| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) | |
| Geregistreerd: 19 augustus 2005 Locatie: Gent
| Dag iedereen ik zit met een beu internet probleempje Het gaat als volgt. Ik ging vorige week bij een maat om een update te doen van Nero 6.1. Alles verloopt goed en wel, installeren gaat ook foutloos. Dan ga ik weg naar huis en een half uurtje later belt ie mij. Hij zegt dat hij niet meer op het internet kan! Ik kom terug naar hem en kijk alles na, kabels, aansluiting, modem aan/ uitzetten, resetten, pc resetten, systeemherstel, kijken naar de netwerkdrivers. Alles ziet er goed uit maar de fout blijft. Drivers gezocht voor de netwerk kaart ( via mijn pc natuurlijk :P) En het helpt nog steeds niks!!! De pc staat nu bij mij, maar voor ik een formaté wil doen wil ik (hoop ik) dat er een oplossing is voor dit probleem? Ik heb ook een windows reparatie gedaan en nog steeds niks Heeft er iemand zoiets dergelijks had en kunnen oplossen? Bedankt!
__________________ Citaat:
| |
| | |
| | #2 (permalink) | |
| iets vergeten bijzetten ( dom van me :P) Telenet ( een provider zoals in Nederland: Zeelandnet) is maandag bij hem geweest om alles na te kijken. Conclusie er is iets niet pluis met die computer! Die man heeft er een laptop op aangesloten en die werkte van den eerste keer, nieuwe internetkaart ingestoken ook geen schot in de zaak! Alles werkt aan het eind van Telenet maar niet meer bij die pc! Hier bijmij thuis ook niet ![]() Nog 1 dingetje: Als de internet stekker inzet dan zegt de pc dat ie verbonden is! Haal je de kabel eruit dan zegt ie dat ie niet meer verbonden is ( alle instellingen staan op automatisch en hebben geen prive ipadres of dns, subnetmasker nodig). Maar waar ligt die fout nu?
| |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Heb ik ook last van gehad, dat is de router. Ik heb wel gewoon netwerk en draadloos netwerk, kan alles, alleen mijn ingebouwde ADSL modem valt gewoon uit soms. Andere router en probleem is weg. Je kunt ook eens proberen dat ding terug te brengen naar de fabrieksinstellingen en dan weer alles erin flashen. (gaat met die van mij )
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Aan die router is niks mis want de fout is bijmij thuis hetzelfde En moest er iets mis zijn met die router dan zou hij ook geen digitale tv kunnen ontvangen. (Die gaat ook via die router)
| |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Is het de internet verbinding die wegvalt? Dan zou ik zeggen: bel die gasten op en zeg dat je router geen verbinding kan maken... Niet dat het je pc is!
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Sorry maar het is echt de router niet want het moet lukken dat dan mijn router ook kapot is . Terwijl ik nu deze post zet :P Er moet ergens iets softwarematig fout zitten maar wat?! Bestaat er een progje waarmee je internet problemen/ verbindings problemen kan zien en oplossen?
| |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 augustus 2005
| Voor de nederlandse provider Chello hebben ze zo een progje, dacht dat het QickFix heet of zo iets. Geen idee of het ook met andere providers werkt. En zijn ze niet gewoon aan de netwerken aan het klooten ? Wil ook nog wel eens voorkomen, had ik toen ook geen internet, zaten ze een paar weken bij hun server updates of zo te doen. |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Ok even alles doornemen :P @Case_freak: Op mn maat zn pc staat zo'n gelijkaardig progje Maar er is 1 grote maar!!! Je hebt er internet voor nodig om het te laten werken . Maar ik zal eens kijken voor dat progje dat je me zegt. Misschien werkt het toch op een Telenet pc @Grimmeld: Heb dat al gedaan en nog steeds niks @ SupReme: Ja dat heb ik al eens geprobeerd :P Ik ben al een klein tikkeltje verder maar moet het nog uitprobreren Ik heb via iemand die ik ken een tip gekregen. Het probleem kan zijn ( of is!) dat de pc geen DNS ( Domain Name System) vindt. Dus die is van de provider of website! VIa MS-DOS moet ik ingeven " nslookup " en dan moet je je DNS krijgen en die kan je dan invullen of gaat ie em automatisch gebruiken. Je kan er ook mee ipadressen krijgen :P Bv: google z'n ip is; 64.233.183.104 ( van www.google.be ) Wie weet veranderd dit iets maar ik denk het niet Mn maat heeft wel spyware had maar die is in tijd verwijdert geweest, hopelijk was het geen register spyware want dan mag je het eigenlijk vergeten dan is het 1 simpel woord: FORMAT :P Bedankt allemaal ( PS: je mag altijd iets laten weten als je nog tips hebt :P)
| |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 september 2006
| je had het over een brandprogramma (ner geinstalleerd te hebben half uur voor het "incident", had ie opnieuw opgestart? Ik weet t nero heeft vrijwel nooit problemen veroorzaakt, maar brandprogramma's kunnen in zeldzame zaken een conflictje veroorzaken, klein maar zwaar irritant. Ik had er eentje paar jaar terug (weet niet meer hoe die heet maar concurreerde nero toen best goed) waardoor ik me pc niet meer kon afsluiten :P maargoed als ie em toen niet opnieuw had opgestart dan lama zitte |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Wel wat je zegt is misschien niet zo gek . Het kan best zijn dat die nero update de boosdoener is!? Wat heb jij gedaan om je pc terug te kunnen afsluiten?( Hmm dacht dat een update de bugs er moest uithalen en niet insteken :P :P )
| |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Lol Kheb er van den eerste keer een nieuwe windows opgezet. ( op een andere partitie) Nu gewoon nog alles overzetten en installeren van drivers. En raad eens ... ... ... ... ... Het internet werkt terug! Het was waarschijnlijk spyware dat het internet register verwijzing zal aangetast hebben en met het opkuisen van spyware zal deze waarde mee verwijdert zijn . Nu heb ik weeral iets bijgeleerd :P. Dus nu onthouden Spyware is slecht en antispyware ook . lolBedankt allemaal ![]()
| |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Ik heb een keer gehad dat mijn netwerk niet goed werkte, toen heb ik een progje (winsockfix ofz gekregen van de helpdesk. Dat wist het register van je netwerkgedeelte op je mobo en plaatst dan de nieuwe gegevens weer terug. Dat werkte perfect. Alleen ben ik dat progje ook kwijt.....
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| internet/telefoon probleempje | goofy | Hardware Junkies | 3 | 6-03-2007 14:04 |
| Far Cry probleempje | Sendar | Software Junkies | 7 | 10-10-2006 14:19 |
| LCD probleempje... | Ice T | Elektronica Junkies | 18 | 16-01-2004 21:23 |
| IR Probleempje | Wabs | Software Junkies | 5 | 23-09-2003 20:22 |
| Internet probleempje | Mr. Neo | Software Junkies | 5 | 1-08-2003 12:29 |