| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 augustus 2007
| Hey, ik ben nieuw hier.. Ik vroeg me af ik heb 2 Cooling fans vooraan Dus deze hebbe zo'n stroomkabel voor naar de voeding maar deze die van de fans zelf kome die is beschadigd. Nu vroeg ik me af of ik deze zelf kon vervangen http://thumbs.ebaystatic.com/pict/13...72414040_1.jpg zoiets dus dus zo juist dat 4pinnig dingske heb ik nodig :-) zelf te make ? |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 april 2007 Locatie: Hellevoetsluis
| 1- De draden die uit de fans zelf komen kan je niet vervangen ( solderen kan ) 2- die foto is van een s-ata aansluiting voor stroom en data, dus niet voor je fan
__________________ [CIP] Air-Intake |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 29 april 2007 Locatie: Arnhem
| Weet je hoe een soldeerbout werkt? Zoja, neem b.v een oude molex, wat soldeertin en een stukkie krimpkous. Knip nu met een schaar of tangetje het stuk beschadigde snoer van je fan af. Niet helemaal, dan wordt het zon gepriegel. Afknippen vlak voor de beschadiging - voor is de kant naar de fan. Nu pak je een tangetje of mesje en haal je het isolatie materiaal van het stukje draad aan de fan weg. Dit doe je ook bij je stukje molex draad. Nu pak je een stukje krimpkous en schuif je over het draad heen. Nu wikkel je de 2 draadjes in elkaar en vertin je het met je soldeertin. Nadat je de draadjes hebt vertint, dus 4 draadjes in totaal of 2 (12V en 5V), schuif je het stukje krimpkous over je verbinding(en) en verwarm je dit met b.v een fohn. Klaar! Snap je dit of ben ik een beetje onduidelijk geweest met de molex? :P |
| | |
| | #4 (permalink) |
| nee nee ik weet ook dat dat niet van een fan is :P en men fans zelf zijn nieuw dat erin zitte maar er zitte dus 2 Fans vanvoor in case die zitte aan case aangesloten maar de case heeft daarvoor die Stroomkabel e maar dat ding met die 4 pinnetjes erop is beschadigd dus die moet vervangen worden dat 4 pinnig dingie weet niet hoe et noemt. En ik weet idd hoe een soldeerbout werkt molex kenik niet ff googlejaa !! de molex moet dus vervangen worde ![]() ik snap dus wat je bedoeld gewoon mijn bedrading afknippe en dan eentje van iets anders afknippe en aan elkaar soldere en mooi beveilige met krimpkous ok snap et =) |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 29 april 2007 Locatie: Arnhem
| Let even nogal veel op je spelling, hoofdletters en punten. Dat noem je een 4 pins connector. Die kan je gewoon los bestellen denk ik, maar waar weet ik niet. En werkt je fan niet meer door de beschadigde connector? :P |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Citaat:
ik zal er proberen op te letten. Welja hij krijgt dus geen stroom e want die 4 pin connector is dus door mij besmeurd met lijm toen ik nog supernoob was.. maar ik heb hier nog een oude case enige wat ik nu nog nodig heb is soldeerbout en krimpkous | |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Doe dan toch maar de "ik-ben-toch-net-geen-noob" manier maar, pak gewoon een kroonsteentje....
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #10 (permalink) |
| thanks het is gelukt thanks. bij deze zal ik dus een fototje late zien :P is tijdelijk met plakband gedaan(noob manier). winkels waren dicht morgen achter krimpkous :P Morgen eens achter krimpkous, want ze hadden het niet in de Brico Voorpaneel was er ook effe af. ik ga paar gaten boren voor betere airflow Met flash Zonder flash Met bijhorende ventilator voor het koel te houde dankjewel trouwens ![]() |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Ja precies was niet de bedoeling.Ik had deze kast nog liggen maar molex moest vervangen worden ik deed hem binnen. bij computerparts in Lede(belgië) had case terug.. en na een paar maanden ging ik dus achter nieuwe hardware. en merkte ik dat ze gewoon nieuwe casefans hadde geplaatst... :/ Maar als ik nog meer casefans ga halen neem ik me er nog zo met dat blauw erin.. En haal ik die andere eruit die steek ik dan bovenaan. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| bedrading FAN'S | G-force | Cooling & OC Junkies | 14 | 5-10-2007 15:47 |
| Vraagje ivm speaker bedrading | Nillie | Elektronica Junkies | 6 | 1-09-2004 18:27 |
| Workshop bedrading | defecto | News & Review Junkies | 28 | 15-02-2004 20:51 |