| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 april 2007 Locatie: Limburg, België
| hallo, ik heb er toch maar een topic van gemaakt aangezien ik anders teveel offopic ga. Ik heb hulp nodig Ik wil ongeveer 50 Leds aansluiten op een molex maar ik heb een probleem Leds zijn oranje en ik koop ze op samenkopen.net maar op die site zeggen ze dat de spanning 1.7 - 1.9 is, dan kijk ik naar leds buy voor dezelfde leds en daar zeggen ze dat de spanning 2.1 is. Als ik dan naar weerstanden kijk op samenkopen.net dan zeggen ze dat ik 180Ohm weerstanden moet hebben voor oranje. moet ik dan die 180ohm weerstanden kopen en voor elke led een weerstand solderen om ze te laten werken? ik begrijp het niet echt meer hulp gevraagd aub |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 29 april 2007 Locatie: Arnhem
| Als je ze op 5V wilt aansluiten heb je weerstanden van 180 Ohm nodig, uit gegaan van 20 mA. En stel dat je ze aan 12V wilt hangen heb je weerstanden van 560 Ohm nodig. Je kan dit onder andere uit rekenen zonder formules met deze site. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 februari 2006 Locatie: Boerengat boven tilburg
| Wil je ze als serie hangen dan kan je voor een rits ledjes 1 weerstand gebruiken, maar dan is het wel zo van 1 ledje kapot dan werkt de hele rits niet meer. Schakel je ze paralel dan moet je voor elk ledje 1 weerstand hebben, dit is de slimste manier want 1 kapot is maar 1 kapot en niet die hele rits. Neem anders een kijkje op de faq daar staat ergens ook hie je ledjes enzo moet aansluiten. greets,
__________________ ---Voormalig bekend als franssnarf --- Ben dyslectys euhm nee dislecties nee bedoel dyslecties srry voor het ongemak. |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 17 december 2003 Locatie: Leek
| Wat de ledcalculator zegt klopt, het verschil is dat je nu 2 leds in serie hebt op 1 weerstand. En op samenkopen is de weerstandswaarde berkend voor 1 enkele led. Leds kunnen een verschillende spanning hebben, waarschijnlijk is de kleur dan ook iets anders. Zou je ook iets meer kunnen letten op hoofdletters en leestekens, hier op het forum word dat zeer gewaardeerd. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Molex splitter | SupReme | Elektronica Junkies | 4 | 18-07-2006 06:48 |
| Sunbeam 4-pin UV MOLEX | the widow maker | News & Review Junkies | 5 | 20-01-2004 22:24 |
| Leds aansluiten | CornNatron | Elektronica Junkies | 9 | 5-04-2003 11:55 |
| Aansluiten fans, lampjes e.d. op molex | Elektronica Junkies | 11 | 7-01-2003 17:51 | |