| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Ik heb op mijn pc (onderstaand) laatst windows geinstalleerd. Nu heb ik op een andere harddisk in diezelfde pc nog een versie van windows gezet. Hier ben ik nu helemaal op overgeschakeld. Ik heb de oude windowsversie helemaal verwijderd, maar ik krijg bij het opstarten nog steeds de keuze welke windows ik wil opstarten. Dit is vrij irritant. Nee, het is niet BootMagic, standaard van windows. Wie kan mij helpen???
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 september 2006
| maak een hardwareprofiel aan waarin de harde schijf met de oude windows (ja goed die er nu af is, maar dat weet de computer blijkbaar dus niet :P ) uitgeschakeld staat. Start em met dat hardwareprofiel op, als het goed is dan is er geen keuze meer voor windowsversies, zit je eenmaal in je nieuwe windows, zet je de schijf weer aan en formatteer je die hele zooi. als dat niet werkt, dan heeft ie iets heel raars met je registers gedaan |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Waar kan ik dat hardwareprofiel maken? Als ik de oude schijf lostrek, kan dat ook???
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 september 2006
| euhm nej, want dan moet je em uitzetten om de harde schijf weer erin te doen en dan ben je weer terug bij af hardwareprofielen kun je aanmaken bij het tabblad hardware van de eigenschappen van deze computer als je nog wilt weten waarom hij 2 windows aangeeft, de andere die niet hoort te werken proberen en kijken wat voor een fout hij aangeeft, kun je best veel uit opmaken |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Je moet C:\boot.ini (verborgen systeembestand, dus misschien kan je het standaard niet zien) even aanpassen. Daar staan een aantal regels in die verwijzen naar je verschillende installaties. Als je hier de installatie verwijdert die je niet meer gebruikt, dan verdwijnt ook dit menu. Mocht je twijfelen welke van de 2 je moet verwijderen, rename dan een van de twee. Dan zie je vanzelf welke je moet hebben. (volgens mij staan ze in boot.ini ook op de volgorde waarin ze verschijnen tijdens het opstarten, maar dat weet ik niet 100% zeker)
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Tis gelukt! Die boot.ini is toch maar handig Heb de schijf geformatteerd maar toen werkte het niet. Nu is alles weg zoals het moet!Wij danken u voor uw vriendelijke medewerking ![]()
| | |
| | #7 (permalink) |
| Komt omdat je waarschijnlijk de 2e schijf hebt geformatteerd, terwijl de boot.ini (het config-bestand van de bootmanager) op de 1e schijf staat ![]()
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Citaat:
![]()
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. | |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Geregistreerd: 19 augustus 2005 Locatie: Gent
| Misschien wat laat ( en de oplossing is allang gekomen :P), maar dit heb ik ooit eens ontdekt ![]() Gewoon intypen in uitvoeren: msconfig Naar het menu gaan van Boot.ini ( zoals Demoniac zegtde in een vorig antwoord, maar dan zag je een kladblok tekst). Nu zie je een mooi menu met opties. En klikken op: Alle Opstartpaden Controleren. Dan vindt je windows een ongeldige bootsector en is de onnodige multiboot menu weg bij de volgende keer opstarten van je PC :P Cheerio!
__________________ Citaat:
| |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Geregistreerd: 25 mei 2006 Locatie: Valkenswaard
| Citaat:
Sorry voor dit kansloze offtopic ![]() | |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Geregistreerd: 19 augustus 2005 Locatie: Gent
| lol, typo Ik bedoelde: Zoals Demoniac vertelde
__________________ Citaat:
| |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| [Discussie] De verschillende 8800GTX-versies | Carpento | News & Review Junkies | 4 | 27-12-2006 09:50 |
| Meerdere internetaansluitingen??? | Bartjez | Area 1337 | 8 | 11-08-2006 12:44 |
| Meerdere avi files op dvd. | black magic | Software Junkies | 1 | 23-09-2005 18:44 |
| Meerdere koelers achter elkaar plaatsen nut? | War Lord | Cooling & OC Junkies | 28 | 28-03-2004 13:21 |
| typfoutje als post meerdere malen aangepast wordt | Mr.Stallone | CaseJunkies Support en Feedback | 3 | 25-09-2003 20:56 |