| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 9 juni 2006 Locatie: Lier, Antwerpen, België
| Besten, Momenteel heb ik mijn fans zo geïnstalleerd: ![]() En nu is mijn vraag: Is dit wel de beste manier. Volgens een programmatje(Aida32) dat ik hier heb gedownload haals mijn CPU temperaturen van 40°C en mijn Mobo haalt 39°C. Ikzelf vind dit veel voor een pc die alleen gebruikt word om te surfen op het internet e.d. Alvast bedankt voor de hulp. ![]() |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 juli 2006 Locatie: Ouwegem
| Normaal zienderwijs is de flow in een computer case van voren naar achteren. Dus vooraan de casefan zuigt van buitenaf gekoelde lucht naar binnen.En zo de warme lucht naar buiten via de achteraan bevestigde casefan. Wanneer men nog een optimalere werking wil hebben voor je cpu cooler. Dan moet je een soort ventilatie gaat maken juist boven de cpu cooler (dan wel als je case ligt gezien). Deze ventilatie gat zorgt ervoor dat je cpu cooler zuivere koele lucht van buitenaf kan worden gezogen in plaats van de warme lucht. en topprestaties moet je op dat ventialtie gat een ventilator vijzen die van binnen blaast op de cpucooler.
__________________ Acmilano is the best |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 maart 2004 Locatie: Hengelo (OV)
| Het beste is intake aan de voorkant, onderkant en/of zijkant (zo laag mogelijk) en outblow aan de achterkant en/of bovenkant. Ik zou aanraden een intake voorin (laag, bij voorkeur zodanig dat de lucht langs je HDDs gaat) en een intake in het linker sidepanel, waar de PCI sloten zitten (zodat je videokaart frisse lucht krijgt). Outblow dan achterin ter hoogte van de CPU. De tweede outblow is je voeding. Een normale CPU temp is rond de 40 graden. 50 is ook nog te doen, maar als je boven de 60 uit komt kan je beter eens je case stofvrij maken, de airflow verbeteren (extra casefan bijvoorbeeld) en/of een andere CPU koeler aanschaffen. @geek-style joris: Een CPU fan blaast vrijwel altijd naar het moederbord toe. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Leuke manier van coolen | BooN | Area 1337 | 4 | 9-08-2007 21:31 |
| Afbeelding opmaat maken, en beste manier voor op windows!? | CasEBlubber | Casemod Junkies | 4 | 29-10-2006 22:32 |
| Zelfbouw case, waar/hoe de fans te plaatsen? | GBCHEATER | Cooling & OC Junkies | 17 | 13-06-2005 14:40 |
| Beste 80 mm fans | the-system | Cooling & OC Junkies | 23 | 14-03-2004 19:53 |