| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 april 2006 Locatie: Lichtervelde
| Hi, Heb vandaag 4 blauwe ledjes aangeschaft. Kweet wel niet hoe ik ze solderen in mijn kast en van waar ik best de voeding haal. Een te hoog voltage kan de ledjes doen springen. Heb zelf meegemaakt. Heeft een iemand een tutorial of zo die me op weg kan helpen? GRTZ Jensn |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 5 januari 2006 Locatie: Onstwedde
| De electronica FAQ, in het electronica junkies forum: http://www.casejunkies.com/forum/viewtopic.php?t=4120 Dit zou je een eind op weg moeten helpen.
__________________ .:Carpe Noctem:. |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Op welke spanning je ze aansluit is afhankelijk van je weerstand. LED's in serie werkt niet goed omdat de inwendige weerstand van de LED's niet hetzelfde is, dus ze moeten paralel .Overigens kick ik dit topic richting EL, daar hoort het thuis.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 9 oktober 2004 Locatie: Wassenaar
| Kijk hier eens naar, typ alles in en je krijgt te zien welke waarde weerstand je moet hebben. Zelfs met de kleurcode erbij . http://led.linear1.org/1led.wiz
__________________ CIP Plutonium |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| led verlichting | GabrielD | Casemod Junkies | 7 | 11-12-2007 17:18 |
| vraagje over verlichting | casparvd | Casemod Junkies | 13 | 30-04-2007 11:23 |
| Hoe en Wat met neon verlichting | SupReme | Elektronica Junkies | 3 | 17-05-2006 19:29 |
| Verlichting | Niek | Casemod Junkies | 2 | 8-09-2005 17:38 |
| dremel vragen+ modding project vragen | stonestrong | Casemod Junkies | 36 | 2-07-2005 13:54 |