Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Discussie Junkies > Area 1337
Area 1337 Algemene Kletspraat, offtopic onderwerpen en gadgets & goodies.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 9-05-2006, 06:16   #1 (permalink)

Standaard svideo

Dag mensen,

Men ouders hadden altijd een Radeon 9800 pro in de pc zitte, met svideo op scart blokje aangesloten en klaar... we hadden beeld...

Nadat dit kaartje zei ik hou ermee op hebben ze een xfx 6200 aangeschaft...

dus ik denk svideo kabel erin instellen en klaar, maar dit werkte toch anders...

Na veel geklooi kwam ik erachter dat de svideo kabel niet goed was, dus kabeltje uit de doos gepakt (veel te kort natuurlijk!!!) en aangesloten, en ja hoor we hadden kleurenbeeld... ookal was dit niet heel erg scherp...

Nou is mijn vraag, aangezien die kabel zo kort is en ik een langer nodig ben, zijn er meerdere soorten svideo??

zo ja welke moet ik hebbe??

Bvd...
snake526 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10-08-2006, 23:13   #2 (permalink)

Standaard

je hebt een standaard svideo kabel nodig, alleen een wat beter afgeschermde kabel, dat zorgt er voor dat je scherper en mooier beeld krijgt, het kan zijn dat de kabel van de 9800 een verloopje bevatte van svideo naar composite, zodat via de scart aansluiting je tv gewoon beeld over een 2 aderige coax kreeg, dan krijg je zwart/wit gezien t feit dat je videokaart wel een svideo signaal uit zend.
je kan TV tool proberen en daarmee de output op composite zetten, dan kan t zijn dat de huidige kabel werkt, alleen is tv tool niet gratis en geeft svideo een betere kwaliteit beeld.
een svideo met 4 pinnetjes is een standaard kabel, en die heb je nodig voor jou kaart als ik me niet vergis.
het kan ook zijn dat deaansluiting die je op je kaart hebt 7 pinnetjes heeft, dan zal je eerst een verloopje moeten hebben van 7 naar 4 pinnetjes om er een normale svideo kabel op aan te kunnen sluiten.

nvidia en ati verschillen van elkaar met de svideo aansluitingen dus dat kan een reden zijn waarom je met de oude kabel geen beeld krijgt.
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe sluit ik SVideo aan op mijn Televisie h2o psycho Hardware Junkies 3 4-08-2006 21:36

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.