| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 april 2006 Locatie: Dordrecht 078
| Hallo ik heb een asrock k7541gx moederbord met daarop een amd sempron 2600+ processor die standaard 1.51 ghz draaide... nu heb ik hem overklokt van de standaard 150 mhz naar 217 mhz.. dus hij draaid nu op 1.97 ghz.. dat is opzich niet vekeerd.. maar wat ik niet begrijp is dat ik nergens in mijn bios mijn multiple kan terug vinden om die te veranderen maar in diverse programma`s word hij wel aangegeven als 9... Kan iemand mij dit uitleggen hoe dat kan en het liefst ook vertellen waar ik hem kan veranderen... Alvast bedankt...!!!
__________________ Vicious Circle..??? What The Fuck...!!!!! Mod Projectname: Chronic Disorder... |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 maart 2003 Locatie: Pernis
| Hier is een heel kort antwoord op mogelijk ... namelijk, je kan de multiplier niet zo gemakkelijk veranderen. Dat kan alleen met een zogenaamde "unlockte" processor. Normaal gesproken is de multiplier van alle processors (zowel Intel als AMD) vastgezet en daar kan niet meer aan getornt worden. Nu zijn er wel manieren om de multiplier te unlocken maar daar kan je op internet veeeeel meer over vinden. Voor een kleine inleiding : hier is alvast wat meer daarover te lezen.
__________________ In de naam van de CTRL, de ALT en de heilige DELETE; Amen |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Bedankt voor de reactie.. ik had idd wel het amd tutorial gelezen.. en was wel wat wijzer geworden.. Maar niet aan gedacht dat hij gelockt zou kunnen zijn (slim he )Ik ga het internet even afspeuren naar de oplossing...
__________________ Vicious Circle..??? What The Fuck...!!!!! Mod Projectname: Chronic Disorder... |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 15 maart 2006 Locatie: Ridderkerk
| Mischien dat dit helpt http://gathering.tweakers.net/forum/...essages/968447
__________________ ..:: AMD Sempron 2400+ @ 2.0Ghz | Asrock K7S41GX Socket A | 768 MB Ram ( 3,3,3,8 ) | Ati Radeon 9200 SE 64 MB OC'ed | Logitech MX518 | Logitech G15 ::.. [CiP] Black Reflection |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Ben net idd op deze site terecht gekomen.., en ga zo met knikkende knieen het grafiet in mijn processor doen... Nu heb ik wel gelezen dat je je multiplier alleen maar via windows kan veranderen en niet in je bios... iemand daar het juiste progje voor misschien..??
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 april 2006 Locatie: maastricht
| ik heb ( nu nog ) een 2500+ van sempron en ook overgeclockt naar 1.97 ghz . Maar nu weet ik niet waar je je multiplier kan zien maar als het goed is is die gwn meeveranderd of kun je hem niet veranderen. Een van die 2 was het , ik weet alleen ff niet welke maar waarom wil je je multieplier dan veranderen..?
__________________ amd athlon X2 4200+ | xfx 7900gt 520/1500 | samsung spinpoint 160gb | 1gb cl2 n00b pc3200| DFI lanparty UT SLi-dr Expert | Be-Quiet Dark Power 520watt |
| | |
| | #7 (permalink) |
| O hem nog verder te kunnen klocken ik zit nu zelf ook op de 1.97 ghz.. maar heb op site gelezen dat je deze processors op 2.2 tot 2.4 ghz kan laten draaien door de mulitiplier te veranderen.. Ik heb hem ook al helemaal terug geklockt naar standaard en dan blijft de mp 9 dus die veranderd bij mij niet mee...
| | |