Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Software Junkies
Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 7-07-2006, 13:57   #1 (permalink)

Standaard Laptop doet weer raar.

Hallo,
Ik heb ongeveer 4 dagen geleden weer eens voor de grap een blauw scherm gehad. Omdat ik redelijk pissed was, heb ik de laptop uitgedrukt en weggelegd. De volgende dag wilde ik hem opstarten, maar hij dut t nie meer :P

Hij boot door de normale opstart procedure van schijven herkennen etc, daarna doet hij niets meer. Hij komt NIET bij het logo van windows XP en ik kan niet in veilige modus of iets dergelijks komen. Het enigste wat ik zie is een knipperend streepje links boven in. (Deze knipperd trouwens gelijktijdig met het lampje van de harde schijf activiteit.)

Ik heb natuurlijk even gegoogled, en het meeste wat ik tegenkom is hetzelfde probleem alleen dan nadat ze iets met hun pc hadden gedaan als in hardware veranderingen oid. Bij mij gebeurde het tijdens het surfen op het FOK! forum.

Ik heb overigens al eens eerder problemen gehad met deze laptop, maar dit is een iets andere situatie.

Aangezien dit de tweede keer is ga ik mij afvragen of er iets mis is met de laptop. Kan ik er iets mee testen of iets dergelijks? Aangezien het gewoon random gebeurde, heb ik geen idee waar het aan kan liggen.

Iemand een idee?

GB
Oud 7-07-2006, 14:24   #2 (permalink)

Standaard

Ik heb dit probleem ook alleen in een andere situatie. Ik had mijn eigen hdd in de pc van mijn broertje gedaan omdat mijn pc uit elkaar ligt en ik dingen nodig had van mijn hdd. Maar toen ik de hdd in de pc stopte en hem opstarte kwan ik wel nog tot bij veilige modes opstarten of gwne modes enzo. Maar als ik dan een van die opties pak dan krijg ik dit zwarte scherm met het knippernde streepje.
Mijn hdd deed het wel nog gewoon in mijn pc toen ik hem voor de laatste keer gebruikte en is verder niks mee gedaan.
Oud 7-07-2006, 16:32   #3 (permalink)

Standaard

Ik heb nu mijn hdd als slave aangesloten en de hdd die er al in zat als master dus. Maar mij hdd word niet gezien :/ Ik heb ook de jumper veranderd. Iemand enig idee waarom mijn hdd dus niet herkent word ..?
Oud 7-07-2006, 16:35   #4 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pureoptical
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rush
..
Vrij logisch, windows is aangepast aan de hardware in computer A, dikke kans dat de hardware in computer B dermate afwijkt dat hij niet op wil starten.
Dat valt redelijk vaak mee, ik wissel nog wel eens per ongeluk een schijf om met windows er op, het is even een tijdje nieuwe hardware installeren, maar dan doet hij het weer.

@ Rush, vind je het heel erg om daar even een eigen topic over te openen? Anders word het hier zo een chaos... tnx
Oud 8-07-2006, 14:47   #5 (permalink)

Standaard

srry (A) maar mijn probleem is al opgelost. Nu weer antwoorden op GBCHEATERs vraag! :P
Oud 9-07-2006, 17:55   #6 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rush
srry (A) maar mijn probleem is al opgelost. Nu weer antwoorden op GBCHEATERs vraag! :P
Mooi

Ondertussen even een update;
Ik heb geboot met miniPE XT, en daarmee heb ik gescand via een tooltje van !avast op fouten in het file systeem. Deze zegt: "Windows has found a problem with the file system that could not be corrected". Nou lekker dan :P

Waarschijnlijk een gevolg hiervan: Zowel Knoppix als MiniPE XT zien wel dat de schijf in gebruik is. ca. 52%. Maar ze zien de echte files dus niet. Wel worden er dondersveel .chk files gevonden.

Iemand een idee wat ik nog kan gaan proberen? Er staat voor een jaar school spullen op, en heb geen geldige backup (meer, net weggedonderd )

:edit: update

Ik heb inmiddels met een data recovery tooltje mijn data terug kunnen halen en op een andere pc kunnen zetten. Ben nu bezig met het installeren van windows.
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
MSN doet raar..! Skam Software Junkies 1 31-07-2007 08:12
Voeding doet raar booger Hardware Junkies 1 9-06-2005 18:37
Vraag over raar beeld (monitor doet raar met hoge resolutie) Invisible Hardware Junkies 8 24-02-2004 16:34
FSB doet raar Budgie Cooling & OC Junkies 6 17-02-2004 20:20
Laptop stuk? keyboard doet raar Hermanator Hardware Junkies 3 4-04-2003 13:15

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.