| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 9 oktober 2005 Locatie: Zwolle
| Hallow Junkiez. Misschien dat jullie me kunnen helpen. Ik was bezig om fittingen in mn reservoir te draaien, toen ik zag dat het buisje in mn reservoir een kleinere diameter had dan de rest. Nu is mijn vraag, kan ik het buisje weglaten ? Waar ik ook nieuwschierig naar ben, is of het buisje voor de intake of de outtake van het reservoir bestemd is. Alvast bedankt.
__________________ Tactical Ops Crossfire The meaning of geek has changed to include anyone with an obsession that places him outside mainstream society |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Het buisje is ervoor om te zorgen dat het water wat door de ene opening het reservoir binnenkomt, niet meteen door de andere opening weer opgezogen wordt. Ik weet niet helemaal zeker waarom dit is, maar ik denk dat op deze manier de lucht beter uit het water weg kan. Ik zou 'm niet weglaten, het ding zit er immers niet voor niets ![]()
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Ik zat in de buurt met mijn idee dus :P Ik snap eigenlijk ook nog niet helemaal waarom dat buisje er uit zou moeten?
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Citaat:
Maar heeft iemand wel eens een reservoir zonder buisje in zn setup gehad ?
__________________ Tactical Ops Crossfire The meaning of geek has changed to include anyone with an obsession that places him outside mainstream society | |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Citaat:
Ik vraag me nog steeds af hoe mensen er op komen dat een piepklein stukje weerstand in een waterkoelsysteem er meteen voor zou zorgen dat het water niet meer stroomt. Op dat punt is de weerstand weliswaar groter, maar op de totale weerstand van een waterkoel-setup maakt dat bijzonder weinig uit. Er zijn immers genoeg waterblokken die boven de CPU-core een hoop kleine gaatjes hebben ipv één grote, om zo de druk/snelheid waarmee het water op de bodem van het koelblok gespoten wordt, te verhogen. Een draaikolk in je reservoir (wat resulteert in een grotere hoeveelheid lucht in je water) heeft waarschijnlijk een veel grotere impact op de prestaties van je koelsysteem. Blijkbaar ben ik een van de weinige mensen die natuurkunde interessant vond en altijd goed opgelet heeft in de les ![]()
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 februari 2007 Locatie: Middelburg
| En zoals gewoonlijk heeft Demoniac weer het laatste woord ![]()
__________________ C2D E6300|Abit IB9|2gb OCZ Reaper hpc editie|Geforce 8600GT VF-900|Audigy 2|240gb DiamondMax|Razer Pro Solutions v1.6 http://www.freewebs.com/sandbox2/ |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Dit is idd om luchvorming te voorkomen. Het water stroomt direct langs het buisje weer omlaag. Als je intake zonder buis was had je meer kans op luchtbelletjes in je systeem. Nu heeft het water de kans de lucht te laten ontsnappen doordat het heel even op het hoogste punt van het reservoir is. En als het door zo'n buisje niet meer zou stromen, dan zou ik weleens willen weten hoeveel weerstand de rest van je systeem heeft! ![]()
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Ik heb op tweakers gelezen dat het heel veel uitmaakt als je een dunnere doorgang in je setup hebt. Kga dit weekend maar eens kijken wat de meest praktische oplossing is.
__________________ Tactical Ops Crossfire The meaning of geek has changed to include anyone with an obsession that places him outside mainstream society |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Ik bedoel, of een buisje nou 4 of 10 cm lang is, meer weerstand is er (praktisch) niet. Als je een nauwere doorgang maakt dan heb je idd meer weerstand. Maar hoelang het buisje is boeit niet... en trouwens, wat goes up, must come down.
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 februari 2007 Locatie: Middelburg
| Haha die laaste zin heb je van Madagascar pinquins in a christmas caper :P of niet ? ![]()
__________________ C2D E6300|Abit IB9|2gb OCZ Reaper hpc editie|Geforce 8600GT VF-900|Audigy 2|240gb DiamondMax|Razer Pro Solutions v1.6 http://www.freewebs.com/sandbox2/ |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Kwil de diameter vergroten, aan de lengte wil ik nix doen.
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Citaat:
Btw, de diameter vergroten kan nooit kwaad ![]()
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW | |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Watercooling: Reservoir | Lethal F | Cooling & OC Junkies | 3 | 1-11-2007 20:33 |
| reservoir | roel450 | Cooling & OC Junkies | 3 | 13-02-2006 07:25 |
| Reservoir.. | Warudin | Hardware Junkies | 2 | 4-01-2005 09:34 |
| Bay reservoir ? | Raptor | Casemod Junkies | 14 | 29-01-2004 15:32 |
| Modden met een buisje | squid | Casemod Junkies | 10 | 6-07-2003 16:45 |