| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 3 juni 2007 Locatie: Nieuwpoort(België)
| hoi, ik heb dus nog 1 vraagje voor ik mijn systeem bestel, ik ga alles zelf monteren en installeren maar als ik besturingssysteem kies(vista) kan ik kiezen tussen OEM en Retail, OEM is een heel pak goedkoper maar krijg ik dan eigenlijk ook de doos toegestuurd? of wil OEM zeggen voorgeinstalleerd, en geen cd erbij? en kan ik dit eigenlijk wel kiezen als ik zelf het systeem wil in elkaar steken en windows installeren? of ben ik dan genoodzaakt om de retail te kopen? |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 december 2006 Locatie: Lelystad
| Als jij zelf je systeem bouwt heb je recht op een oem versie, deze is namelijk voor systeembouwers. Het verschil is alleen dat als je hem hebt geinstalleerd hij als het ware bij dat moederbord hoort, je kan hem dus officieel niet op een andere pc zetten. Moederbord kapot dan moet je eenzelfde merk en type er voor terugnemen anders mag je "Officieel" geen gebruik meer maken van die oemversie. Met een retailversie heb je ook onderseuning van microsoft ingeval van softwarefailure, met een oemversie moet je hiervoor naar de systeembouwer.......... Voor de rest zijn bijde versie's exact hetzelfde en bieden ook exact hetzelfde. Voor vista is het inderdaad aan te raden om een oemversie te kopen, het kan zijn dat de winkel je verplicht om er nog wat bij te nemen bijv. hd of mobo maar dit mogen ze eigenlijk niet doen. Ik heb wel 1 nadeel ondervonden met mijn oemversie dat was namelijk dat als je meerdere malen herinstalleerd microsoft erg moeilijk gaat doen over heractiveren van windows. Maar mijn antwoord dat ze maar eens een os moesten leveren wat aan 1 keer installeren voldoende had leverde vaak heel snel een nieuwe code op om te heractiveren.... Bij dynabyte kan je hem als het goed is trouwens zo kopen. Voor xp loont het niet bijde versie zijn zo rond de € 90,
__________________ "its nice to be important But its more important to be nice" |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Windows VIsta en ATI | PsychoBram | Software Junkies | 5 | 14-11-2007 23:49 |
| Screenshot met vista | Wava | Software Junkies | 9 | 15-09-2007 23:04 |
| max ram op vista | kingoffly | Hardware Junkies | 31 | 8-09-2007 08:29 |
| Windows XP [OEM] of [RETAIL]? | Misterbanks | Software Junkies | 29 | 16-11-2006 22:19 |
| Coolink 1201 Retail > lengte kabels | Mr. Oizo | Hardware Junkies | 7 | 10-06-2006 00:20 |