Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Elektronica Junkies
Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 23-04-2006, 21:41   #1 (permalink)

Standaard Kortsluiting neon, need some help :(

Ik heb vandaag ff al me cable's gesleved van me nieuwe voeding en getest enzo met neon er op , werkte allemaal perfect.

Nou vandaag trok ik van mijn neon transistor ofzo (dat blauw kastje waar je een kabeltje van de schakelaar af in doet en dan aan de andere kant je neon op doet) is neon van sunbeam. Nou trok ik vandaag dat stekkertje die van de schakelaartje af kwam uit me neon kastje en ik trok daarbij de kabeltjes los en die 2 kabeltjes kwamen tegen elkaar. Dus de rode en de zwarte draad van de kabel van de schakelaar af. Hierna hoorde ik een schok geluidje en ging me pc uit. Alles werkt gewoon nog perfect maar alleen ik krijg mijn neon niet meer aan, ik heb er al een ander kastje bij gepakt maar ik krijg me neon gewoon niet meer aan. Ook niet als ik er een neon bij pakt waar van ik ZEKER weet dat hij niet kapot is. Ik weet dat er vanaf de draad van de schakelaar naar de neon kastje wel stroom op zit want er loopt ook een kabeltje naar zo'n grotere aansluiting van me voeding (anders zou me neon ook niet aan kunnen) Mijn vraag nou : waarom gaat in godsnaam mijn neon nou niet meer aan

ik hop dat iemand me kan helpen en als het onduidelijk is zeg maar wat je precies niet snapt en ik leg het nog ff een keertje uit, alvast bedankt
nipje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23-04-2006, 21:55   #2 (permalink)

Standaard Re: Kortsluiting neon, need some help :(

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nipje
Ik heb vandaag ff al me cable's gesleved van me nieuwe voeding en getest enzo met neon er op , werkte allemaal perfect.

Nou vandaag trok ik van mijn neon transistor ofzo (dat blauw kastje waar je een kabeltje van de schakelaar af in doet en dan aan de andere kant je neon op doet) is neon van sunbeam. Nou trok ik vandaag dat stekkertje die van de schakelaartje af kwam uit me neon kastje en ik trok daarbij de kabeltjes los en die 2 kabeltjes kwamen tegen elkaar. Dus de rode en de zwarte draad van de kabel van de schakelaar af. Hierna hoorde ik een schok geluidje en ging me pc uit. Alles werkt gewoon nog perfect maar alleen ik krijg mijn neon niet meer aan, ik heb er al een ander kastje bij gepakt maar ik krijg me neon gewoon niet meer aan. Ook niet als ik er een neon bij pakt waar van ik ZEKER weet dat hij niet kapot is. Ik weet dat er vanaf de draad van de schakelaar naar de neon kastje wel stroom op zit want er loopt ook een kabeltje naar zo'n grotere aansluiting van me voeding (anders zou me neon ook niet aan kunnen) Mijn vraag nou : waarom gaat in godsnaam mijn neon nou niet meer aan

ik hop dat iemand me kan helpen en als het onduidelijk is zeg maar wat je precies niet snapt en ik leg het nog ff een keertje uit, alvast bedankt
Neon -> CCFL
Transistor -> Inverter

Je hebt wel een nieuw CCFL buisje geprobeerd zeg je en je weet zeker dat er stroom naar je inverter loopt ? In dat geval zou ik maar eens een nieuwe inverter gaan proberen en ook even kijken of je de kabeletjes die je uit de connector getrokken hebt, niet verkeerd om hebt terug gestopt ! !
Oud 23-04-2006, 22:14   #3 (permalink)

Standaard Re: Kortsluiting neon, need some help :(

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lampje
Citaat:

Neon -> CCFL
Transistor -> Inverter

Je hebt wel een nieuw CCFL buisje geprobeerd zeg je en je weet zeker dat er stroom naar je inverter loopt ? In dat geval zou ik maar eens een nieuwe inverter gaan proberen en ook even kijken of je de kabeletjes die je uit de connector getrokken hebt, niet verkeerd om hebt terug gestopt ! !
ok ja ik heb nieuwe neon geprobeert en ik heb ook 2 soorten schakelaartjes geprobeert waarvan ik die ene stekkertjes er nooit heb uit gehaalt dus aan de volgorde kan het niet liggen. Nieuwe inverter zou ik moeten kopen want als ik bij me broertje de neon aan sluit werkt het ook niet ... dan werkt ook de neon die het wel moet doen niet , maar ik heb ook al een inverter geprobeert die niet kapot was en daarmee gaat de nieuwe neon ook niet aan, mss is die inverter later tog kapot gegaan ofzo

En ja , ik weet cker dat er stroom door het kabeltje loopt want ik heb er nou ff een fan op aan gesloten en die draait z'n volle toeren.
Oud 24-04-2006, 07:28   #4 (permalink)

Standaard

Maar iig , wat als het nou niet aan de inverter ligt ?
Oud 24-04-2006, 07:45   #5 (permalink)

Standaard

Mss dat er iets mis is gegaan in je voeding(lijkt me onwss)
Oud 24-04-2006, 15:45   #6 (permalink)

Standaard

Ik heb net ff een inverter gepakt van een 10 cm tube , daar werkte 1 uv neon wel op , als ik er 2 op dee brande de inverter weer door , het ligt denk ik djus aan de inverters
Oud 24-04-2006, 21:07   #7 (permalink)

Standaard

Let wel op met het uitwisselen van inverters op andere CCFL's en andersom.
Want niet alle merken accoderen met elkaar en zeker niet de verschillende maten CCFL's.

Succes
McDanger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25-04-2006, 20:44   #8 (permalink)

Standaard

het is opgelost , danku jongens
Oud 25-04-2006, 22:42   #9 (permalink)

Standaard

Citaat:
het is opgelost , danku jongens
Nu zijn we eigenlijk wel benieuwd naar de oorzaak !?!?

(ik gok nog steeds inverter )
Oud 25-04-2006, 23:24   #10 (permalink)

Standaard

Same like this:
http://www.casejunkies.com/forum/viewtopic.php?t=12505
Oud 26-04-2006, 13:44   #11 (permalink)

Standaard

inverter was kapot dus
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
kortsluiting ofzo? Juggernaught Elektronica Junkies 18 26-06-2005 16:33
Kortsluiting Cyborg Elektronica Junkies 8 13-03-2005 15:00
Kortsluiting.. pc dood? Elektronica Junkies 12 11-08-2003 15:08
[MOBO] ATX stekker kortsluiting? Thunderman_303 Hardware Junkies 8 10-08-2003 21:02
[LEDFAN] Andere kleur door bliksem/kortsluiting? SilentSniper Elektronica Junkies 19 24-07-2003 13:26

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.