| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 9 oktober 2005 Locatie: Zwolle
| Ik zit er al een tijdje aan te denken om een oude koelkast of een klein vriezertje te kopen met een invriesstand. En dan wil ik een wc opstelling maken zonder radi maar wel met een reservoir die ik in het vriesvak plaats in een bak met water wat vanzelf ijs word. Heeft iemand hier dit al eens gedaan ? Ik vraag me af of de vriezer heel langzaam dooi wordt of dat hij het kan trekken. Kwil uiteraard de boel op en rond het mobo goed gaan isoleren en antivries door mn koelvloeistof doen. Kweet dat er andere en beter manieren bestaan zoals phase Change koeling en koeling d.m.v Peltiers maar het lijkt me gewoon ,,cool'' om te proberen. En het is natuurlijk een goedkope manier van koelen (stroomrekening niet meegerekend :$) Heeft iemand tips, op of aanmerkingen of whatever wat deze Geek kan helpen of juist kan motiveren om het niet te doen ? Graag uw reacties
__________________ Tactical Ops Crossfire The meaning of geek has changed to include anyone with an obsession that places him outside mainstream society |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 april 2005
| Ik denk niet dat het werkt want als het water bevroren is, kan het niet verder stromen. Als het water werkelijk blijft stromen kunnen door de temperatuurverschillen de slangen kapot gaan. En daarop zit je ook niet te wachten. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Het water zal niet bevriezen door de antivries. Als de slangen er echtniet tegen kunnen zal ik koperen leidingen aan elkaar moeten solderen.
__________________ Tactical Ops Crossfire The meaning of geek has changed to include anyone with an obsession that places him outside mainstream society |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 november 2003 Locatie: 127.0.0.1
| Is al vaker besproken, maar het zal je niet lukken omdat je cpu teveel vermogen heeft om weer af te voeren voor de koelkast. Maw het water wordt alsnog gewoon warm.
__________________ eXistenZ Mk.1: 80% | eXistenZ Mk.2: 30% | eXhost.nl |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 29 november 2005 Locatie: Tilburg
| Ligt er maar net aan hoe groot je je reservoir wil maken, ben zelf ook met iets dergelijks bezig, al weet ik ook nog niet helemaal hoe ik het aan ga pakken. voeg me anders maar even toe op msn, babbelt wat makkelijker dan over een forum.
__________________ <a href="http://www.casejunkies.com/forum/viewtopic.php?t=12130"> [Cip] Green Dragon</a> [Cip] Radio mod |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Oh, als je cpu 120 watt stroom opwekt, waarvan 60 watt omgezet word in warmte, en je koelkast levert maar 12 watt, dan los je dit wel even op door een 3 keer zo groot reservoir? Geloof me gewoon, het werkt niet.
__________________ eXistenZ Mk.1: 80% | eXistenZ Mk.2: 30% | eXhost.nl |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Als je nou 3 liter water hebt verdeeld over 4 reservoirs die weer in een blok met ijs liggen. en daardoor wordt alleen je cpu gekoelt. Als je je pc heel lang aan laat staan zal het niet goed gaan maar als je de boel eerst goed laat bevriezen en hem dan aanzet dan zal het water toch echt niet binnen een paar uur warm zijn lijkt me. Of je moet hem wel heel erg opfokken. Lijkt me gewoon leuk om te proberen maarkzal meer info zoeken, helemaal naar aanleiding van nixjuh en exitenz zn post en voordat mn eigenwijsheid me in plassen water laat staan. Kvoeg je vanaaf ff toe nixjuh, kga eerst ff barbeknoeien :P
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 maart 2003 Locatie: Pernis
| Het is inderdaad best mogelijk om het reservoir in een koelkast te plaatsen. Echter in de praktijk zal dit niet veel zin hebben. Het is wel een leuk projectje maar je zal er geen grote verschillen mee gaan zien. Je kan overigens gewoon normale waterkoelslangen gebruiken. Die kunnen wel tegen die temperatuur.
__________________ In de naam van de CTRL, de ALT en de heilige DELETE; Amen |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Citaat:
"Eerst" zal het wel goed gaan, maar naar verloop van tijd niet meer.
__________________ eXistenZ Mk.1: 80% | eXistenZ Mk.2: 30% | eXhost.nl | |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Geregistreerd: 29 november 2005 Locatie: Tilburg
| We gaan gewoon proberen het tegendeel te bewijzen, al is het op een super omslachtige manier. En als het niet werkt zal ik eerlijk toegeven dat het niet werkt en dat je gelijk had, maar ik wil eerst een poging wagen, ik deins niet terug voor een uitdaging .Maar toch bedankt voor je advies eXistenZ ![]()
__________________ <a href="http://www.casejunkies.com/forum/viewtopic.php?t=12130"> [Cip] Green Dragon</a> [Cip] Radio mod |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 april 2006 Locatie: Tilburg
| mij persoonlijk lijkt me dat het wel moet lukken. Vooral als je een vriezer gebruikt met daarin een ijsblok met daarin het res. Zal wel ontiegelijk koud blijven lijkt mij op het eerste oog
__________________ Er zit in de doos een rechthoekig ding gemaakt van papier. Als je goed kijkt is dit niet uit één geheel gemaakt, maar bestaat het uit blaadjes... Dat heet een handleiding. |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 april 2006 Locatie: Tilburg
| Het gaat hier om een VRIESVAK jongens dus geen koelkast ![]()
__________________ Er zit in de doos een rechthoekig ding gemaakt van papier. Als je goed kijkt is dit niet uit één geheel gemaakt, maar bestaat het uit blaadjes... Dat heet een handleiding. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| reservoir | roel450 | Cooling & OC Junkies | 3 | 13-02-2006 08:25 |
| Aquatube reservoir. | modder.exe | Cooling & OC Junkies | 3 | 2-06-2005 20:21 |
| Reservoir.. | Warudin | Hardware Junkies | 2 | 4-01-2005 10:34 |
| Bay reservoir ? | Raptor | Casemod Junkies | 14 | 29-01-2004 16:32 |
| Het ReseTVoir (reservoir) | The_Resetter | Casemod Junkies | 46 | 30-09-2003 20:21 |