| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 27 mei 2006
| goedendag mensen, ik wil graag mijn processor overclocken, maar heb totaal geen ervaring met overclocken, alleen dat een vriend van mij zijn videokaart heeft overgeclocked. kan iemand mij hiermee helpen? ik zal ff mn systeem geven: AMD Athlon 64 3000+ 1.8ghz venice core s939 Asrock 939 dual-sata2 moederbord 1024 mb DDR400 geheugen GeForce FX 5200 128mb videokaart, binnenkort ga ik 7600 GT kopen 350 WATT voeding 80 GB harde schijf en op mijn processor zit een Thermaltake TR2-M6 cooler voor socket 939 en ik heb in mijn kast de standaard 120mm cooler zitten, en de 2 standaard 80mm coolers vervangen door 2 80mm coolers van qtec voor high performance systems. kan iemand mij helpen hoe te overclocken, want op anders sites las ik dat mijn processor makkelijk, en veel over te clocken is. alvast bedankt, LAter |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 5 januari 2006 Locatie: Onstwedde
| Ten eerste welkom op CaseJunkies... Ten tweede: Het forum beschikt over een hele mooie zoekfunctie, gebruik die eens. Overclocken is niet moeilijk, alleen tijdrovend. http://www.casejunkies.com/forum/viewtopic.php?t=96 Met de zoekfunctie vind je waarschijnlijk nog wel meer info over overclocken. Onder de tutorials of artikelen staat volgens mij ook nog een speciaal artikel over het overclocken van AMD proc's. Ten derde hoort dit eigenlijk hier: http://www.casejunkies.com/forum/viewforum.php?f=7 In het OC & Cooling forum.
__________________ .:Carpe Noctem:. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 27 mei 2006
| ja ik weet, heb daar ook al gezet, maar kunnen julie mij een programmaatje geven waarmee je kan OC'en, gewoon software, want dat is denk ik het makkelijkste, want zo heeft die vriend van mij ook overgeclocked, dat lijkt me veel handiger dan al dat geklooi met die bios enzo. uds een link, of een download is voldoende. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 maart 2003 Locatie: Pernis
| Volgens mij heeft je vriend alleen zijn grafische kaart overklokt dus heeft daar waarschijnlijk Rivatuner of ATi Tools voor gebruikt. Afhankelijk van de soort kaart natuurlijk, een Nvidia of een ATi. Je processor overklokken kan in principe wel met een stukje software (bijvoorbeeld Clockgen) maar ik zou eerst voorstellen om mij wat verder in te lezen in het wel en wee van overclocken. Er is enorm veel informatie op internet te vinden over overklokken dus doe er je voordeel mee. Mocht je nog nadere vragen hebben dan zien we je graag terug! Succes!
__________________ In de naam van de CTRL, de ALT en de heilige DELETE; Amen |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| [n00b vragen] Stel hier alle n00b vragen..... | Area 1337 | 138 | 9-11-2008 20:10 | |
| Down en overclock | _PhanToM_ | Cooling & OC Junkies | 17 | 15-07-2007 20:38 |
| Overclock vragen | The_Thing666 | Cooling & OC Junkies | 5 | 11-01-2005 17:25 |
| 'De' overclock CPU? | masterwebber | Cooling & OC Junkies | 18 | 19-05-2004 02:34 |