| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 maart 2004 Locatie: Hengelo (OV)
| Ik probeer een kleine CMS op te zetten, maar ik stuit al direct op een error waar ik geen oplossing voor kan vinden. Zie http://cms.korazu.com De php code is de volgende: Code: <?php
define("MYSQL_SERVER", "localhost");
define("MYSQL_USERNAME", "korazu_cms");
define("MYSQL_PASSWORD", "***");
$sql_query = "SELECT * FROM 'cms_config'";
$dbconnect = mysql_connect(MYSQL_SERVER, MYSQL_USERNAME, MYSQL_PASSWORD) or die("Connection failed: " . msql_error());
mysql_select_db("korazu_cms") or die("Unable to select database: " . mysql_error());
$result = mysql_query($sql_query) or die("Query failed: " . mysql_error());
?> Wat betreft de database waarden klopt het wel, alleen ik snap niet waarom ik dan een SQL error krijg... Iemand een idee? Owja, ergens een open-source CMS vandaan halen is no-go, ik wil het zelf schrijven. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| MODBREAK Technische vraag, er komt geen rook uit.. move naar software! Demoniac Ben je het niet eens met deze modbreak? Stuur me een PM.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Ik ben momenteel bezig met een programmatje in Delphi. Het is het vrij simpele spel Boter, Kaas & Eieren (opdracht voor school..). De hele GUI enzo heb ik al klaar, ik heb 9 panels gemaakt voor de vakjes. De caption hiervan kan X of O worden als je er op klikt, afhankelijk van welke speler aan de beurt is. Ik wil nu echter de controle gaan inbouwen voor wanneer er 3 op een rij is. Ik wil dit gewoon heel simpel doen door elke keer als er op een knop wordt geklikt te controleren of 1 van de 8 mogelijkheden (3x horizontaal, 3x verticaal en 2x diagonaal) TRUE is. Ik probeerde de volgende regel: Code: if A1.Caption = A2.Caption = A3.Caption and A1.Caption is not '' then Winner := A1.Caption; Nog even het deel van de code: Code: procedure TForm1.A1Click(Sender: TObject); begin A1.Caption := Speler; if Speler = 'X' then Speler := 'O' else Speler := 'X'; A1.Enabled := False; if A1.Caption = A2.Caption = A3.Caption and A1.Caption is not '' then Winner := A1.Caption; if B1.Caption = B2.Caption then Winner := B1.Caption; if C1.Caption = C2.Caption then Winner := C1.Caption; if A1.Caption = B1.Caption then Winner := A1.Caption; if A2.Caption = B2.Caption then Winner := A2.Caption; if A3.Caption = B3.Caption then Winner := A3.Caption; if A1.Caption = B2.Caption then Winner := A1.Caption; if A3.Caption = B2.Caption then Winner := A3.Caption; end; |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Ik heb zelf geen ervaring met Delphi, maar wel met VB6 dus misschien dat ik wel wat kan helpen.. Heb je al wat huis-tuin-en-keuken debug dingetjes geprobeerd? Wordt de code uitgevoerd zodra je op een knop drukt? (popup box die verschijnt zodra de knop ingedrukt wordt) Heb je bij elke knop de juiste variabelen in de code gezet? Komen de verwachte waarden uit de code? (popup box met daarin de Caption van A1) Ik weet niet hoe Delphi omgaat met het groeperen van variabelen, maar ik zou voor de zekerheid met haakjes gaan strooien: Code: if ((A1.Caption = A2.Caption = A3.Caption) and (A1.Caption is not '')) then (Winner := A1.Caption);
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Het probleem is nu grotendeels opgelost, die haakjes waren inderdaad nodig ![]() Het werkt nu allemaal, echter heb ik 9 knoppen die allemaal vrijwel dezelfde OnClick code hebben. Als er op 1 van de knoppen wordt geklikt gaat hij namelijk controleren of er 3 op een rij is. Deze code heb ik nu werkend, echter is deze code behoorlijk lang en komt regelmatig voor. Ik wil hier dus een procedure/function van maken, maar daar kom ik nog niet uit .. Code: procedure CheckStatus(); begin if (A1.Caption = A2.Caption) and (A1.Caption = A3.Caption) and not (A1.Caption = '') then Winner := A1.Caption; if (B1.Caption = B2.Caption) and (B1.Caption = B3.Caption) and not (B1.Caption = '') then Winner := B1.Caption; if (C1.Caption = C2.Caption) and (C1.Caption = C3.Caption) and not (C1.Caption = '') then Winner := C1.Caption; if (A1.Caption = B1.Caption) and (A1.Caption = C1.Caption) and not (A1.Caption = '') then Winner := A1.Caption; if (A2.Caption = B2.Caption) and (A2.Caption = C2.Caption) and not (A2.Caption = '') then Winner := A2.Caption; if (A3.Caption = B3.Caption) and (A3.Caption = C3.Caption) and not (A3.Caption = '') then Winner := A3.Caption; if (A1.Caption = B2.Caption) and (A1.Caption = C3.Caption) and not (A1.Caption = '') then Winner := A1.Caption; if (A3.Caption = B2.Caption) and (A3.Caption = C1.Caption) and not (A3.Caption = '') then Winner := A3.Caption; if not (Winner = '') then begin Panel1.Caption := 'Winnaar: '+ Winner; A1.Enabled := False; A2.Enabled := False; A3.Enabled := False; B1.Enabled := False; B2.Enabled := False; B3.Enabled := False; C1.Enabled := False; C2.Enabled := False; C3.Enabled := False; if not (A1.Caption = '') and not (A2.Caption = '') and not (A3.Caption = '') and not (B1.Caption = '') and not (B2.Caption = '') and not (B3.Caption = '') and not (C1.Caption = '') and not (C2.Caption = '') and not (C3.Caption = '') and (Winner = '') then Panel1.Caption := 'Gelijk spel!'; end end Code: procedure TForm1.A1Click(Sender: TObject); begin A1.Caption := Speler; if Speler = 'X' then Speler := 'O' else Speler := 'X'; Status.Panels[0].Text := 'Aan de beurt: '+Speler; A1.Enabled := False; CheckStatus(); end; |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| HULP | nightfox | Casemod Project Logs | 1 | 18-01-2006 21:32 |
| OC hulp aub!!!!! | ricard0 | Cooling & OC Junkies | 14 | 31-03-2005 13:51 |
| Hulp. | dimo | Software Junkies | 3 | 5-03-2005 14:43 |
| Wie wil helpen een spel te programmeren? | N34X | Software Junkies | 9 | 23-06-2004 17:02 |