Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Elektronica Junkies
Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 16-04-2006, 15:19   #1 (permalink)

Standaard LCD scherm compaq armada 1500c

Ik kan voor een klein bedrag een LCD scherm kopen van een Compaq Armade 1500c laptop. Dit 12" scherm zou heel mooi als 2e scherm ergens ingebouwd kunnen worden. Het probleem is echter dat ik via google geen info over het typenummer of controller van zo'n scherm kan vinden. Misschien gebruik ik wel de verkeerde zoektermen, maar ik heb dan ook nog geen ervaring met het hergebruiken van LCD's...

Iemand misschien zelf ervaring met dit scherm? Of weet iemand nog goede sites waar ik wel info kan vinden over zo'n soort project? Of andere tips?
Oud 16-04-2006, 17:13   #2 (permalink)

Standaard

nou ik heb niet echt info voor je maar ik heb zelf ook nog zon schermpje liggen en ik wil het ook graag nog hergebruiken en dit is ook wel mogelijk. maar dan moet je volgens mij ook nog een stuk uit de laptop zelf hebben omdat dat het schermpje bestuurt.
tesssam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-04-2006, 17:25   #3 (permalink)
Moderator

R@mon's schermafbeelding

Standaard

Rechstreeks uit de FAQ:
Citaat:
WAUW! De laptop van mijn vader is overleden en ik mag het TFT! Is dat nou aan te sturen?
Nee, er is een kleine kans dat er een controller te koop is van rond de 250 euro, en dan is het nog maar de vraag of dat goed werkt.

Ik zag eens iemand met een TFT uit n laptop dat direct aan de VGA kaart hing, hoe kan dat?
Er zijn enkele TFT's (zeg 2-3 op de 8 miljoen soorten) die direct op de VGA of VESA connector zijn aan te sluiten, heb je zo'n TFT/LCD: your tha lucky man! Zoek even met google naar hoe je dat TFT/LCD kan aansturen en post het resultaat op CJ!