| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 28 juni 2006 Locatie: Rotterdam
| Als startend modder heb ik even een vraag. Is het mogelijk om mijn spuuglelijke voeding aan het zicht te onttrekken dmv het plaatsen onderin de case ?? De bedoeling is om er een vervolgens een spiegel overheen te leggen en daarboven het mobo ed te plaatsen. Aangezien ik het nog niet eerder heb gezien vroeg ik me af of het wel verstandig was ..... Voor de koeling had ik gedacht een soort tunnel onderin de case te maken met een twee fans, een voor en een achter om zo de lucht langs mijn voeding te laten lopen..... dit zou dan los staan van de rest van de case omdat de spiegel er tusen zit. Graag jullie input ! Dank voor de moeite alvast. Rene_himself ![]()
__________________ Lekker blijven aanmodderen.... |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 april 2006
| het nog nooit gezien? dan heb je nog niet veel rondgekeken, in mijn huidige casebyuild ga ik het ook doen, enig nadeel is ehter dat warmte omhoog gaat, dus je zult de ruimte die je maaktr voor je voeding wel goed moeten koelen. Het is dus wel mogelijk. het is op zich niet zo moeilijk hoor, je moet alleen de backplate dan op maart maten en deze dus onderin je case bevestigen. let wel dat de voeding niet zomaar in het midden kan zitten, je moet hem dus wel echt in de achterkant doen, die tunnel waar je het over hebt werkt dan niet echt. In je voeding zit waarschijnlijk al 1 fan, deze komt langs de achterkant eruit. Maar zeker 2 80mm fans erbij, bijv. in je rechter side panel. Ikzelf kies ervoor om nog 2 extra fans te plaatsen, dit omdat in dezelfderuimte bij mij ook mijn hdds komen. Ik ben van plan deze in de bomdem te maken waarschijnlijk, koudste lucht komt van ondere. mvg, Joris A.K.A. Mopper |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 28 november 2004
| Natuurlijk kan dat, er zijn zelfs kasten waar de voeding standaard onderin de behuizing geplaatst kan worden. Je zult alleen alsnog je kabels wel moeten aansluiten, bedenk goed hoe je dat wilt aanpakken En een aparte lucht-tunnel maken voor je voeding moet prima kunnen ![]() |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 augustus 2005
| Bijvoorbeeld is de Antec Performance One P180 Mid-Tower speciaal daarvoor gebouwd. |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 november 2005 Locatie: ede Gld
| ik zit met ongeveer het zelfe probleem. ik wil mijn voeding onderin de kast of extern omdat de voeding in de weg zit I.V.M. een CPU koeler, als er achter-onderin de kast geen plaats is om de PSU onder in de kast te plaatse kan ik hem dan ook midden-onderin of voor aan boven in bij de kast, of gaat is dat niet goed voor de PSU/DVDspeler? alvast bedankt
__________________ the power to play |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 april 2006 Locatie: maastricht
| Als je de voeding toch onderin de case zet , dan neem ik aan onderin aan de voorkant , dan heb je toch geen airflow meer ? Of mis ik iets..
__________________ amd athlon X2 4200+ | xfx 7900gt 520/1500 | samsung spinpoint 160gb | 1gb cl2 n00b pc3200| DFI lanparty UT SLi-dr Expert | Be-Quiet Dark Power 520watt |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Lcd software onder osX | GBCHEATER | Software Junkies | 5 | 2-03-2007 20:35 |
| Slave voeding tegelijk laten starten met master voeding | KAMIKAZE-FREAK | Elektronica Junkies | 6 | 26-10-2004 19:01 |
| Serious Sammers onder de CJ-ers? | the widow maker | Area 1337 | 6 | 8-06-2003 22:04 |
| cssers onder de junkiez? | Mojo^PowaH | Area 1337 | 35 | 5-06-2003 01:56 |
| 4/6kanaals geluid onder xp | Dj Tw@n | Software Junkies | 3 | 26-05-2003 15:07 |