Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Cooling & OC Junkies
Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 10-08-2007, 18:12   #1 (permalink)

Standaard fancontroller laat fans niet draaien...

heej heej,

got a problem.. me fancontroler hier laat me fans niet draaien, ben sinds een uurtje of 2 trotse eigenaar van een zalman ZM-MFC2.

alles gecontroleert e.d. maar op 1 of andere manier laat me fancontroller dus me fans uitstaan. nu lijkt het erop dat me fan kanalen ge-disabled zijn, en de manier waarop je ze kan disablen werkt niet om ze te enable...

HELP!!!! wie helpt me? ik laat me pc echt niet draaien zonder fan.

btw, me cpu fan draait wel, welke ook op de controller zier, echter krijg ik geen info over die fan te zien..

controller kapot? of wat kan ik verwachten?

edit:

dus even nog gekeken: de rest to default zou je met de mode knop moeten kunnen instellen, echter als ik dit doen blijft mijn scherm branden, de handleiding zegt dat dit 1 sec zou gebeuren..

google enzo helpt me ook niet zo zeer met dit probleem...
iemand een idee?
geek-style joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10-08-2007, 19:02   #2 (permalink)

Standaard

Ik denk een doa, bij mij deed hij het namelijk direct vanuit de box en wat jij bedoelt met het uitzetten van een fan is alleen om het piepsignaal van dat kanaal uit te zetten en niet de fan zelf.
Kijk eens vanaf de achterzijde of je de prinplaat kan zien of je dan ook witte vlekken ziet.
Bij zit er een klein vlekje op wat lijkt op waterschade maar de doos was ok.
Oud 10-08-2007, 19:15   #3 (permalink)

Standaard

toen ik um aanzwengelde ook ff hoge piep, fans draaide ff en toen alles stil tbh.. terug na de winkel dan maar..
Oud 10-08-2007, 20:15   #4 (permalink)

brinkdinges's schermafbeelding

Standaard

Sowieso zou ik je cpu fan niet op zo'n dingetje zetten, maargoed :P Werken andere fans wel als je ze op hetzelfde kanaal aansluit? En vertel even met wat voor stekkers je alle fans aangesloten hebt, zo is het een beetje gokken voor ons.
Oud 10-08-2007, 21:29   #5 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brinkdinges
Sowieso zou ik je cpu fan niet op zo'n dingetje zetten, maargoed :P Werken andere fans wel als je ze op hetzelfde kanaal aansluit? En vertel even met wat voor stekkers je alle fans aangesloten hebt, zo is het een beetje gokken voor ons.
kanaal 1 t/m 3 is een 3pins, 3 aderen, kanaal 4 is een PWM die je gebruike lijk ziet voor een CPU fan, welke ook op het daarvoor bestemde PWM kanaal van de fancontroller zet...
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
HELPPP!!! Pc fans draaien even en pc start niet meer op!!! Joeybrooks Elektronica Junkies 3 31-12-2006 17:44
8 fans op 1 fancontroller channel Timonator69 Elektronica Junkies 12 26-12-2005 00:57
bug in het laat ik me even voorstellen topic dj_dysaster CaseJunkies Support en Feedback 2 10-08-2004 14:11
web server draaien Thoughtless Software Junkies 6 18-06-2003 21:15

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.