| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 september 2006
| Ik wil graag een schakelaar maken dat met 1 druk op de knop me front audio aan of uit zet. Alleen heeft het moederbord 9pinnetjes op zo'n aantsluiting en ik heb geen zin om daar 9 schakelaars voor aan te maken Het idee dus dat als ik het uit zet, dat de 2 paren pinnetjes met elkaar verbonden zijn als wanneer de jumpers erop zouden zitten, en de rest nergens meer verbonden mee is, en bij aan gewoon doorverwijst naar me Front audio kaartje. Zijn er schakelaars die meerdere verbindingen aan/uit kunnen zetten tegelijkertijd of moet ik hier een electronisch schema'tje voor maken? |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 mei 2007 Locatie: Spijkenisse
| Ik denk dat je dan zo'n dubbele schakelaar tussen je jack-female moet zetten. Want als je daar een koptelefoon oid indouwt, gaat er een stroompje lopen en schakelt ie over op de front audio. Als je daar zo'n shakelaar tussenzet, kan je dat stroompje tegenhouden en gaat ie niet over op front... denk ik... edit: een dubbele schakelaar omdat je links en rechts geluid hebt. zo eentje: ![]() |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 juli 2006 Locatie: Culemborg
| Als je een schema geeft van de pin layout, de kabeltjes, en wat waarop moet en wanneer, dan wil ik best een leuk schematje voor je uitpuzzelen. Het liefst met zo weinig mogelijk relais natuurlijk. (Ik vind dit soort 'puzzeltjes' geweldig namelijk. )@ Jordje, op het moment dat er géén front audio is zou er volgens flip jumpertjes op moeten zitten op bepaalde aansluitingen. Deze wil hij ook in het schema verwerkt hebben.. (Bij mij zitten er btw geen jumpers, en momenteel ook geen fp audio.. :P)
__________________ Little Johnny was a chemist, little johnny is no more, for what he thought was H2O, was H2SO4. || AMD X2 4000+ || 3gb OCz D-CH 800MHz 4-4-4-15 || NVidia 6800 GT || Seagate 7200.10 - 250GB || =D |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 februari 2006 Locatie: Boerengat boven tilburg
| Het is niet verstandig om die kabel te onderbreken je kan hierdoor problemen krijgen, jumpertjes verbinden namelijk een bepaald aantal pinnen met elkaar haal je die weg dan denkt het moederbord ah ik hb front audio, ga je dus daadwerkelijk die aansluiten dan kan je die normaal gebruiken, ga je de kabels onderbreken door schakelaar dan werkt het waarschijnlek niet goed meer en denkt de pc dat je helemaal niks meer erop hebt zitten en kan het zijn dat je helemaal geen geluid meer krijgt. Dus ik zou als jouw was gwoon zo laten, voor je het weet mol je alles.
__________________ ---Voormalig bekend als franssnarf --- Ben dyslectys euhm nee dislecties nee bedoel dyslecties srry voor het ongemak. |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 juli 2006 Locatie: Culemborg
| Euhm, daarom wilde hij ook een schakeling die de jumpertjes 'nabootst' in de ene stand, en de fp audio inschakelt in de andere stand.. Waarom wil je het eigenlijk? Whats the use?
__________________ Little Johnny was a chemist, little johnny is no more, for what he thought was H2O, was H2SO4. || AMD X2 4000+ || 3gb OCz D-CH 800MHz 4-4-4-15 || NVidia 6800 GT || Seagate 7200.10 - 250GB || =D |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Last but not least front audio | performa | Elektronica Junkies | 7 | 29-11-2005 18:31 |
| Hoe een ccfl aan/uit schakelaar maken? | DhoTjai | Elektronica Junkies | 5 | 5-11-2004 23:57 |
| Front audio in een Lian Li | eXistenZ | Casemod Junkies | 26 | 18-03-2004 22:18 |
| MSN Audio | Strakke-Wappie | Software Junkies | 19 | 5-09-2003 17:23 |
| nieuwe how-to voor het maken van een front intake blowhole | The amazing Y | Casemod Junkies | 9 | 19-08-2003 22:51 |