Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Cooling & OC Junkies
Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 15-06-2006, 21:01   #1 (permalink)

Standaard Sapphire x1800xt scores zijn laag.

Hoi beste tweakers,

Ik heb sinds 5 dagen een sapphire x1800xt 256mb gekocht om me oude asus v9999 GE @ Ultra deluxe te vervangen. Nou heb ik sinds 3 dagen een nieuw harddisk en een clean install gedaan. Ik heb toen 3dmark03 en 3dmark05 gedraait en daar kwamen nogal erg lage scores uit. Ik haalde eerst zonder AGP driver 7800 3dmark05. Daarna kwam ik achter dat in die driver vergeten was, dus videokaart driver eraf en alles opnieuw gedaan. Nou haalde ik maar 8004 3dmarks05 wat nogal heel erg onder de maat is.

Me systeem is het volgende:

AMD 64 3200+ WIN S939
ASROCK DUAL SATAII
2 x 512MB GEHEUGEN DDR400
SEAGATE BARACUDA 7200.10 320GB
SAPPHIRE X1800XT 256MB GDDR3 PCI-E
ENERMAX NOISETAKER 420WATT

Hoe kan het dat me scores zo laag zijn, want ik hoor gewoon rond de 8800 A 9000 3dmarks05 te zitten:

Zie ook: http://www.hardware.info/images/reviews/000640-08.png
cjrobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15-06-2006, 23:01   #2 (permalink)

Masterslave's schermafbeelding

Standaard

Heb jij het zelfde systeem als HW.info dan? :/
Oud 16-06-2006, 08:59   #3 (permalink)

Standaard

Bij 3Dmark05 wordt niet alleen naar je videokaart gekeken maar ook naar de rest van je systeem, het zal vast zo zijn dat het systeem van HW.info net iets beter is dan dat van jou.

Maar ik denk verder dat je geen klagen zal hebben met zo'n goede videokaart, games zullen er ongetwijfeld goed uitzien !

OMFG
YaaD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-06-2006, 09:24   #4 (permalink)

Standaard

en anders moet je je hdd ff op ruimen en alle overbodige shit er af gooien
t1mmy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-06-2006, 09:30   #5 (permalink)

Standaard

Citaat:
Nou heb ik sinds 3 dagen een nieuw harddisk en een clean install gedaan

OMFG
Oud 16-06-2006, 11:50   #6 (permalink)

Standaard

t1mmy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-06-2006, 14:24   #7 (permalink)

Standaard

Zou het ook niet zo kunnen zijn dat het, deels, ligt aan "Sapphire". Als ik me niet vergis zijn er (kleine) verschillen tussen verschillende fabriekanten als het gaat om kloksnelheden en dergelijk. Ik zelf heb bijvoorbeeld een Culb3D 9800pro, maar ik weet zeker dat als ik een ASUS oid 9800 pro zou hebben, dat het dan wel wat in de fps scheelt (positief natuurlijk). Daarentegen is de Club3D variant natuurlijk wat goedkoper.
Merroc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-06-2006, 15:13   #8 (permalink)

RA-ART's schermafbeelding

Standaard

Heb je wel meerdere reviews bekeken dan alleen die van hardware.info.
Dan kan je een gemiddelde score bereken, misschien heb je dan ongeveer een richtpunt.

Ow, BTW, heb je wel alle drivers geinstalleerd, bijvoorbeeld mobo drivers (chipset en die dingen) en DirectX 9.0c (is de laatste versie dacht ik) en de meeste uitgebreide ATI driver heeft FrameWorks (2.0 is de laatste versie) nodig.
Oud 16-06-2006, 16:45   #9 (permalink)

