou de core temperaturen aan, die moeten eigenlijk niet boven de 65 graden uitkomen, doen ze dat wel, zou ik toch oppassen.
__________________ Silenth-Hardware.nl - Voor de stille PC's! |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| PC kast kopen waar op te letten? | nightdragon | Casemod Junkies | 5 | 2-10-2006 12:39 |
| waar moet ik op letten/ hoe doe ik dat? | Meganoob | Cooling & OC Junkies | 3 | 20-09-2004 22:07 |
| 'De' overclock CPU? | masterwebber | Cooling & OC Junkies | 18 | 19-05-2004 01:34 |
| Ledjes aansluiten, Waar o waar? | Yard | Elektronica Junkies | 26 | 11-04-2004 22:04 |
| zelf koelblokjes maken, waar moet ik op letten? | Foxie | Cooling & OC Junkies | 32 | 17-12-2003 10:10 |