| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 mei 2006 Locatie: Heemskerk
| Hey Ik heb een Maxtor 20gb hardeschijf, en die heeft een ingebouwde sensor voor de temperatuur... nu heb ik dus zo een progje gedownload (via deze site!)en kan ik de temperatuur aflezen... wat mij nou zo verbaasd is, dat mijn harde schijf gewoon makkelijk 60 graden haalt ![]() en dat hoort volgensmij niet helemaal... Kan iemand mij zeggen hoe dat zou komen? de oplossing weet ik al...maar het is vervelend, want me pc crasht er vaak door... Alvast bedankt SupReme |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 juli 2006
| volgens mij ligt het soms aan welk programma je gebruikt om je temperatuur af te lezen. de ene geeft een hogere temperatuur aan dan de andere. Ik gebruik veelal Everest, die volgens mij een goed beeld geeft over de temperaturen. Ik had ook eerst dat mn hardeschijven (Western digital 2x250GB) erg warm werden, ook zo'n 60 a 65 graden. Dit heb ik opgelost met ze verder uit elkaar te plaatsen, en er een 80mm fan op te laten blazen. Nu worden ze zo'n 35 a 40 graden Zo heb je geen last dat je pc instabiel wordt ![]() |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Heb je koeling op je harddisk? Hoeft niet veel te zijn, een low-flow 80mm fan is voldoende, maar helemaal geen koeling kan je harddisk fataal worden!
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Hardeschijf wordt als extern hardware apparaat | Don Zalmrol | Hardware Junkies | 13 | 13-03-2007 16:57 |
| Hardeschijf gecrasht | Robbin | Hardware Junkies | 24 | 26-12-2006 16:56 |