Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Software Junkies
Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 4-10-2006, 17:11   #1 (permalink)

Standaard ASUS Smartdoctor

Ik heb SmartDoctor geinstalleerd, zodat ik gebruik kon maken van overklok fucnties e.d.
Ik kan indd gebruik maken van een program waar dat ik kan overklokken. Maar normaal gezien, kan ik ook m'n spanning enzo verhoogen. Of eventueel m'n fan zijn speed van de grafische kaart. Maar die functies heb ik niet. Dus ben maar eens naar help gegaan van Smartdoctor.
En ben wat tegengekomen:
(Kijk eens wat er in het rood opstaat.)

http://img460.imageshack.us/img460/4561/naamloosdg6.jpg

Snap het niet.
_PhanToM_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4-10-2006, 17:18   #2 (permalink)

Standaard

Ik snap jou niet Wat wil je nou precies vragen, of je geen mintor IC hebt? Het is ook wel nuttig om wat info te geven, bijvoorbeeld wat je systeem is.
case_freak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4-10-2006, 17:49   #3 (permalink)

Bartjez's schermafbeelding

Standaard

Tis gewoon een waarschuwing hoor.... Niet zo moeilijk
Oud 4-10-2006, 17:57   #4 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjez
Tis gewoon een waarschuwing hoor.... Niet zo moeilijk
Zoiets begreep ik ook al, maar dit is niet echt een topic waard. Dus als er geen vragen over zijn of iets dergelijks gaat er een slotje op.
case_freak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4-10-2006, 20:41   #5 (permalink)

Standaard

Mijn excuses dat ik niet wat duidelijker was.
Wat m'n probleem is, dat ik m'n spanning e.d. wil overklokken. Maar dat gaat niet. Als je m'n afbeelding ziet, kan je zien dat er opstaat:

'For graphics card models without a monitor IC, ASUS SmartDoctor provides only the overcloking function.'

Wat is dan een Monitior IC? Wat is de reden dat ik niet m'n spanning e.d. kan overklokken? Waarom kan ik die functie niet gebruiken?
_PhanToM_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4-10-2006, 21:57   #6 (permalink)

Standaard

Jaja, Asus is wel slim, je kunt waarschijnlijk alleen maar temperaturen aflezen van asus kaarten door dat ICtje.
Oud 4-10-2006, 23:23   #7 (permalink)

Standaard

Spanning overklokken is mogelijk, maar niet aan te raden... En dan bedoel ik echt niet aan te raden.

Er is een manier om het te doen, maar dan moet je op de micrometer precies kunnen solderen. Dan moet je namelijk een aantal (hangt af van het type kaart, merk etc) transistoren eraf halen en vervangen door transistoren met een veelal lagere weerstand waardoor je core meer juice krijgt...

Net zoals met CPU's vroeger, toen moest je ook je moederbord gaan voltmodden alvorens je meer volts door je CPU kon jagen, het verschil is wel dat het voltmodden van je grafische kaart net iets enorm veel moeilijker is...
Wolgarnaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5-10-2006, 11:00   #8 (permalink)

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door _PhanToM_
Mijn excuses dat ik niet wat duidelijker was.
Wat m'n probleem is, dat ik m'n spanning e.d. wil overklokken. Maar dat gaat niet. Als je m'n afbeelding ziet, kan je zien dat er opstaat:

'For graphics card models without a monitor IC, ASUS SmartDoctor provides only the overcloking function.'

Wat is dan een Monitior IC? Wat is de reden dat ik niet m'n spanning e.d. kan overklokken? Waarom kan ik die functie niet gebruiken?
Nieuwe videokaart kopen die wel monitoring-functies ondersteunt. Of je er bij neerleggen dat je videokaart het niet ondersteunt.
Het voltmodden van je videokaart, wat Wolgarnaal noemt, is ook nog een optie. Dit houdt inderdaad in dat je met een soldeerbout op je videokaart mag gaan kloten. Niet echt aan te raden tenzij je al de nodige ervaring met solderen hebt. (en een heel klein soldeerboutje tot je beschikking) Bovendien verlies je de garantie op je videokaart, dus weet wat je doet!!
Oud 5-10-2006, 17:59   #9 (permalink)

Standaard

Idd, die SMD componenten zijn f*cking klein... Sterker nog, als je met een gewone soldeerbout gaat klooien heb je ook nog eens veelm eer kan de verkeerde eraf te trekken en kortsluiting te maken!
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Asus voeding frans Hardware Junkies 3 14-06-2007 18:55
[ervaringen]Asus l5000d/asus l5900DF ~MYST~ Hardware Junkies 5 30-08-2004 18:38
asus of msi Frenger Hardware Junkies 10 20-10-2003 21:34
Asus Quoctrung Hardware Junkies 4 25-08-2003 09:09

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.