| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 april 2006
| Ik heb vandaag ff al me cable's gesleved van me nieuwe voeding en getest enzo met neon er op , werkte allemaal perfect. Nou vandaag trok ik van mijn neon transistor ofzo (dat blauw kastje waar je een kabeltje van de schakelaar af in doet en dan aan de andere kant je neon op doet) is neon van sunbeam. Nou trok ik vandaag dat stekkertje die van de schakelaartje af kwam uit me neon kastje en ik trok daarbij de kabeltjes los en die 2 kabeltjes kwamen tegen elkaar. Dus de rode en de zwarte draad van de kabel van de schakelaar af. Hierna hoorde ik een schok geluidje en ging me pc uit. Alles werkt gewoon nog perfect maar alleen ik krijg mijn neon niet meer aan, ik heb er al een ander kastje bij gepakt maar ik krijg me neon gewoon niet meer aan. Ook niet als ik er een neon bij pakt waar van ik ZEKER weet dat hij niet kapot is. Ik weet dat er vanaf de draad van de schakelaar naar de neon kastje wel stroom op zit want er loopt ook een kabeltje naar zo'n grotere aansluiting van me voeding (anders zou me neon ook niet aan kunnen) Mijn vraag nou : waarom gaat in godsnaam mijn neon nou niet meer aan ik hop dat iemand me kan helpen en als het onduidelijk is zeg maar wat je precies niet snapt en ik leg het nog ff een keertje uit, alvast bedankt |
| | |
| | #2 (permalink) | |
| Geregistreerd: 8 mei 2003 Locatie: Meerssen, Limburg
| Citaat:
Transistor -> Inverter Je hebt wel een nieuw CCFL buisje geprobeerd zeg je en je weet zeker dat er stroom naar je inverter loopt ? In dat geval zou ik maar eens een nieuwe inverter gaan proberen en ook even kijken of je de kabeletjes die je uit de connector getrokken hebt, niet verkeerd om hebt terug gestopt ! !
__________________ * Bad To The Bone ! * The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your actions | |
| | |
| | #3 (permalink) | ||
| Geregistreerd: 23 april 2006
| Citaat:
En ja , ik weet cker dat er stroom door het kabeltje loopt want ik heb er nou ff een fan op aan gesloten en die draait z'n volle toeren. | ||
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Geregistreerd: 8 mei 2003 Locatie: Meerssen, Limburg
| Citaat:
(ik gok nog steeds inverter )
__________________ * Bad To The Bone ! * The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your actions | |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 16 januari 2006 Locatie: Rotterdam
| Same like this: http://www.casejunkies.com/forum/viewtopic.php?t=12505
__________________ "CJ, bedankt voor de leuke tijden" |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| kortsluiting ofzo? | Juggernaught | Elektronica Junkies | 18 | 26-06-2005 16:33 |
| Kortsluiting | Cyborg | Elektronica Junkies | 8 | 13-03-2005 15:00 |
| Kortsluiting.. pc dood? | Elektronica Junkies | 12 | 11-08-2003 15:08 | |
| [MOBO] ATX stekker kortsluiting? | Thunderman_303 | Hardware Junkies | 8 | 10-08-2003 21:02 |
| [LEDFAN] Andere kleur door bliksem/kortsluiting? | SilentSniper | Elektronica Junkies | 19 | 24-07-2003 13:26 |