Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Software Junkies
Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 27-04-2006, 18:27   #1 (permalink)

Blackcrown's schermafbeelding

Standaard Google Sketchup

Het bekende programma'tje Sketchup waarmee je met de minste moeite een 3D schets kan maken voor bijvoorbeeld je casemod is nu gratis! Google heeft een tijdtje terug Sketchup opgekocht en hem als freeware released. Met de gratis versie heb je wel wat minder opties dan met de "pro" versie maar voor een mooie 3D schets is het genoeg.

Download: http://sketchup.google.com/download.html

Daarbij heeft Google ook een 3D Warehouse gereleased. Hier kan een ieder zijn eigen schets uploaden zodat anderen deze zou kunnen gebruiken in een eigen schets. Ook zijn er sommige Sketchups naar Google Earth te importeren. Denk hierbij aan gebouwen als het Witte Huis en de Taj Mahal.

3D Warehouse: http://sketchup.google.com/3dwarehouse/

Voor casemodders bestaat er al een hele tijd een verzameling van PC onderdelen welke je in je eigen 3D schetsen voor je casemod zou kunnen plaatsen. Zeer handige site waar je ook je eigen (casemod gerelateerde) dingen zou kunnen uploaden!

Sketchup Collection: http://scc.jazzle.co.uk/

Dus nu kan iedereen met de minste moeite een schitterend 3D model van zijn toekomstige casemod maken! Een prima indicatie van de werkelijkheid en op deze manier zal je dan ook problemen die je anders later tegen zou komen optijd ontdekken!

Voor de mensen die ondanks de makkelijkheid van het programma nog steeds niets van Sketchup snappen kunnen altijd nog een kijkje hier nemen: Tutorials

Dus Sketchupze!
Blackcrown is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-04-2006, 18:36   #2 (permalink)

Standaard

Thanx ik zal het even downloaden en uitproberen
edit

Cool, Simpel maar toch effectief
Oud 27-04-2006, 20:06   #3 (permalink)

Standaard

Hoezo zet je dit in de Casemod Junkies? Lijkt me toch meer iets voor de Software Junkies.
Maarja, had het progje al, en vindt het zeer makkelijk om met dit programma een goede schets te maken, zeker een aanrader.
case_freak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-04-2006, 20:17   #4 (permalink)

brinkdinges's schermafbeelding

Standaard

Die ga ik toch maar even downloaden Ik kan ook SolidWorks krijgen, wat erg makkelijk werkt, maar SketchUp hoor ik ook veel goede verhalen over.
Oud 27-04-2006, 20:25   #5 (permalink)

Standaard

Ik heb net Sketchup 5 Full version dus ga deze niet downloaden maar ben er erg tevreden over. Ik raad aan eens de video tutorials te doen die zijn echt top!
Oud 27-04-2006, 20:53   #6 (permalink)

Blackcrown's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door case_freak
Hoezo zet je dit in de Casemod Junkies? Lijkt me toch meer iets voor de Software Junkies.
Maarja, had het progje al, en vindt het zeer makkelijk om met dit programma een goede schets te maken, zeker een aanrader.
Mwa, hoort eigenlijk ook niet echt in software junkies omdat ik het meer zag als designing. Zoiets hebben we hier niet en leek het me dus weer beter passen bij casemod junkies omdat het toch een zeer handig tooltje is om je casemod mee te designen. :P

Ben zelf nog niet echt bezig geweest met tekenen, want heb niets om te tekenen op het moment. Toch maar ff wat kloten zo.
Blackcrown is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-04-2006, 21:06   #7 (permalink)

brinkdinges's schermafbeelding

Standaard

Hm, ik heb het even geprobeerd, maar op dit moment komt het me allemaal juist te simpel over :/ De bemating wordt me nog niet duidelijk, al zit die er wel degelijk in. Ook handig, in millimeters instellen en dan in inches blijven staan :/

Het is echt een schetsprogrammaatje. Voor echt producten heb je denk ik gewoon andere software nodig.
Oud 27-04-2006, 21:20   #8 (permalink)

Standaard

Je kunt alle afmetingen gewoon instellen...
Die site van de casemod hardware is echt geweldig!
Check bijv. de GF 7800 GT by pontusneo
http://scc.jazzle.co.uk/cat/23
Een oog voor detail !
Erg hardig, bedankt

MVG, Bas[/url]
/Slash is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-04-2006, 23:00   #9 (permalink)

Standaard

Om in het decimale stelsel afmetingen te krijgen moet je zo'n lijntje trekken die de lengte van een stuk lijn aangeeft, dat selecteren en right click erop en dan entity info, dan krijg je een schermpje klik daar op style en dan op de units tab en dan kan je het instellen.
Oud 28-04-2006, 19:48   #10 (permalink)
Administrator

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brinkdinges
Die ga ik toch maar even downloaden Ik kan ook SolidWorks krijgen, wat erg makkelijk werkt, maar SketchUp hoor ik ook veel goede verhalen over.
oeh solidworks is ook een erg mooi progamma net als sketchup, autocad 2006 en inventor :P
Maare blackcrown, bedankt voor deze nuttige info
Mijn nieuwe systeem:| Intel E8500 @3.16GHz | Asus Rampage Formula |Asus EAH4870 512MB ddr5 | 4GB Corsair Dominator DDR2 1066 |Coolermaster Silent Pro M 700 watt | Coolermaster Cosmos S |1x Samsung 640gb 1x Samsung 500gb 1x Seagate 80gb
Mijn oude systeem:| AMD Sempron 2800+@ 2 Ghz |Asus n6200 | Asrock k7vt4a pro | 1 gb ram | Seagate 7200.7 80 gb hdd| Coolermaster extreme power 430 watt | Aerocool Aeroengine jr black
creeper89 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1-05-2006, 10:45   #11 (permalink)

Standaard

ah bedankt
was al aan het uitkijken naar een gratis 3d tekenprogje

THXS
Jensn
Oud 2-05-2006, 14:03   #12 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brinkdinges
Hm, ik heb het even geprobeerd, maar op dit moment komt het me allemaal juist te simpel over :/ De bemating wordt me nog niet duidelijk, al zit die er wel degelijk in. Ook handig, in millimeters instellen en dan in inches blijven staan :/

Het is echt een schetsprogrammaatje. Voor echt producten heb je denk ik gewoon andere software nodig.

nou ik weet niet zo veel over de gratis versie want ik heb de betaalde maar daarmee maakt je echt plaatjes hoor. je kan er echt alles mee. (maar dan wel met disignen he)
tesssam is offline   Met citaat antwoorden
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sketchup Tutorial somers Casemod Junkies 1 5-11-2007 18:12
zeer handige sketchup hulp WatehveR Area 1337 18 15-08-2007 22:13
sketchup -2cool4u- Casemod Junkies 4 1-08-2007 16:40
Google Sketchup Components neoN1 Software Junkies 5 22-05-2007 20:41
creaties sketchup willen niet on-line Jethro Software Junkies 10 7-07-2006 18:58

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.