| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 9 maart 2006 Locatie: Zwaagdijk-Oost
| Ik heb laatst in een gekke bui een LCD-schermpje van 2x16 chars gekocht in een IA. De IA-baas verzekerde mij ervan dat ik hem via een LPT-poort aan het draaien moest krijgen, maar ik kan nergens vinden welke kabeltjes ik waaraan moet solderen. De chip is een SED1278F0A, en er zit een OKI MSM5839GS3X2I op. Van de laatste kan ik helemaal niets vinden, niet wat het doet, geen datasheet helemaal niets. Van de SED1278 heb ik hier http://pdf1.alldatasheet.net/datashe...C/SED1278.html een datasheet met oa. welke draadjes ik op welke plek op het LCD-printplaatje moet solderen. Wat ik dus eigenlijk wil weten is: welke draadjes moeten op welke pinnetjes van de LPT-stekker? Bij voorbaat dank, Hooligan[/url]
__________________ Proud to B a Tw34kz0r ///+|-=HAMMERFALL=-|+\\\ |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 juni 2003 Locatie: Graancirkel Amsterdam
| Welke IA was dat? De meeste LCD IA's hebben uitgebreide info in hun forum. Als het een HD44780 compatibel display is kan je deze schema gebruiken (de 1ste) http://lcdsmartie.sourceforge.net/circuits.htm Heb je een datasheet van je display? |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Het was de LCD-IA of iets dergelijks, weet het niet precies en kan hem ook niet meer terugvinden op www.inkoopacties.net Ik heb (helaas) totaal geen info over mijn display... Ik zou dus ook niet weten of het HD44780 compitabel is.... Dat schema wat je gaf zal iig niet kloppen, aangezien ze het daar over 16 pins hebben en er zitten maar 14 soldeerpuntjes op mijn printplaatje. Ik zal morgen wat foto's posten en alle andere lettertjes die erop staan erbij zetten ![]()
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Heb je wel backlight op je LCD dan? Want als je dat niet hebt, heb je ipv 16 maar 14 pins.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Geregistreerd: 11 april 2004
| Citaat:
| |
| | |
| | #6 (permalink) | ||
| Citaat:
![]() ![]() ![]() Dat zijn de foto's dus. Er is mij verteld dat hij wel een backlight had (groen) maar hierover zou ik niets willen garanderen.
__________________ Proud to B a Tw34kz0r ///+|-=HAMMERFALL=-|+\\\ | ||
| | |
| | #7 (permalink) | |||
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Citaat:
Die MyIA.net ![]()
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- | |||
| | |
| | #8 (permalink) |
| Dat schema zal wel moeten werken 14 pins is voldoende, zoals Widow al zei de laatste 2 pins zijn voor de backlight maar die hoeven niet perse in het rijtje te zitten; die zitten veelal ook aan de zijkant. |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Citaat:
Hoe zit het met een backlight? Zit die erop, en zoja waar kan ik de stroom daarvoor eraan vastsolderen? Alvast bedankt allemaal!
__________________ Proud to B a Tw34kz0r ///+|-=HAMMERFALL=-|+\\\ | |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Excuses voor de late reactie, internet deed lastig Hier de foto van de bovenkant: ![]() En hier nog een foto, ik wist niet precies waarvoor die gaatjes boven waren en ik d8 vragen kan nooit kwaad :-) ![]() ik bedoel dus al die kleine koperen rondjes.
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Geregistreerd: 8 mei 2003 Locatie: Meerssen, Limburg
| Citaat:
__________________ * Bad To The Bone ! * The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your actions | |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Die heeeele kleine koperen eilandjes daar hoef je niks mee te doen, dat zijn via's. Die twee aan de zijkant zijn voor de backlight, waarschijnkijk LED, met een weerstand of potmeter ervoor op +5 volt zetten, wel even de (A)+ en (K)- zoeken. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| LCD 2X16 | amd | Elektronica Junkies | 14 | 25-11-2004 20:26 |