Koradhil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Merroc
Zou het ook niet zo kunnen zijn dat het, deels, ligt aan "Sapphire". Als ik me niet vergis zijn er (kleine) verschillen tussen verschillende fabriekanten als het gaat om kloksnelheden en dergelijk. Ik zelf heb bijvoorbeeld een Culb3D 9800pro, maar ik weet zeker dat als ik een ASUS oid 9800 pro zou hebben, dat het dan wel wat in de fps scheelt (positief natuurlijk). Daarentegen is de Club3D variant natuurlijk wat goedkoper.
Tegenwoordig produceren vrijwel alle hardware fabrikanten alleen nog maar kaarten zoals aangegeven door nVidia (zogenaamde reference design). Er zijn een aantal uitzonderingen, maar over het algemeen is het enige dat anders is de kleur van de kaart. Hierdoor is het verschil tussen de merken heel erg klein geworden. De voornaamste reden dat kaarten van bijv. XFX vaak beter scoren dan kaarten van bijv. Club3d is de strengere selectie die XFX toepast. De onderdelen en uiteindelijke kaarten moeten aan hogere kwaliteitseisen voldoen, zodat de fabrikant de kloksnelheid hoger kan instellen zonder dat de kaart instabiel wordt.
In principe zijn het dus gewoon dezelfde kaarten, maar vaak clocken de fabrikanten de kaarten net iets hoger dan nVidia heeft aangegeven, zodat deze kaarten beter scoren in benchmarks dan de concurrent. Ik denk alleen niet dat dit de reden is waarom Robin zo'n 'lage' score haalt.
Ik denk dat het ligt aan zijn CPU, geheugen of de geheugen timings. Om te beginnen, kijk eens in je bios en zoek naar Memory Timings. Daar moet ergens een waarde 1T of 2T staan. De beste instelling hiervoor is 1T. Stel hem daar op in. Dit zou de snelheid van je geheugen moeten verbeteren.
Koradhil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-06-2006, 16:56   #10 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door t1mmy
en anders moet je je hdd ff op ruimen en alle overbodige shit er af gooien
Gaat ook echt he met een nieuwe hdd. :P
Oud 16-06-2006, 17:02   #11 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koradhil
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Merroc
Tegenwoordig produceren vrijwel alle hardware fabrikanten alleen nog maar kaarten zoals aangegeven door nVidia (zogenaamde reference design). Er zijn een aantal uitzonderingen, maar over het algemeen is het enige dat anders is de kleur van de kaart. Hierdoor is het verschil tussen de merken heel erg klein geworden. De voornaamste reden dat kaarten van bijv. XFX vaak beter scoren dan kaarten van bijv. Club3d is de strengere selectie die XFX toepast. De onderdelen en uiteindelijke kaarten moeten aan hogere kwaliteitseisen voldoen, zodat de fabrikant de kloksnelheid hoger kan instellen zonder dat de kaart instabiel wordt.
In principe zijn het dus gewoon dezelfde kaarten, maar vaak clocken de fabrikanten de kaarten net iets hoger dan nVidia heeft aangegeven, zodat deze kaarten beter scoren in benchmarks dan de concurrent. Ik denk alleen niet dat dit de reden is waarom Robin zo'n 'lage' score haalt.
Ik denk dat het ligt aan zijn CPU, geheugen of de geheugen timings. Om te beginnen, kijk eens in je bios en zoek naar Memory Timings. Daar moet ergens een waarde 1T of 2T staan. De beste instelling hiervoor is 1T. Stel hem daar op in. Dit zou de snelheid van je geheugen moeten verbeteren.
Stond al op 1T. Heb me cpu even op 2,2 GHZ gezet. Ik ga zo weer even testen.
Oud 16-06-2006, 17:46   #12 (permalink)

Koradhil's schermafbeelding

Standaard

Oke, ben benieuwd. BTW ik bedoelde natuurlijk ATI en niet nVidia (hoewel voor nVidia het zelfde geldt).
Koradhil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-06-2006, 18:40   #13 (permalink)

Standaard

Heb me cpu overclocked op 2,2 GHZ en haal 8595 3dmarks 05. (videokaart iets overclockt. Op 640 mhz maar als ik hoger ga op 666mhz dan is de score weer 50 punten minder. Beetje vage videokaart.

Met 3dmark 03 ben ik 1100 punten erop voorruit gegaan. Dus van 14715 naar 15817 3dmarks 03
Oud 16-06-2006, 18:54   #14 (permalink)

Standaard

Maar met '03 heb je altijd hoger, probeer '01 eens, dan krijg je nog hoger... :P
case_freak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-06-2006, 19:01   #15 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door case_freak
Maar met '03 heb je altijd hoger, probeer '01 eens, dan krijg je nog hoger... :P
Benchmarken vind ik leuk als ik wil kijken of mijn kaart last heeft van artifacts maar om nou mijn conclusies te trekken of ik met mijn videokaart dan goed kan gamen of niet, doe ik dus niet. Installeer gewoon een grafisch hoog spel en kijk of dat goed loopt. Dan is er toch helemaal niets aan het handje !

OMFG
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Post je vista scores! Wava Software Junkies 24 6-12-2007 19:24
ATI Radeon X1800XT 512MB Demoniac News & Review Junkies 15 5-01-2006 17:07
Sapphire 9600 XT 256MB naar een Sapphire 9800 XT 256MB xoxide Cooling & OC Junkies 9 1-11-2004 19:06
Plaats hier je 3dmark 2003 scores Hermanator Cooling & OC Junkies 143 1-01-2004 19:53

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.