| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 april 2006 Locatie: Dordrecht 078
| Ik heb geprobeerd om met het progje atitweaker mijn kaart te klokken maar telkens als ik op oke druk om de nieuwe instellingen aan tenemen geeft hij een fail aan... Iemand enig idee waar dit aan ligt..Bedankt voor komende reactie`s
__________________ Vicious Circle..??? What The Fuck...!!!!! Mod Projectname: Chronic Disorder... |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Bedankt voor de tip... Ik heb dit progje gedownload en geinstalleerd... Nu is idd mijn kaart gelocked en met de unlock functie is het mogelijk hem te unlocken... Maar standaard geeft hij een core aan van 325.. Nu heb ik deze verhoogd naar 400 (omdat ik heb gelezen dat je de 9600 makkelijk daarnaar kan overklokken) dan druk ik op set klok en daarna save ik hem, dan komt er netjes te staan dat hij 400 mhz is.. Maar zodra ik nu ergens op klik maak niet uit wat in het programma of mijn messenger of iets anders schiet hij automatisch naar een core van 74 kan je mij dit probleem verklaren...
__________________ Vicious Circle..??? What The Fuck...!!!!! Mod Projectname: Chronic Disorder... |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Het lijkt er op dat die 400 toch teveel is? Van 325 naar 400 is een stap van maar liefst 75 MHz en da's in dit geval een verhoging van bijna 25%! Het eerste advies bij overclocken is om dit áltijd in kleine stapjes te doen. Dus begin eens overnieuw en ga dan werken met stappen van 10 of zelfs 5 MHz. Enige voorzichtigheid is geboden bij het klokken van videokaarten, als je te hoog klokt bestaat er een kans dat je de kaart permanent beschadigt!
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Daar ben ik het helemaal mee eens.. heb er wel een klein beetje verstand van ... Maar wat ik net niet echt heb duidelijk gemaakt (helemaal niet verteld zelfs ) is dat hij het ook gewoon bij de default doed.. (=325 mhz) zodra ik atitool draai gaat hij automatisch naar 74 mhz.. (ook aangegeven in 3dmark)
| | |
| | #6 (permalink) |
| Deze topic kan gesloten worden... ik denk toch dat er geen post meer komen... maar voor die gene die ook een ati 9600 kaart hebben, de oplossing is, ati catalist versie 6.4 downloaden, installeren en dan werk atitool gewoon naar wens. Ik ben stap voor stap gaan overclocken en ben op een max van 413 mhz uitgekomen... aangezien ik hem niet op max wil laten draaien heb ik hem op 403 mhz staan en draait de games die ik speel (op het moment myst 5 end of ages) echt met mooie resultaten...
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| We sluiten topics alleen als deze tegen de policy in gaan of als ze na een lange tijd omhoog geschopt worden zonder zinnige reden. Deze kan gewoon open blijven voor het geval dat iemand anders een vergelijkbaar probleem heeft.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| amd64 3500+ aanschaf voor te klokken | Visionmaster | Cooling & OC Junkies | 4 | 16-09-2005 10:41 |
| Radeon X800Pro vs Radeon X800XT PE | defecto | News & Review Junkies | 7 | 24-08-2004 15:25 |
| [OC] HOW-TO-OC --> GiGABYTE ATi Radeon 9600SE | ReD_FLaMe! | Cooling & OC Junkies | 3 | 10-06-2004 00:38 |
| amd over klokken | viking | Cooling & OC Junkies | 6 | 25-09-2003 23:40 |
| ati radeon 9800 <----> ati radeon 9700 pro | QuincMan | Hardware Junkies | 6 | 6-03-2003 17:41 |