Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Elektronica Junkies
Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 16-04-2006, 15:19   #1 (permalink)

Standaard LCD scherm compaq armada 1500c

Ik kan voor een klein bedrag een LCD scherm kopen van een Compaq Armade 1500c laptop. Dit 12" scherm zou heel mooi als 2e scherm ergens ingebouwd kunnen worden. Het probleem is echter dat ik via google geen info over het typenummer of controller van zo'n scherm kan vinden. Misschien gebruik ik wel de verkeerde zoektermen, maar ik heb dan ook nog geen ervaring met het hergebruiken van LCD's...

Iemand misschien zelf ervaring met dit scherm? Of weet iemand nog goede sites waar ik wel info kan vinden over zo'n soort project? Of andere tips?
Oud 16-04-2006, 17:13   #2 (permalink)

Standaard

nou ik heb niet echt info voor je maar ik heb zelf ook nog zon schermpje liggen en ik wil het ook graag nog hergebruiken en dit is ook wel mogelijk. maar dan moet je volgens mij ook nog een stuk uit de laptop zelf hebben omdat dat het schermpje bestuurt.
tesssam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-04-2006, 17:25   #3 (permalink)
Moderator

R@mon's schermafbeelding

Standaard

Rechstreeks uit de FAQ:
Citaat:
WAUW! De laptop van mijn vader is overleden en ik mag het TFT! Is dat nou aan te sturen?
Nee, er is een kleine kans dat er een controller te koop is van rond de 250 euro, en dan is het nog maar de vraag of dat goed werkt.

Ik zag eens iemand met een TFT uit n laptop dat direct aan de VGA kaart hing, hoe kan dat?
Er zijn enkele TFT's (zeg 2-3 op de 8 miljoen soorten) die direct op de VGA of VESA connector zijn aan te sluiten, heb je zo'n TFT/LCD: your tha lucky man! Zoek even met google naar hoe je dat TFT/LCD kan aansturen en post het resultaat op CJ!
Ik vrees dus dat het moeilijk zal worden, maar indien het je lukt moet je zkrs ff het resultaat posten
Oud 16-04-2006, 18:19   #4 (permalink)

Standaard

hè, dat zuigt... dacht dat ik een mooi goedkoop alternatief had gevonden voor het kopen van een losse TFT... Na ja, ik google nog ff verder dan.
Oud 16-04-2006, 18:24   #5 (permalink)

Standaard

Als je even op tweakers.net zoekt, vindt je normaal ook een thread waarin dit heel uitvoerig werd besproken. Ik heb zelf alleen de url niet meer.
Er werd gezegd dat het allemaal wel mogelijk was, maar je moet de juiste pin-outs hebben van je schermpje.
hybrid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-04-2006, 23:55   #6 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hybrid
Als je even op tweakers.net zoekt,
Ga ik doen, als ik de thread vind en er staat nuttige info in, dan post ik hem hier wel ff.
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
compaq overklokken tvdh Cooling & OC Junkies 3 22-10-2006 19:24
[CiP]Compaq mod tvdh Casemod Project Logs 15 21-10-2006 11:56
compaq oc cuda Cooling & OC Junkies 2 18-02-2004 20:38
Armada keybje aan PS/2 knopen FireWurX Elektronica Junkies 8 16-05-2003 15:26
compaq wizz_kid Hardware Junkies 13 8-01-2003 19:10

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.