| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 16 april 2006 Locatie: Thuis
| Allo!! een vraagje over de ATX Connector van mijn voeding. Ik wil op mijn xbox een PC psu aansluiten (ivm lichtjes en fans die de standaard xbox voeding niet/amper trekt)... Dit kan qua maten sowieso omdat (wie weet het niet) een xbox gewoon een mini pc is. Dus ook de xbox heeft een moederbord die gevoed wordt via een ATX connector... Alleen zitten de kabels anders aangesloten.. deze foto als verduidelijking: ![]() Zou ik een standaard pc psu kunnen kopen en de kabels verzetten zodat ik bovenstaand plaatje krijg en deze probleemloos aansluiten op het xbox moederbord? OIf is het meer als alleen kleurtjes (met bijbehorende voltages) omzetten????
__________________ - Come give me a kiss - |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Als ik zo kijk ontbreken er een aantal draden in die stekker. Bij een standaard ATX-voeding zijn alle pinnen bezet. Dus ik denk dat het geen standaard voeding is, ik zou dus zeker goed opletten wanneer je er een andere voeding in wil zetten!
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 maart 2005 Locatie: Alphen aan den Rijn
| Wat je anders met je verlichting zou kunnen doen is dit mbv een 12V adapter aan te sluiten. Kan je ook niet al te veel op aan sluiten maar wel wat verlichting. (tenminste als het goed is, ben niet zo into electronics) |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 mei 2003 Locatie: Meerssen, Limburg
| Meten is weten Sluit de zwarte meetpen aan op een willekeurige zwarte kabel van je ATX connector en stel je multimeter in op DC V meting. Rode meetpen alle overige kabels nalopen en vervolgens hier even vermelden. Dan kunnen we de spanningen vergekijken met een ATX PSU Wat inderdaad ook al is geopperd is het idee om een aparte adapter voor je pimping te gebruiken. Een notebook voeding van bijv. een dumpshop kan al gauw 12V bij een 3 á 4 A leveren bijv. TIP ![]()
__________________ * Bad To The Bone ! * The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your actions |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Sunbeam Connector Kits | R@mon | News & Review Junkies | 0 | 27-12-2004 23:30 |
| Serial ata met normale connector :S | Dark Wanderer | Hardware Junkies | 3 | 3-12-2004 23:57 |
| Connector hulp!! | PeaceMaker | Hardware Junkies | 11 | 2-10-2004 14:32 |
| Molex en P4-connector | eattea | Elektronica Junkies | 1 | 13-03-2004 12:08 |
| Type connector aan IDE kabel ? | DeVoTioN | Elektronica Junkies | 14 | 6-01-2003 20:14 |