| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 september 2006
| Tja ik zit een beetje met een probleem... Dit is mijn eerste casemod en ik wil van het weekend mijn case gaan spuiten, maar ik heb er 0,0 ervaring mee. Ik heb net die tortual (of hoe je het ook schrijft :/ ) over case spuiten gelezen maar ik heb nog wel een aantal vragen: - Wat en hoe? Waar kan ik het beste mijn spullen halen, hoe snel moet ik spuiten, hoeveel bussen heb ik nodig als ik mijn hele case aan de buitenkand zwart moet spuiten, kan ik met die metaal verf ook mijn plastic front gedeelte spuiten, en tot slot hoeveel gaat het mijn ongeveer kosten? Hier zijn alvast wat plaatjes van mijn case, alleen nog maar een paar leds geplaatst en het window gezaagd. Window: ![]() De onderste UV led verlichting, ziet er blauw uit, maar het paarse uv licht krijg ik niet gefotografeerd: ![]() Mijn zelfgebouwde fan controller (waarschijnlijk gaat dat lelijke usb aansluitingkje weg!): ![]() Ik zal kijken of ik vandaag een foto kan maken het window aan de case!
__________________ Mahaha, casemod in progess!!! Klik hier voor een previeuw van mijn casemod! |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 juli 2006 Locatie: Enschede
| Het spuiten van een case is niet moeilijk lijkt me, nog nooit gedaan maar wel is me brommer en ging allemaal super! Zorg er voor dat je alles eerst mooi glad schuurt vervolgens goed ontvetten (met amonia bv) daarna bij voorkeur een 2 of 3 lagen primer (zeker op kale stukken) goed laten drogen en eventueel nog ene keer ontvetten daarna de kleur spuiten wat je wil. Het aantal lagen ligt aan wannneer je het resultaat mooi vind, het beste is om meerdere dunne lagen te doen (4 of 5) dan 1 of 2 dikke lagen. Er is ook een soort pistool kop voorop de spuitbus wat de verf beter bespreid en je waarscheinlijk een mooier resultaat krijgt. Ik zeg hier waarscheinlijk omdat ik hier geen ervaring mee heb, maar de volgende keer wel ga gebruiken! De prijs is moeilijk in te schatten, dit ligt aan de kwaliteit (merk), wel of geen primer en natuurlijk aan je spuit techniek. Ik hoop dat je hier meer mee kan.
__________________ Mijn [ C I P ], graag reageren |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Tja, ik wist niet percies waar ik mijn topic moetst plaatsen, ik heb de regels nog niet echt doorgenomen omdat dit eigenlijk pas mijn 2e dag op dit forum is, dus ik wil nog wel eens fouten maken!! Sorry daar voor, en Carpento, dankje voor het verplaatsen van het topic!Verder ontopic, Tja maar kan iemand ongeveer een prijs noemen, bijv. wat je zelf hebt besteed? ![]()
__________________ Mahaha, casemod in progess!!! Klik hier voor een previeuw van mijn casemod! |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Tja tja, nou ben ik nog niet zo veel weizer geworden.... Er word meer offtopic gelult dan ontopic of terwijl, mijn poging om wat meer over verfspuiten te weten te komen is al mislukt ![]()
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Geregistreerd: 25 mei 2006 Locatie: Valkenswaard
| Citaat:
![]() | |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 28 november 2004
| Topic een beetje opgeruimd, ontopic verder maar ![]() Hoeveel verf je kwijt bent hangt wel een beetje af van je vaardigheid, hoeveel lagen je doet, en hoe dik die lagen zijn, ik zou er zelf geen schatting van durven geven, maar houd wel rekening met een serieus aantal euro's, zeker als je kwaliteitsverf wilt.
__________________ Those were the times... |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Richtprijs zn 40 euro voor een beetje kwaliteit + slim inkopen, kan iets meer of minder zijn.
| | |
| | #9 (permalink) |
| Ik denk dat ik verf bij de boerebond wel kan halen, anders moet ik naar boxmeer, om bij de gamma of zo verf te halen, en dat is een heel stuk fietsen.... Ik heb ergenst gezien, €2-€2,50 de bus, dat is nog wel te doen. Ik denk dat ik maar eens begin met 1 bus grondverf te kopen en 2 bussen zwart, dan eens kijken hoeveel ik echt nodig heb.... Trouwens, zwart moet niet galanzend worden, gewoon matt. Maar maakt het nog iets uit kwa soort verf, omdat metaal (de kast) en plastic ga spuiten (voorkant kast)? Trouwens wat wat voor kleur zal ik mijn uitgezaagde trible (bij het window) doen? Ik zat te denken aan metalic grijs achtig of hoe je het ook noemd... EDIT, €40,- dat vind ik zelf wel erg veel!!!
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 augustus 2005
| 2,50 de bus lijkt me een beetje sterk, Gamma eigenmerk is al 5 euro nog wat. En dat is toch echt wel het minimum kwa kwaliteit. En de meeste bussen kunnen zo een beetje met alle soorten materiaal overweg, en anders nog even op de achterkant van de bus kijken, daar staan alle soorten die je kan spuiten. |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Pfffffff...... SOW!!!!! Dan ga ik tog eens probeeren met gewoone verf op een stuk afval... Of heeft iemand hier slechte ervaring mee?
| | |
| | #12 (permalink) |
| 40 euro voor een goeie paint job vind ik eigenlijk nog wel mee vallen.
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Geregistreerd: 28 november 2004
| Citaat:
![]() Ik denk dat ik voor 40 euro mn hele case niet gedaan krijg, zeker niet als je grondverf, lak, en vernis nodig hebt...
__________________ Those were the times... | |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Als je een aan casemodding doet voor een mooie case voor weinig kan je beter meteen stoppen, het kost nou eenmaal vaak een hoop knaken.
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| [CIP] MIjn eerste Case Mod (Blue Thunder) | Nas | Casemod Project Logs | 13 | 12-11-2004 10:43 |
| [CM]Thunder-Li | Thunderman_303 | Casemod Junkies | 38 | 17-06-2003 13:11 |